Skocz do zawartości

[BMW e46 318i 2002r] - Problem z płynnością obrotów + inne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.


[bMW e46 318i 2002r polift, N42B20, 2.0 litra, 143 kuce].


Kupiłem miesiąc temu to auto, wszystko niby trybi ale jestem dosyć wrażliwy na wszelkie oznaki i mam pewne obserwacje które według mnie nie są "normą".


Główny problem jest z radzeniem sobie silnika na wolnych i niskich obrotach, przy ruszaniu, za szybko zmienianiu na wyższy bieg itd. Mam wrażenie jak by samochód lekko mulił (np. trudno ruszyć z "piskiem", brakuje mocy - nie, nie jestem entuzjastą ukręcania laczy pod lidlem, ale chciałem przetestować właśnie moc przy ruszaniu), + jak by w pewnym sensie się "dusił" + pojawia się tzw. kangur czasami + sporadycznie (Nie jestem w stanie określić w jakich warunkach) - czasami pojawia się na biegu jałowym/wolnych obrotach - falowanie. Gwałtownie spada o 300-400 obrotów wskazówka, silnik się przydusza na jakąś sekundę/pół i wraca. Nie jest to stałe, pojawia się sporadycznie.

Gdy załączę gaz, wszystko co opisałem powyżej się wzmaga/wzmacnia - jest gorzej, ale na samej benzynie też jest to odczuwalne.


Po pewnym czasie wyskoczyła mi ostatnio kontrolka check engine, i okazało się, że coś tam z katalizatorem (mechanik mi powiedział, ale kodu nie znam dokładnego).

Było podejrzenie zapchanego katalizatora albo posypanego wkładu.

Po dokładnych oględzinach okazało się, że wkładu w katalizatorze nie ma ;-) -> Teraz jestem na etapie takim, że dzisiaj powinni mi założyć nowy katalizator (OEM).


I tutaj nasuwa się moje pytanie, co może powodować takie objawy - skoro nie zapchany katalizator, bo go nie było?


Mam jeszcze jedno pytanko: Czy znacie jakiś dobry warsztat który zna się na rzeczy w okolicach Iławy/Ostródy/Olsztyna? Problem z porządnym warsztatem w tych czasach ;-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Potrzebny tu jest komputer z programem do bmw i osoba, która ogarnia parametry silnika, błędy to nie wszystko, choć w większości przypadków też sporo mówią. Dopóki nie podasz chociaż kodu błędu bmw to ciężko będzie Ci pomóc.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jak jest pusty kat to sonda wykrywa niesprawnosc kata i to normalne check i mol.Nie oszukasz tego bo szkoda zachodu.Pozatym wylacz ASC i wtedy sprawdz .Ale te 143 konie to zadna rewelacja pozatym te motory padaja jak muchy.Wiem co mowie bo mnie ten motor doprowadzal do szalu.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano
No niestety silnika od tak sobie bo to za duży koszt poza tym ryzyko wymieniać na inny używany, więc muszę coś działać z tym. Wiem, że nie jest to torpeda, ale na torpedzie mi nie zależy. Byle płynnie i gładko się użytkowało z jakieś następne 2-3 lata.
Opublikowano
Update: Katalizator założony. Poza minimalnym sciszeniem ukł wydechowego - to nic w pracy silnika i jeździe się nie zmieniło :-/. (check engine zniknął)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.