Skocz do zawartości

[BMW e46 318i 2002r] - Problem z płynnością obrotów + inne


Cavaa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


[bMW e46 318i 2002r polift, N42B20, 2.0 litra, 143 kuce].


Kupiłem miesiąc temu to auto, wszystko niby trybi ale jestem dosyć wrażliwy na wszelkie oznaki i mam pewne obserwacje które według mnie nie są "normą".


Główny problem jest z radzeniem sobie silnika na wolnych i niskich obrotach, przy ruszaniu, za szybko zmienianiu na wyższy bieg itd. Mam wrażenie jak by samochód lekko mulił (np. trudno ruszyć z "piskiem", brakuje mocy - nie, nie jestem entuzjastą ukręcania laczy pod lidlem, ale chciałem przetestować właśnie moc przy ruszaniu), + jak by w pewnym sensie się "dusił" + pojawia się tzw. kangur czasami + sporadycznie (Nie jestem w stanie określić w jakich warunkach) - czasami pojawia się na biegu jałowym/wolnych obrotach - falowanie. Gwałtownie spada o 300-400 obrotów wskazówka, silnik się przydusza na jakąś sekundę/pół i wraca. Nie jest to stałe, pojawia się sporadycznie.

Gdy załączę gaz, wszystko co opisałem powyżej się wzmaga/wzmacnia - jest gorzej, ale na samej benzynie też jest to odczuwalne.


Po pewnym czasie wyskoczyła mi ostatnio kontrolka check engine, i okazało się, że coś tam z katalizatorem (mechanik mi powiedział, ale kodu nie znam dokładnego).

Było podejrzenie zapchanego katalizatora albo posypanego wkładu.

Po dokładnych oględzinach okazało się, że wkładu w katalizatorze nie ma ;-) -> Teraz jestem na etapie takim, że dzisiaj powinni mi założyć nowy katalizator (OEM).


I tutaj nasuwa się moje pytanie, co może powodować takie objawy - skoro nie zapchany katalizator, bo go nie było?


Mam jeszcze jedno pytanko: Czy znacie jakiś dobry warsztat który zna się na rzeczy w okolicach Iławy/Ostródy/Olsztyna? Problem z porządnym warsztatem w tych czasach ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Potrzebny tu jest komputer z programem do bmw i osoba, która ogarnia parametry silnika, błędy to nie wszystko, choć w większości przypadków też sporo mówią. Dopóki nie podasz chociaż kodu błędu bmw to ciężko będzie Ci pomóc.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest pusty kat to sonda wykrywa niesprawnosc kata i to normalne check i mol.Nie oszukasz tego bo szkoda zachodu.Pozatym wylacz ASC i wtedy sprawdz .Ale te 143 konie to zadna rewelacja pozatym te motory padaja jak muchy.Wiem co mowie bo mnie ten motor doprowadzal do szalu.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety silnika od tak sobie bo to za duży koszt poza tym ryzyko wymieniać na inny używany, więc muszę coś działać z tym. Wiem, że nie jest to torpeda, ale na torpedzie mi nie zależy. Byle płynnie i gładko się użytkowało z jakieś następne 2-3 lata.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.