Skocz do zawartości

X5 35d - tarcze i klocki


kocurr

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,


Niedługo zostanę właścicielem X5 z 2012r.

Na tą chwilę wiem, że od razu wymieniam olej, płyny eks., olej w skrzyni z miską oraz sprawdzam klapki w kolektorze.

Jestem przygotowany w razie czego na wymianę rozrządu chociaż przebieg raczej tego jeszcze nie sugeruje (przebieg sprawdzony - 148 tys.)


Dodatkowo podczas testów samochodu w Mservice w Warszawie - w zaleceniach została zapisana wymiana tarcz oraz klocków hamulcowych z przodu.

Nie jestem sknerą i wolę wydać więcej niż wydać mniej, ale dwa razy.


Ale z drugiej strony - nie lubię przepłacać ;).


W warsztacie powiedziano mi żeby tarcze stosować tylko i wyłącznie oryginalne, bo zamienniki szybko się wichrują.

I tutaj moje pytanie do doświadczonych użytkowników :


- Czy stosujecie/stosowaliście zamienniki tarcz - Brembo, Bosch, ATE, Ferodo lub innych firm

i czy to rozwiązanie jest faktycznie tak złe jak dzisiaj się dowiedziałem?


Oryginalne tarcze na przód to wydatek rzędu 1500-1600 zł,

zamienniki ATE, Bosch lub droższy Textar to okolice 700-800 zł.


Czy naprawdę oryginalne tarcze BMW (które zapewne są produkowane przez Textar lub ATE) są tak wyjątkowo lepsze?


Z góry dziękuję za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest w e70 ale w wiekszosci bmw na pierwszy montaz idzie ate tylko tyle ze znaczek bmw i cena x2 :wink: z tych ktore podales wybral bym ate lub ostatecznie textar :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest w e70 ale w wiekszosci bmw na pierwszy montaz idzie ate tylko tyle ze znaczek bmw i cena x2 :wink: z tych ktore podales wybral bym ate lub ostatecznie textar :wink:

Również z historii z e90 i e46 - pamiętam, że oryginalnie na pierwszy montaż szło ATE i wszyscy polecali żeby to montować bez znaczka BMW.

Ale może ktoś z posiadaczy E70 ma jakieś doświadczenie z wymianą tarcz etc. ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jestem właśnie po wymianie w swoim.

Żeby wyeliminować wszystkie problemy z podróbkami i kupiłem ATE (tarcze i klocki na 4 koła) w sklepie w Monachium w dodatku pochodzące z niemieckiej fabryki (coraz rzadziej spotykane).

Generalnie wszystko działa fajnie - hamowanie płynne, brak problemów po ostrych hamowaniach z ponad 200 , równe zużywanie. Trochę mocno brudzą felgi.


No i wszystko ok ... tylko - to nie jest to co było na fabrycznych !!!


Samochód hamował na kompletnie zjechanych tarczach i klockach jak fura ważąca o tonę mniej.

Nie mogę zrozumieć, dlaczego na wolnym rynku nie ma tarcz i klocków o jakości tych z ASO.

Ja się poddaję i następne biorę z BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko tylko bmw nie produkuje tarcz hamulcowych :wink: wiec kupisz tarcze jakiejs firmy z logo bmw zaplacisz duzo wiecej :nienie: pomsl nad zmiana klockow na lepsze tarcze byle by sie nie krzywily bo teraz to zmora a wybor klockow jest duzy moze jakies ebc :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale BMW jest wielkim odbiorcą i może wymagać od producentów produktów lepszych niż ich własne bo np. mogą być droższe.

Mam znajomą, szefa produkcji w markowej fabryce słodyczy. Ich produkty to najlepsza jakość jaką można mieć w produkcji przemysłowej. Dostali kontrakt od Biedronki żeby produkować dla nich ale warunek był taki, że pewne cechy miały być jeszcze lepsze. Koszty produkcji wzrosły a Biedronka za to zapłaciła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkim odbiorca to jestesmy wlasnie my ile bmw moze zmowic tarcz do nowych samochodow to co sie produkuje rocznie to kropla w morzu tego co sprzedaja do aut urzywanych :wink: dobra bo zmieniamy temat :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego czytasz swoje posty pisalismy ze prawdopodobnie na pierwszy montaz leci ate :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kolega wymienial w e90 w warsztacie gdzie moza sprawdzic "bicie" na nowych. ATE i jakies inne mialy bicie jako nówki nieakceptowalne wedlug tego warsztatu. oryginaly tez mialy ale minimalne.Tego "bicia" w nówkach nieoryginalnych nie odzczujecie za wiele i może sie wydawać na poczatku że wszstko jest OK. Ale to już po zmierzeniu można wiedzieć, że dlaszy los jest juz przesądzony. Ja dwa lata temu zamontwałem w e90 Zimmermana nawiercane i na poczatku byly OK. Potem niestety porażka. Moim zdaniem na przód tylko oryginaly. Na tyl ATE moga być. Tam tak mocno się nie rozgrzewaja zazwyczaj. No chyba ze ktoś bardzo chce. Z tarczami jest tak ze liczy sie material z jakeigo sa wykonane. Jak jest kiepski to przy ostrym hamowaniu wichruja sie i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego czytasz swoje posty pisalismy ze prawdopodobnie na pierwszy montaz leci ate :wink:

 

czytam, ale w tym poście napisałeś " pisalismy ze prawdopodobnie na pierwszy montaz leci ate",

to nie jest ani odpowiedz na moje pytanie, ani doświadczenie użytkownika E70, który zmieniał tarcze u siebie na ATE lub innego producenta

i może się na ten temat wypowiedzieć.


Moje pytanie to nie - JAKIE TARCZE IDĄ NA PIERWSZY MONTAŻ, tylko czy tarcze inne od oryginalnych BMW sprawują się tak źle jak słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zalerzy jak trafisz ja zawsze smigalem na zimmermaniei nie mialem najmniejszego problemu z biciem i znajomym tez je polecalem a na forach wiekszosc narzeka nie wiem od czego to zalerzy czy jedna partia jest dobra inna lipna moze trafic na orginaly ktore zaraz zaczna bic z zamiennikow mysle ze ate sa najblirzej orginalu :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mawiają starzy górale - JAK SIĘ NIE PRZEWRÓCISZ, TO SIĘ NIE NAUCZYSZ.


Biorę Textar-y PRO+ z klockami EPAD i zobaczymy jak sprawdzi się ta konfiguracja. Będę zdawał relację po 5-10-15 tysiącach.

Chyba, że zestaw dojedzie do dwóch i będzie trzeba zmienić na Ori ;)


Pozdrawiam i dzieki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.