Skocz do zawartości

Problem z systemem RDC w F25 USA.


Kuner

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przeszukałem forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, więc postanowiłem założyć watek.


Jakiś czas temu ściągnąłem sobie BMW F25 z USA.

Auto miało uszkodzone prawe przednie koło, więc z automatu wyświetał się błąd ciśnienia w kole. Oryginalnego czujnika ciśneinia od tego koła nie było z racji braku części felgi. Oczywiście auto naprawiłem, wymieniłem felgę, założyłem czujnik 433 MHZ, zgodny z numerem VIN, zamiennik z intercarsu. Niestety układ, daje się restartować i wywala się błąd Prawego przedniego koła. Pierw nie znając zasady działania układu zamieniłem koła miejscami, ale wiem już że odbiornik sygnału jest jeden na całe auto. Poza błędem czujnika koła PP nie ma błędów w ISTA.

W związku z tą sytuacją mam parę pytań:

1. Czy nowy czujnik trzeba jakoś programować, dodawać do auta? Grzebałem w ISTA i nie znalazłem takiej opcji.

2. Czy to może być wina nieoryginalnego czujnika?

3. Czy jest gdzieś inny odbiornik sygnału (w co wątpie) niż ten z tyłu auta?

4. Czy ewentualnie da się przekodować na czytanie ciśneinia z ABS?


Z góry dziękuję za odpowiedź i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam


@Kuner : nie podajesz VIN-u ani daty produkcji .... szkoda.


Dla zainteresowanych podam wiec informacje jakie są zamieszczone w materiałach szkoleniowych BMW :


http://fs1.directupload.net/images/180710/iazxtwwi.jpg


The latest generation of BMW tire pressure monitoring systems was introduced to the US market with the launch of the F25 and it is installed on all our current vehicles.

Najnowsza generacja systemów monitorowania ciśnienia w oponach BMW została wprowadzona na rynek amerykański wraz z wprowadzeniem na rynek F25 i jest zainstalowana we wszystkich naszych obecnych pojazdach.


The direct measuring system consists of the TPM control unit with integrated reception antenna and four wheel electronics.

It was possible to reduce the number of components and cost of the system by integrating the reception antenna in the TPM control unit.

Bezpośredni system pomiarowy składa się z jednostki sterującej TPM ze zintegrowaną anteną odbiorczą i elektroniką w czterech kołach. Możliwe było zmniejszenie liczby komponentów i kosztów systemu poprzez zintegrowanie anteny odbiorczej w jednostce sterującej TPM.


The four wheel electronics transmit the tire pressure and temperature to the TPM control unit via radio communication (433 MHz). Once the wheel electronics have been woken up, (vehicle speed > 20 km/h/12mph), a total of 25 telegrams are transmitted once at two second intervals. Providing the pressure has not dropped, individual telegrams are then sent every 18 seconds from the wheel electronics to the TPM control unit. As a prerequisite for the wheel electronics to go to sleep, the wheel must be at a standstill for more than five minutes.

Elektronika czterokołowa przekazuje ciśnienie w oponach i temperaturę do jednostki sterującej TPM za pośrednictwem komunikacji radiowej (433 MHz). Po obudzeniu elektroniki kół (prędkość pojazdu> 20 km / h / 12 mph), łącznie przesyłanych jest 25 telegramów w odstępach dwusekundowych. Pod warunkiem, że ciśnienie nie spadło, poszczególne telegramy są wysyłane co 18 sekund z elektroniki koła do jednostki sterującej TPM. Warunkiem wstępnym uśpienia elektroniki koła jest pozostawienie koła w bezruchu na dłużej niż pięć minut.


Note! Check of the wheel electronics system

A check as to whether the correct wheel electronics system has been fitted can only by run after the tyre has been removed. Unfortunately, a query via the BMW diagnosis system is not possible for technical reasons.

Uwaga! Kontrola układu elektronicznego koła

Sprawdzenie, czy właściwy układ elektroniki koła został zamontowany, można przeprowadzić tylko po zdjęciu opony. Niestety zapytanie z systemu diagnostycznego BMW nie jest możliwe z przyczyn technicznych.


The initialization ends with a journey that can be interrupted at any time.When the journey continues, the process is automatically resumed.In order to complete it, a speed of more than 30 km/h must be attained.If no measuring results are available ,the wheels in the Central Information Display will be displayed grey. A progress bar appears in the CID during the initialization process.Once the initialization has been completed successfully ,all four wheels will be displayed green with the corresponding tire pressures.

Inicjowanie kończy się jazdą, która może zostać przerwana w dowolnym momencie.Jeśli jazda będzie kontynuowana, proces będzie kontynuowany automatycznie. Aby to zakończyć, należy osiągnąć prędkość ponad 30 km / h. Jeśli nie są dostępne wyniki pomiarów, koła na centralnym wyświetlaczu informacyjnym są wyszarzone. Podczas inicjalizacji w identyfikatorze CID pojawia się pasek postępu. Po pomyślnym zakończeniu inicjalizacji wszystkie cztery koła są wyświetlane na zielono z odpowiednimi ciśnieniami w oponach.


The entire teach-in process takes between roughly one and twelve minutes at the most. The following factors influence the duration:

Cały proces nauczania możne trwać od jednej do dwunastu minut. Na czas trwania mają wpływ następujące czynniki:

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za brak odpowiedzi - nie dostałem powiadomień, że ktoś odpisał :)


VIN 0d34981 - przedlift, styczeń 2014.

Mi się wydaje że mam ten układ bez czujników przy kołach, gdyż nie znalazłem odbiornika sygnału w aucie, poza tym z tyłu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam


Opis funkcji - Schaltbilder und Funktionsbeschreibung / Fahrerassistenz / Reifendruck-Control /

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f25-x3-xdrive28i-sav_201401/wiring-functional-info/driver-assistance/tyre-pressure-control2/9hfSDy7x


Schemat - Schaltbilder und Funktionsbeschreibung / Fahrerassistenz / Reifendruck-Control /

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f25-x3-xdrive28i-sav_201401/wiring-functional-info/driver-assistance/tyre-pressure-control2/DjXAyW4I

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam wersje USA i po prostu szukalem czujnikow do kol zimowych. Zrobilem tak i Tobie tez radze podobnie: zdobadz numery czujnikow dla tego auta z serwisu i te obecnie najnowsze i te starsze ktore byly kiedys. Potem szukac na alle... i olx w dobrej cenie i mlode rocznikowo. Pamietaj ze czujnik ma swoja baterię która starcza na 5-8, max 10 lat i lepiej nie kupowac starych rocznikowo. Oryginalne maja z regoly kolor pomaranczowy i jest wybita data produkcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam


Kontr. ciśn. w opon. (RDC) — sterownik

BMW X3 28iX F25 SAV USA N20


http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/F25/USA/X3_28iX-N20/L-N/jan2014/browse/wheels/tire_pressure_control_rdc_ctrl_unit/


http://fs1.directupload.net/images/180712/8iq4a9hz.jpg


Tylko w połączeniu z Zawór wkręcany RDC Wbrew instrukcji ETK można w przypadku Doposażenia w kompletne zestawy kół Zamontować moduł elektroniki koła 6 856 227 (pomarańczowy) W przypadku wymiany należy użyć Identycznego moduł elektroniki koła, Analogicznego do starej części.

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.