Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


w swojej jedynce mam odwrócone kanały płynu do spryskiwaczy. Po prostu kiedy próbuję pryskać z przodu przyciągając manetkę do siebie słyszę silniczek z tyłu (słyszę, ale o tym na koniec). I odwrotnie - żeby spryskać szybę z przodu muszę pchnąć drążek od siebie (ale wycieraczka na sucho macha się z tyłu, czego chciałbym się pozbyć).


Czy dam radę się dostać do źródła problemu w miarę prosty sposób i naprawię to w "domowych warunkach", czy trzeba głęboko grzebać?


Druga kwestia, to kiedy rozebrałem obudowę z tyłu, miałem odłączony przewód doprowadzający płyn do silniczka (stąd płyn lejący się z miejsca gdzie jest zatrzask bagażnika). Po jego podłączeniu silniczek z tyłu przestał działać. Co więcej płyn nie pryska teraz z przodu.


Czy przeczyszczenie pompki z tyłu może zażegnać problem, czy istnieją jeszcze inne możliwe przyczyny?

Zaznaczam, że silniczek było słychać kiedy bagażnikiem uciekał płyn.

Opublikowano
Oczywiście że możesz zrobić to w domowych warunkach, po prostu przepnij kostkę między pompkami. Są dwie przy zbiorniczku który znajduje się pod prawym błotnikiem jedna jest odpowiedzialna za przednią szybę a druga za tylną, jest jeszcze 3 ale to w autach z xenonem.
Opublikowano
Oczywiście że możesz zrobić to w domowych warunkach, po prostu przepnij kostkę między pompkami. Są dwie przy zbiorniczku który znajduje się pod prawym błotnikiem jedna jest odpowiedzialna za przednią szybę a druga za tylną, jest jeszcze 3 ale to w autach z xenonem.

 

Jak się tam dostać? Od góry, czy od dołu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu masz jak zaleca to zrobić BMW:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-118i-sha/repair-manuals/61-general-vehicle-electrical-system/61-71-windscreen-washer-system/PHKrwy0

Na początku masz napis "Necessary preliminary tasks:". Klikasz w ten link żeby dowiedzieć sie co trzeba wcześniej rozkręcić i tak dochodzisz do początku.

Tu masz link do elektryki soryskiwaczy i wycieraczek. Wtyczki powinny mieć przewody o takicch kolorach dla twojego rocznika:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-118i-sha/wiring-functional-info/body/wash-wipe-system/inputs/pucv4B4

Xenon: czarny z brązowym paskiem i brązowy

Tył: czarny z czerwonym paskiem i brązowy

Przód: cały czarny i brązowy

Jak się nie trudno domyślić brązowy to masa.

Opublikowano

Dziękuję ci bardzo @Jack79 !

Czekam na weekend i będę dłubał. :D


EDIT: Dla ciekawych - nie da się zamienić wtyczek. Tzn. dla chcącego nic trudnego, ale to kwestia rozebrania kostki ponieważ wtyczki się różnią.

U mnie po prostu były zamienione wężyki doprowadzające płyn. 5 minut roboty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.