Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hejko, możne ktoś nasunie pomysł co jest nie tak, pozwólcie, że ułożę chronologicznie:


Wali błędem front left - przód lewy ( strona kierowcy )czujnik abs - zamieniane stronami, błąd pozostaje po lewej.

Sterownik do naprawy - Master Carss - naprawiony działa.

Mija troszkę czasu, błąd wraca - sterownik leci na gwarancji - wraca z odpowiedzią, że jest sprawny i był testowany na innym aucie w ruchu miejskim.


Piny czyste, delikatnie przetarte i podoginane, jak na złość u kolego elektromechanika, oporności są jak i przejścia czyli kable ok.

Szukałem przekaźników K95 i K94 - w komorze jest tylko główny niebieski od DDE - po jego wypięciu wyłącza się pompka paliwa.

Czujnik czyszczony, piasta delikatnie też - patyczek do uszu w otwór po czujniku i delikatnie zwilżony rozcieńczalnikiem.


Co ciekawe. po wpięciu przekaźnika lub wtyczki do modułu abs - kiedy idzie napięcie, słychać z modułu takie no.. jak by to opisać... jak by kostki się połamały jakieś małe, lub coś zwarło. Dźwięk jest zawsze gdy łączę się inpą do modułu ( spróbuje nagrać filmik ).


Jak złapie błąd ABS/ASC świecą się kontrolki i jest błąd przód lewy, jak autko troszkę ostygnie, kontrolki normalnie gasną, gdzie szukać problemu związanego z temperaturą, kwestia ostygnięcia - 2-3 min, tzn, że dalej nie można się dotknąć węży bo gorące... także całkowicie nie ostyga..

Ktoś coś?


----

Pacjent: E38 730d 99r ( 09/98 prod ) polift. ABS BOSCH 0 265 900 001, niebieskie wtyczki czujników abs.

Opublikowano

Masz taka dodatkowa pompe do abs ?(nie wiem jak to sie nazywa fachowo)

Rozebralem niedawno całego polifta na części pierwsze i ktoś kupił ode mnie

to właśnie pompę i cały ten moduł abs,zmienił to u siebie i kontrolka mu zgasła,a walczył

z tym ponad rok.Ja myśle ze to moduł poszedł,ale to tylko przypuszczenia.

Opublikowano

Mam pompę z sterownikiem przy niej:

http://www.tav-autoverwertung.de/shop/bilder/produkte/gross/2687_1.jpg

Dodatkowa jest raczej gdy w wyposażeniu jest DSC, ja mam ABS/ASC

Dziwne, wpinająć piny w odpowiednie otwory w wtyczce, pokazuje mi tylko oporność tylnego lewego koła, reszta zero zmian na mierniku. Obstawiam też wtyczkę, że w niej jest problem.


Dźwięk z 0:07 0:14-0:15 sek.



Zostaje mi wysłanie modułu do innej firmy w celu sprawdzenia poprawności poprzedniej.. Ale to po urlopie, jak wrócę z gór.. Czymś trzeba dojechać..


EDIT:

Ponownie sprawdziłem przejście z lewego przedniego, jest wszystko ok, z tego co się doczytałem na googlach to są czujniki aktywne i oporności nie pokaże, tylko napięcie po kręceniu piastą... Na postoju wali błędem, na 95% musi gubić połączenie w module, po 3 min bez zapłonu, na zgaszonym silniku wszystko wraca do normy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.