Skocz do zawartości

E38 ABS/ASC - błąd czujnika


krzynu

Rekomendowane odpowiedzi

Hejko, możne ktoś nasunie pomysł co jest nie tak, pozwólcie, że ułożę chronologicznie:


Wali błędem front left - przód lewy ( strona kierowcy )czujnik abs - zamieniane stronami, błąd pozostaje po lewej.

Sterownik do naprawy - Master Carss - naprawiony działa.

Mija troszkę czasu, błąd wraca - sterownik leci na gwarancji - wraca z odpowiedzią, że jest sprawny i był testowany na innym aucie w ruchu miejskim.


Piny czyste, delikatnie przetarte i podoginane, jak na złość u kolego elektromechanika, oporności są jak i przejścia czyli kable ok.

Szukałem przekaźników K95 i K94 - w komorze jest tylko główny niebieski od DDE - po jego wypięciu wyłącza się pompka paliwa.

Czujnik czyszczony, piasta delikatnie też - patyczek do uszu w otwór po czujniku i delikatnie zwilżony rozcieńczalnikiem.


Co ciekawe. po wpięciu przekaźnika lub wtyczki do modułu abs - kiedy idzie napięcie, słychać z modułu takie no.. jak by to opisać... jak by kostki się połamały jakieś małe, lub coś zwarło. Dźwięk jest zawsze gdy łączę się inpą do modułu ( spróbuje nagrać filmik ).


Jak złapie błąd ABS/ASC świecą się kontrolki i jest błąd przód lewy, jak autko troszkę ostygnie, kontrolki normalnie gasną, gdzie szukać problemu związanego z temperaturą, kwestia ostygnięcia - 2-3 min, tzn, że dalej nie można się dotknąć węży bo gorące... także całkowicie nie ostyga..

Ktoś coś?


----

Pacjent: E38 730d 99r ( 09/98 prod ) polift. ABS BOSCH 0 265 900 001, niebieskie wtyczki czujników abs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz taka dodatkowa pompe do abs ?(nie wiem jak to sie nazywa fachowo)

Rozebralem niedawno całego polifta na części pierwsze i ktoś kupił ode mnie

to właśnie pompę i cały ten moduł abs,zmienił to u siebie i kontrolka mu zgasła,a walczył

z tym ponad rok.Ja myśle ze to moduł poszedł,ale to tylko przypuszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pompę z sterownikiem przy niej:

http://www.tav-autoverwertung.de/shop/bilder/produkte/gross/2687_1.jpg

Dodatkowa jest raczej gdy w wyposażeniu jest DSC, ja mam ABS/ASC

Dziwne, wpinająć piny w odpowiednie otwory w wtyczce, pokazuje mi tylko oporność tylnego lewego koła, reszta zero zmian na mierniku. Obstawiam też wtyczkę, że w niej jest problem.


Dźwięk z 0:07 0:14-0:15 sek.



Zostaje mi wysłanie modułu do innej firmy w celu sprawdzenia poprawności poprzedniej.. Ale to po urlopie, jak wrócę z gór.. Czymś trzeba dojechać..


EDIT:

Ponownie sprawdziłem przejście z lewego przedniego, jest wszystko ok, z tego co się doczytałem na googlach to są czujniki aktywne i oporności nie pokaże, tylko napięcie po kręceniu piastą... Na postoju wali błędem, na 95% musi gubić połączenie w module, po 3 min bez zapłonu, na zgaszonym silniku wszystko wraca do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.