Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
:mad2: mam e-34 z 89r i sam jestem ciekawy co to jest jak cieknie mi olej z silnika a dokladnie z przodu od gory jedni mowia ze to z uszczelniacza apar. zapl. lub uszczelka pod glowica albo filtr oleju bo mam jeszcze wklad oleju a nie zwykly filtr.
Opublikowano
sprawdze tą odme w sobote ale niech mi ktos podpowie gdzie tego dokladnie szukac w innych autach jakie mialem byl to zawsze kawalek gumowej rurki wychodzący od pokrywy zaworów albo z miski olejowej. :shock:

Opublikowano

Ja miałem E30 z silnikiem M20B25 (czyli 2,5l, twój to M20B20 - 2,0l) i też był ciągle mokry z przodu i z boku, od strony kolektora wydechowego. Wymieniłem uszczelnienie z przodu (simeringi wału i rozrządu), uszczelkę pod pokrywą zaworów i dalej było mokro.

 

Poczytałem trochę w internecie (na forum BMW w USA), popytałem mechanika i okazuje się, że to częsta przypadłość w tym silniku: cieknie z uszczelki pod głowicą w miejscu, gdzie jest kanał zwrotny oleju. Uszczelka jest w tym miejscu bardzo przewężona. Nie ma tam ciśnienia, wyciek niczym nie grozi, olej nie przedostaje się do obiegu chłodniczego ani do cylindrów, można tak jeździć, o ile ubytki nie staną sie uciążliwe dla kieszeni.

Ja między wymianami nie musiałem dolewać oleju, więc tak jeździłem...

 

Mechanik sugerował nawet, że można to doszczelnić od zewnątrz silikonem wysokotemperaturowym ale się nie zdecydowałem, bo sprzedałem auto.

 

Wprawdzie Twój silnik ma mniejszą pojemność, ale konstrukcja podobna, więc może i problem ten sam.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.