Skocz do zawartości

E38 Panel klimatronik 2strefowy. Zielone diody.


krzynu

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Przekopuje internet i fora, pomysły się kończą.

Pacjentem jest panel klimatronik 2 strefowy BMW E38 730d 08/1998r.


Sterowanie panelu działa, błędów nie ma, za to świecą tylko pomarańczowe diody od podświetlania ogrzewania szyby przód i tył. Reszta - czyli zielone, nie podświetlają się wogóle.


Nie świecą te po bokach (zdjęcie przykładowe, mój ma MAX po prawej):

2agoniu.jpg

Panel był u elektryka, wymienił jakiś mały moduł led 2x, kodowałem na nowo pustym plikiem .man ... pod miernikiem diody zielone słabo świecą, zaś pomarańczowe bardziej, czy to może być powód, że padły diody led?

Edytowane przez krzynu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widze dobrze ,ale po lewej ma przycisk max?

Jak tak to jest panel z polifta I nie bedzie prawidlowo.Podpiolem kiedys taki panel

na chwile i diody nie dzialaly i inne funkcje tez.Ten wiatraczek zakurzony Ci sie nie kreci przypadkiem caly czas i nie kradnie pradu? Moj kolega podpiol taki panel z polifta ktos mu go zakodowal (diody nie swiecily),ale dzialal.

Natomiast wiatraczek sie krecil 24/h i kradl prad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój panel jest poliftowy i po prawej ma MAX. Oczywiście MAX działa bez problemu jak inne rzeczy, lecz diody nie świecą a raczej nie podświetlają wybranego przycisku, wiatraczek czysty i kręci nie długo - działa prawidłowo, nic nie kradnie..


Edytowałem pierwszy post, to jest zdjęcie poglądowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedną E38 mam na miejscu, ale ma stary panel z pokrętłami przedlift, druga boi się wyciągać bo jak raz wyciągnął to mu przestały świecić, trzecia E38 z takim samym panelem jest 80km stąd.. Nie wiem czy kupić z możliwością zwrotu z REST czy z MAX.


Trochę się pogubiłem, auto polift, a kierownicę poliftową (po wcześniejszym właścicielu) bez taśmy/ślimaka musiałem zmienić na przedliftową z multi funkcja z E39, o dziwo wszystko działa, bez problemu, no jedynie taśma jest zagięta gdzie idą obwody od AIRBAG i wali błędem, sprawdzałem przejścia to krzyżuję przejście na kablach airbag i jest zwarcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz moja aukcje:

https://www.ebay.co.uk/itm/302775236567?ssPageName=STRK:MESELX:IT&_trksid=p3984.m1555.l2649


Sprawdz czy te numery na zespole grzewczym za panelem klimatronika sie zgadzaja z numerami powyzej z aukcji i bedziesz wiedzial czy nagrzewnica to przedlift czy polift.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja już nie wiem, po vinie : DN40406 widzę, że są xenony nawigacja itp. Teoretycznie kilka rzeczy pasuje mi od polifta np podgrzewanie foteli na przycisk a nie pokrętło, a kilka od przedlifta, np kierownica z taśmą przedliftową.

Co do panelu, po wciśnięciu MAX, wieje na full i temperatura idzie na 16*C czyli z tego co wiem to prawidłowe działanie.. Teoretycznie wszystko działa, nawet pod inpą na live data, widać co się włącza a co nie..


Powiedz mi czy DN to polift a DJ to przedlift czy się mylę?


Byłby ktoś z lubelskiego, żeby podmienić na chwilkę i sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przejściowy model.Po vinie polift, ale

to taka przejściówka mogli zespół grzewczy wsadzić jeszcze wcześniejszego typu.

Panel z rest trzeba znaleść .Tylko pamiętaj zmieniaj ten panel na włączonym silniku

i przy włączonej klimie.


Ps podświetlane klamki masz? (pierwsze polifty nie miały ich jeszcze)-przejściówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, podświetlają się wewnątrz, kiedyś boczek rozbierałem to wszystko wyglądało na fabryczne, nic januszowego dorabiania..


Jak przyjdzie taśma kierownicy, to zabiorę się i znajdę troszkę grosza na panel z możliwością zwrotu z prawym restem.



EDIT:


Jak wyjmowałem tunel środkowy do polerowania, przy ponownym jego montażu, diody na chwilę dobrze zaświeciły, a później ledwo co świecą do tej pory, już kilka godzin. Stawiam, że panel jest ok.


Co ciekawe jeszcze, panel z REST nie ma wtyczki niebieskiej, z tego co wiem to jest ona od webasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odgrzewam, panel zmieniony na przedliftowy rest, diody świecą, lecz klima się nie załącza.

Zrobiłem jak mówisz i do pierwszego zgaszenia klima działa, później nie. Próba kodowania klimatronik pustym plikiem MAN w ncs expert kończy się błędem:

"Der Codierindex folgender Steuregerate ist fur diesen Codierauftrag nicht zulassig: IHK 03"


Ma ktoś jakiś pomysł, błąd wyskakuje po kliknięciu execute job. NCS versja 3.1.0

Rozpracowałem to tak:

Tylna płytka z starego panelu z prawym MAX, a przednia płytka z diodami z nowego panelu z REST.

Efekt taki: diody świecą, sterowanie działa, klima działa, pod REST jest funkcja MAX :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Witam czy ktoś uporał się z tym problemem? Na priv kolega nie odpisuje na priv więc atakuje tutaj. Identyczne mam objawy tylko do tego wieje cały czas żarem nie mogę zmniejszyć temperatury cały czas żar. Może ktoś ma jakieś propozycje co do tego? Czy jest to zagadka nie do rozwikłania?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawory mam zamiar wysłać gdzieś do naprawy już mam je wyjęte i podłożone drugie na których są te same objawy ale nie powiedziane że też nie są do naprawy. Auto jeździ tylko w wakacje i w sumie odpalane 2 razy do roku i za każdym razem na początku diody działają tylko nie mogę zmniejszyć temperatury dopiero gdzieś po tygodniu użytkowania zaczynają się cyrki. Ciężki temat... Ale za to jak drażniący hehe. Tak na prawdę nie wiem co i gdzie jeszcze mogę zaatakować sprawdziłem wiązke wstępnie jest ok pozostało zerwać tunel i deskę może coś tam nie mam już pomysłów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wróciłem, lepiej późno, niż wcale.. Przymierzam się do zakupu kolejnego używanego panelu i pewnie znowu zrobię hybrydę: tylną część panelu zostawiam zawsze swoją, zaś podmieniam przednią cześć ( przednią płytkę z diodami ) i wcześniej tak u mnie działało.


Co do ciepła na szyby, ja bym sprawdził: pod inpą czy elektrozawory cykają, ewentualnie schemat i dać prąd na nie, na pewno bym je rozebrał: na alledrogo jest zestaw regeneracyjny do nich. Problemem może być sterowanie klapami nawiewu, na środku możesz ustawić na zasadzie potencjometru ciepło zimno ( nie na panelu, ten suwak między nawiewami, może tam coś..):

bmw-e38-e39-e46-kratka-srodkowa-nawiewu-nadmuchu-3676268542.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektro zawory może uda mi się niedługo wysłać do specjalisty więc zregeneruje je prawidłowo. Podmienilem na inne i sty wyglądała tak: odpalam auto włączam sprężarke klimy i wieje wszędzie góra dół Klima. Więc problem naprawiony wydawałoby się do momentu aż dodałem gazu. Wtedy wszystko wróciło do poprzedniego stanu czyli lampki mrugaja w klimatroniku i wieje na nogi gorące na maxa. Góra jest ok wieje Klima. Jeśli zmienię pozycję potencjomera na desce z kratek wieje cieplejsze i zimniejsze więc reaguje . Narazie pokładam nadzieję w zregenerowanych elektrozaworach gorzej jak to nic nie da. Panel podrzucilbym do jakiegoś fachowca jakieś zimne luty czy coś w środku może nie wiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.