Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam


Posiadam następujący problem w swojej nowo nabytej e65 745d 2006r. Gdy dojeżdżam do skrzyżowania, hamuje i tuż przed zatrzymaniem się przy minimalnej prędkości (jest to najprawdopodobniej zrzucenie z 2 na 1) czuje jak by ktoś mi wjechał w tyłek, takie sekundowe szarpnięcie do przodu. Przy ruszaniu raczej tego nie ma chodź czasem gdy od zera przycisnę mu trochę bardziej to słyszę przy zmianie z jedynki na dwójke takie puknięcie natomiast bez jakichś większych szarpnięć. Warto dodać , że przy opcji zmiany na tryb Sport, problemu nie ma. Naczytałem się trochę na ten temat i podobno jest to dosyć częsta przypadłość e65 ale przed liftem, a tu polift, niektórzy piszą że wystarczy coś zakodować bądź zaadoptować i po takiej nie drogiej operacji będzie wszystko ok, inni żeby zacząć od wymiany oleju w skrzyni, ale jakiejś konkretnej odpowiedzi nie znalazłem. Dodam, że autko kupiłem dwa dni temu i jest to moja pierwsza przygoda z BMW, więc jestem trochę zielony w tym temacie :) Pozdrawiam

Edytowane przez lukaszole
Opublikowano
Byłem u mechanika i twierdzi, żebym nie wymieniał oleju w skrzyni ponieważ BMW nie zaleca wymiany oleju w skrzyni i może być tak, że po wymianie skrzynia będzie do wyrzucenia. Ewentualnie jeśli wiem, że olej w skrzyni był od nowości regularnie zmieniany co 50tys km to można zmienić ale jak nie był nigdy zmieniany to nigdy nie zmieniać a ja nie wiem czy ktoś zmieniał i kiedy czy nie a autko ma 290tys przebiegu i jestem od 2 dni nowym właścicielem. Jedyne co wiem to mam książkę serwisowa i był serwisowany do przebiegu 230tys km w BMW ale czy przy BMW wymienia również olej w skrzyni w ramach serwisu tego nie wiem.. Co mam zrobić aby uniknąć niepotrzebnych kosztów?
Opublikowano
Byłem u mechanika i twierdzi, żebym nie wymieniał oleju w skrzyni ponieważ BMW nie zaleca wymiany oleju w skrzyni i może być tak, że po wymianie skrzynia będzie do wyrzucenia. Ewentualnie jeśli wiem, że olej w skrzyni był od nowości regularnie zmieniany co 50tys km to można zmienić ale jak nie był nigdy zmieniany to nigdy nie zmieniać a ja nie wiem czy ktoś zmieniał i kiedy czy nie a autko ma 290tys przebiegu i jestem od 2 dni nowym właścicielem. Jedyne co wiem to mam książkę serwisowa i był serwisowany do przebiegu 230tys km w BMW ale czy przy BMW wymienia również olej w skrzyni w ramach serwisu tego nie wiem.. Co mam zrobić aby uniknąć niepotrzebnych kosztów?

 

Od razu Ci doradzam... ZMIEŃ MECHANIKA! Facet po prostu nie ogarnie Ci E65, jak już to tylko nieświadomie będzie Ci źle doradzał a Ty będziesz tylko pakował pieniądze.

Wymień olej w skrzyni wg. katalogu i niczym się nie stresuj. Przy okazji zmień simering i te wszystkie śrubki.

Oczywiście... BMW nie zaleca wymiany oleju w skrzyni ponieważ BMW woli sprzedać całą skrzynię z olejem.

Nie słuchaj też ani nie czytaj bzdur o jakimś "kodowaniu" i "adoptowaniu" bo to tylko stek bzdur!


Wymieniając olej w skrzyni temperatura oleju musi być poniżej 50 stopni czyli wóz musi być najlepiej po nocy, zostaw go w warsztacie na noc i niech rano zaczną go wymieniać bez odpalania czy jeżdżenia/przestawiania, nie możesz przyjechać do warsztatu i "wymieniamy olej"!

Opublikowano
Mam taki sam problem. Tak jakby za szybko redukowal z 2 na 1. Po usunieciu wartosci adaptacyjnych skrzyni w inpie problem znika na jakis czas i po jakims czasie trzeba znowu robic adaptacje skrzyni. Jezeli winny jest olej to dlaczego po wyczyszczeniu zapisanych wartosci skrzynia dziala jak nowa?
Opublikowano
Mam taki sam problem. Tak jakby za szybko redukowal z 2 na 1. Po usunieciu wartosci adaptacyjnych skrzyni w inpie problem znika na jakis czas i po jakims czasie trzeba znowu robic adaptacje skrzyni. Jezeli winny jest olej to dlaczego po wyczyszczeniu zapisanych wartosci skrzynia dziala jak nowa?

 

Nie jest "winny olej" jeśli masz zalany odpowiedni i w odpowiednich warunkach był zalewany.

E65 jest autem, w którym niekoniecznie przyczyną złej pracy skrzyni biegów jest sama skrzynia.

Prawdopodobną winą może być też zła praca przepływomierza.


Kiedyś miałem sytuację gdzie z 2 na 1 było szarpnięcie jak również mało wyczuwalne ale było z 4 na 5.

Pojeździłem po "fachowcach", każdy opowiadał o sterownikach, kodowaniach, remontach skrzyni i innych bzdurach, jeden to przy mnie olej nawet pił mówiąc, że "jak cierpki to dobry a jak gorzki to przepracowany i należy go wymienić".

Wizyta w moim warsztacie, specjalizującym się tylko w marce BMW poskutkowała diagnozą: "nieprawidłowa praca przepływomierza".

Wymieniłem przepływomierz i nagle skrzynia przestała szarpać, wóz zaczął lepiej jechać... silnik zaczął ładniej mruczeć, także zanim weźmiecie się za winę skrzyni biegów sprawdźcie inne rzeczy, które niby nie mają na to wpływu a jednak mają.

Co za tym idzie, ktoś kto ogarnia Ople, Skody, Fordy nigdy w życiu nie ogarnie Wam BMW!

Taką samą przypadłość miał kolega w E38 - szarpanie skrzyni. Po wymianie przepływki problem znikł.

:cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.