Skocz do zawartości

[E39] Pomoc z zakodowaniem VINu i przebiegu w liczniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

wziąłem się jeszcze raz za temat licznika. Wymieniłem licznik i wszystkie opcje w nim zakodowałem oprócz VINu i przebiegu. Mam do dyspozycji BMW Scanner, NCS Expert i INPA.

Czytałem, że jedynie M35080 trzeba kodować na stole, a ja mam 93S56 więc teoretycznie powinno pójść po kablu. Myślałem też o przeprogramowaniu EEPROMu interfejsem (o czym wspomniałem na końcu). W BMW Scannerze tak wyglądają dokładniej parametry licznika:

HkCA3+

Problem z zakodowaniem VINu i przebiegu jest taki, że gdy próbuję kliknąć w BMW scannerze "WRITE FGSTNR" otrzymuję błąd:

ZBqFE+

i sugeruje, że najpierw powinienem przywrócić licznik do ustawień fabrycznych. Więc wchodzę i ta opcja jest nie do kliknięcia :( :

MnFdH+

A gdy próbuję zmienić przebieg klikam "WRITE ODOMETER" i wyskakuje to okno:

koaJo+

(Napisane jest abym wyjął licznik, podłączył go na krótko pod jakieś źródło zasilania+bezpośrednio pod interfejs+jakiś emulator o taktowaniu 2kHz w celu symulacji jazdy z prędkością ponad 2km/h w celu zakodowania) no ciekawe skąd mam coś takiego wziąć. Czy jakbym po prostu jechał autem z daną prędkością to by nie wystarczyło? Ktoś jedzie np. 150km/h a ja obok cyk laptop klikam i elegancko zakodowane?


Ale za to w BMW Scannerze jest opcja odczytu i zapisu EEPROMU która działa dobrze, może by po prostu to wykorzystać? Mam zapisany EEPROM tylko nie mogę znaleźć gdzie tu jest ukryty przebieg i VIN. Ktoś bardziej obeznany pomógłby odnaleźć to? Tutaj jest link do pobrania mojego IKE_wr.bin: https://1drv.ms/u/s!Alj2AFcKYAscoGUkGs5rMY-AAwHc a wygląda to następująco:

xiO1_+


A tu fota na dowód, że licznik jest po prostu zmieniany i nie jestem jakimś mirkiem handlarzem manipulującym przebiegami :lol:

-Ht69+

///TDS Power
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odczytaj wsad ze starych zegarów do porównania będzie łatwiej ustalić pliki i zapis. Co do przebiegu to musisz na nowych zegarach nabić trochę kilometrów i wtedy zrobić ponowny odczyt, będzie widać który zapis się zmienił. O ile z samą zmianą danych może jakoś się udać to największym problemem może być suma kontrolna całego pliku.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Stare zegary były na zupełnie innym chipie (M35080) więc wkład z nich się do niczego nie przyda. W tym tygodniu jadę trasę 150km i wstawię drugi raz EEPROM z nowego licznika. A o co dokładniej chodzi z sumą kontrolną? Jakieś wskazane liczby muszą się zgadzać z innymi?
///TDS Power
Opublikowano
musisz na nowych zegarach nabić trochę kilometrów i wtedy zrobić ponowny odczyt, będzie widać który zapis się zmienił.

https://1drv.ms/u/s!Alj2AFcKYAscoGfRwkMkINibrIWI oto mój odczyt po przejechaniu 174,9 km czyli 307974, na tym podanym w pierwszym poście jest 307800.

Różnice są w zaznaczonych miejscach (na zdjęciu odczyt z około 307975):

ONXnW+

///TDS Power
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki masz wpisać vin i przebieg.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kilometry są w linijce 040 wpisz tam 25 3A 54 18 55 0F 25 3A 54 18 55 0F

Co do vinu to jest w linijce 080 tylko nie bardzo rozumiem zapisu ostatnich cyfr

zamiast 53 51 39 11 60 wpisz 58 06 95 11 30

może wyświetli się poprawnie.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.