Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drodzy forumowicze.

Chciałbym zwrócić Wasza uwagę na DPF z silnikiem N47 w F30. Po przekroczeniu 273 tys km pojawi sie błąd 244900. Blad jest pochodna błędu 00452A. Zapali sie kontrolka informacyjna ( NIE check engine)

"Maximum service life of particulate filter exceeded"

Blad nie winika z fizycznego uszkodzenia filtra ale ze sztywno ustawionej wartości przez BMW. Oczywiście blad ma przekonać nas do wydania $$$ na nowy DPF pomimo tego ze sam filtr jest ok.

W moim przypadku zero innych błędów ciśnienia w układzie. Auto robi 95% tras na autostradach. Kilka razy do roku auto jedzie z V max w DE.


1) Sprawdź działanie termostatu w układzie i temperaturę cieczy ( Nie Oleju).

2) Jeżeli termostat działa ok i brak błędów w układzie (filer nie jest zapchany) to po podpięciu do kompa należny ustawić nowy filtr DPF (procedura wymiany DPF).


Uwaga:

Jeżeli okaże sie ze filtr jest zapchany i wymuszone wypalanie nie pomaga - niestety czeka Ciebie wymiana filtra. Niektóre ASO maja w ofercie regeneracje filtra - 25% wartości nowego DPF


Mam nadzieje ze komuś to pomoże, ponieważ z racji wieku, coraz więcej użytkowników F30 będzie miała ten problem. Osobiście robię 50-60 tys km rocznie i pierwsze pytanie w ASO bylo czy nie będę zainteresowany zakupem nowego auta ;)

Pozdrawiam

Opublikowano
Osobiście robię 50-60 tys km rocznie i pierwsze pytanie w ASO bylo czy nie będę zainteresowany zakupem nowego auta ;)

Pozdrawiam

 

Oto jak przekuc porazke w sukces w sprzedazy!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.