Skocz do zawartości

BMW E60 M54 192KM Trzęsie na zimnym


rafal9445

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,


Moje auto to BMW E60, automat, 2005 rok, silnik m54b25 bez gazu.


Problem polega na tym, że gdy odpalam auto, a silnik jest zimny, strasznie telepie budą przez około 5 sekund a potem wszystko się uspokaja i silnik pracuje równo. Gdy silnik jest ciepły problem nie występuje. Świece nowe, olej wymieniony, filtry wymienione, auto zbiera się bardzo dobrze, skrzynia też nie szarpie. Rolki napinaczy lekko wyją, pompa wody ma delikatny luz, a koło pasowe wału nieznacznie wibruje. Czy to może być przyczyną?


Z góry dziękuję za pomoc,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Disa jest i w sumie nie brałem tego wcześniej pod uwagę, ponieważ problem występuje tylko na zimnym silniku, więc nie wiem czy to zależy od tego ale w czwartek bądź w piątek będę miał chwilę czasu to sprawdzę disę i zrzucę kolektor, obadam co i jak i dam znać. Chyba, że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę piszcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Disa jest i w sumie nie brałem tego wcześniej pod uwagę, ponieważ problem występuje tylko na zimnym silniku, więc nie wiem czy to zależy od tego ale w czwartek bądź w piątek będę miał chwilę czasu to sprawdzę disę i zrzucę kolektor, obadam co i jak i dam znać. Chyba, że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę piszcie.

 

Rafał czy ustaliłeś może co było przyczyną wibracji bo mam dokładnie ten sam problem, rano po zapaleniu przez kilka, kilkanaście sekund czuć wibracje na całej karoserii? Będę wdzięczny za opd. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Póki co przebywam za granicą i mam na to niewiele czasu, rozumiecie - robota, dom, robota. Ustaliłem jedynie, że gdy przekręcę kluczyk na zapłon, poczekam aż wszystkie kontrolki zgasną, poczym powtórzę czynność i dopiero odpalę problem jest nieco mniejszy. :-|


Ale pojawił się kolejny problem, zdaje sie, że to uszczelka pokrywy zaworów. Ostatnio po ok. 15 minutowej jeździe zostawiłem samochód na parkingu, zgasiłem, a tu spod maski dym :mad2: Otwieram i widzę że dwie śruby pokrywy zaworów są zapocone aż z nich kapie na osłonę kolektora. Ale nie wiem czy to może być przyczyną aż takiego zadymienia :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo. Wypadanie zapłonów, dodatnie korekty paliwowe, wibracje na zimnym silniku. Szukałem lewego powietrza i nie znalazłem. Też mam do wymiany uszczelke pod klawiaturą, świece stoją w oleju... Jak ostrzej pojeżdze to tak samo jak u ciebie wywala olej i leci na kolektor wydechowy stąd ten dym. W środę wstawiam samochód do warsztatu na wymianę uszczelki i regenerację vanosa, wymienię też olej i świece. Dam znać jak odbiorę samochód z warsztatu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Przepraszam, że trochę się to odkłada w czasie ale, raz, że zima, dwa, że dom-praca-dom i tak w kółko. :| Sprawa ma się tak, wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów i termostat.


Przejechana cała zima, i na zimnym nie telepie, nie wiem czy to nie przypadkiem za sprawą tego że temperatury dość niskie. Poczekamy aż zrobi się ciut ciepłej. Ale zauważyłem, że po przejechaniu kilku km, gdy się zatrzymam, lekko falują obroty i słychać takie jakby delikatne cykliczne falujące wycie z przodu z lewej strony. Macie może jakiś pomysł? :?


Ogólnie na auto nie narzekam, oprócz takich pierdół nic się dotychczas z samochodem nie dzialo. Poza wymianą oleju, świec, klocków itp., kompletnie nic. :D


Obecnie nalatane 213tys.

Pozdrawiam, Rafał :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wycie z lewej strony to pewnie będzie dodatkowa pompa wody naciśnij na klimatroniku off i posłuchaj a to falowanie jeśli nie telepie to sie nie przejmuj te silniki często mają z tym problem jak nie ma błędów to nie przejmować sie jeździć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Falowanie to może być vanos do regeneracji, dobrze to widać na livedata.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów nie ma żadnych, narazie jeżdżę przeważnie bez klimy i właśnie tak się dzieje. Kompresor klimy trochę wyje jak włączę AC ale to już zostało wcześniej zdiagnozowane. Podjadę na dniach do warsztatu, podpytam co i jak. Dam znać jak coś nowego wyjdzie :wink:


Pozdrawiam, Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Halo Pany, wpadłem na pewien trop. Auto po wymianie oleju zaczęło troche kopcić przy odpalaniu i przy przyspieszaniu - na niebiesko niestety, świece jak przypuszczam mokre od oleju i na postoju przestaje palić na wszystkie cylindry i troche telepie ale po dłuższej jeździe objawy ustają.

Postanowiłem odkręcić DISĘ i obejrzeć kolektor w środku. Wygląda to tak:


Wnętrze kolektora, trochę słabo widać bo bez lampy ale uwierzcie wszystko mokre i ulepione nagarem.


IMG-20190406-145945.jpg


A tu Disa, tez cała w oleju.


IMG-20190406-152841.jpg


Teraz pytanie, co to może byc, niesprawna odma, pierscienie? Pewnie przepustnica i krokowiec w podobnym stanie. Czy to może być przyczyną, z jednej strony tego spalania oleju, a z drugiej tego nieszczęsnego telepania silnikiem gdy jest zimny?


Dodam, że po odkreceniu korka wlewu oleju niewiele się zmienia, praktycznie nic. Korek zasysa ale bardzo słabo. Żadnych niepokojących dźwiękow nie ma, ale pod kolektorem cały silnik jest usrany olejem. Uszczelka pod glowica jest wykluczona bo pod nią jest sucho, dopiero 10-15cm poniżej wszystko w oleju.


Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, wymieniłem odmę. Okazało się że była peknięta membrana. Było ciężko i miałem parę chwil zawachania ale jakoś się udało. Zajęło mi to 4 godzinki z przerwami na fajkę :lol:


Założyłem odme na zimne klimaty, przewody też wymienione.


Samochód odpalił normalnie, bez telepania, nic nie zakopcilo, nic nie wybuchło :P Także robota na plus. Pojezdze trochę, zobaczymy czy nic się nie zmieni i dam znac jak tam ze spalaniem oleju. W między czasie wymieniam również przepływke tylko narazie czekam aż kurier przyniesie. Dzięki za wszystkie rady chłopaki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Podłącze się do tematu dzisiaj z rana 5 w plusie, odpalam e60 M54/b25 192 km objawy zaczyna trzepać budą,

, obroty bardzo mocno falują, prawie gaśnie, i słychać tak jak by strzelanie z tłumika i stuki. Błędów nie wywala żadnych. Po około 20 sekundach wszystko się uspokaja

.Po podłączeniu pod kompa pokazuje błędy, pokazało klema ibs minusową, błąd katalizatora, wypadanie zapłonu na 3,5,6,Mechanik sprawdził silniczek krokowy biegu jałowego ok, przepustnica ok, odma ok. Disa ok lekki nagar ale mało, Mechanik zauważył świeży olej na kolektorze (cały obryzgany) i po odpaleniu rano na warsztacie takiego trzepania nie było, jedynie czuć dość mocno paliwo w aucie. Ładowanie aku 14,4-14,5.

przy odłączonym kabelku od klemy ibs. Akumulator stan bardzo dobry. Dodam że jak odpalę rano i wcisnę więcej gazu żeby przełączył na lpg od razu to nie ma problemu auto chodzi elegancko. Filtry wymienione, olej wymieniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.