Skocz do zawartości

N55 35i wypadanie zapłonu


AD4M

Rekomendowane odpowiedzi

Borykam się ostatnio z problemem wypadającego zapłonu na czwartym cylindrze (na co wskazują błędy).


Zacząłem od podmiany cewki z 4 na 1, błąd pozostał na 4 cyl., więc wadę cewki wykluczam.


Wymieniłem świecę na 4 cyl. i błędy jak były, tak są:

- 2EFE

- 2F02

- 2EE0

- 2EED

P0304 - zapłon cylindra 4 - wypadanie zapłonów.


Każde dodanie gazu ale tylko podczas jazdy powoduje szarpanie i ewidentną pracę na 5 garów. Auto nie przyspiesza i wywala check engine.


Zastanawiam się czy winny może być wtryskiwacz ale przecież nie pojawia się błąd samego wtrysku :?:


Dodatkowo samochód ma słaby akumulator ale to raczej nie ma związku... :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj mechanika albo elektryka z oscyloskopem, odpowiednimi sondami są w stanie zdiagnozować która cewka nie domaga czy dochodzi do niej odpowiedni prąd (jeśli nie dochodzi możliwe jest uszkodzenie wiązki albo wyjścia na sterowniku)

Są też w stanie zdiagnozować wtryskiwacze czy się prawidłowo otwierają i zamykają i czy dochodzi do nich odpowiedni prąd. Zacznij od sprawdzenia okablowania i podłączenia masy do silnika, podstawa to prawidłowa diagnoza a nie wymienianie części na chybił trafił.

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki za wskazówki. Zleciłem elektrykowi pomiary oscyloskopem.


W międzyczasie wymieniono wtrysk na 4 cylindrze i sprawdzono komputer DME (tranzystory są ok, może padł procesor ale tego nikt zdiagnozować nie potrafi).

Mam możliwość zlecenia reballingu układu bga w profesjonalnym zakładzie tyle, że obawiam się utraty danych z epromów.


Wiązka ponoć też jest w porządku. Problem jednak nadal występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam możliwość zlecenia reballingu układu bga w profesjonalnym zakładzie tyle,

jak pokazuje praktyka po takich zabiegach wielka szansa dostać zestaw innych bledow, wtedy po drugim sterowniku .

reballingu układu bga w profesjonalnym zakładzie tyle

niema znaczenia czy to profesjonalny czy amator - to tylko slowa i tyle, jedna kulka niedolutowana i masz przeje...e.

że obawiam się utraty danych z epromów.

 

Ja ci już mówiłem - przypisać uzywke ze zmiana vin, isn, km i tyle - tam roboty na 1 godzine , a tematu juz 1 mies.

Nie , jak zawsze zaczynają się kombinacji.

 

że obawiam się utraty danych z epromów.

dla fachowca to w ogóle nie problem nawet jeśli nie będzie ori eeprom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci już mówiłem - przypisać uzywke ze zmiana vin, isn, km i tyle - tam roboty na 1 godzine , a tematu juz 1 mies.

Nie , jak zawsze zaczynają się kombinacji.

Wiem i jestem Tobie bardzo wdzięczny za pomoc. Chyba jako jedyna osoba w branży podzieliłes się wiedzą i zaoferowałes bezinteresownie swoją pomoc


Problem w tym że nie mogę znaleźć sprawnej używki... wszyscy chwalą się że mają taki komp a jak przychodzi co do czego to okazuje się że albo uszkodzony albo nie wiedza co sprzedają albo jeszcze co innego.


Jestem już gotów zamówić nówkę dme w aso bo tak jak napisałeś - minął prawie miesiąc a auto jak stało tak stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja ci już mówiłem - przypisać uzywke ze zmiana vin, isn, km i tyle - tam roboty na 1 godzine , a tematu juz 1 mies.

Nie , jak zawsze zaczynają się kombinacji.

Wiem i jestem Tobie bardzo wdzięczny za pomoc. Chyba jako jedyna osoba w branży podzieliłes się wiedzą i zaoferowałes bezinteresownie swoją pomoc


Problem w tym że nie mogę znaleźć sprawnej używki... wszyscy chwalą się że mają taki komp a jak przychodzi co do czego to okazuje się że albo uszkodzony albo nie wiedza co sprzedają albo jeszcze co innego.


Jestem już gotów zamówić nówkę dme w aso bo tak jak napisałeś - minął prawie miesiąc a auto jak stało tak stoi.

 

Napisz tu numer tego ECU z auta i numer VIN !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
wypadanie zapłonu na danym cylindrze nie zawsze oznacza problem tego cylindra.. czasem nie domaga jeden, drugi go kompensuje i to właśnie na tym dobrym wybija błąd.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczyłem z wypadaniem zapłonu w n54, losowo wypadły zapłony na cylindrze 1,2,3. Okazało się, że sonda na pierwszym banku pokazywała dziwne wartości przy pełnym obciążeniu. Po podmianie sond błędy przeszły na cylindry 4,5,6. Błędy dotyczyły tylko i wyłącznie wypadania zapłonu.

Nowa sonda rozwiązała problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam mam dokładnie takie same błędy jak kolega z pierwszego postu czy udało się rozwiązać problem.. samochód chodzi nie równo na wolnych obrotach dziś pierwszy raz wywalilo czek jak przygazowałem.. wolne obroty zaczeły skakać z 0 do 3 tyś... po wyłączeniu silnika problem ustał jednak dalej chodzi nierówno i błędy w pamięci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.