Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Borykam się ostatnio z problemem wypadającego zapłonu na czwartym cylindrze (na co wskazują błędy).


Zacząłem od podmiany cewki z 4 na 1, błąd pozostał na 4 cyl., więc wadę cewki wykluczam.


Wymieniłem świecę na 4 cyl. i błędy jak były, tak są:

- 2EFE

- 2F02

- 2EE0

- 2EED

P0304 - zapłon cylindra 4 - wypadanie zapłonów.


Każde dodanie gazu ale tylko podczas jazdy powoduje szarpanie i ewidentną pracę na 5 garów. Auto nie przyspiesza i wywala check engine.


Zastanawiam się czy winny może być wtryskiwacz ale przecież nie pojawia się błąd samego wtrysku :?:


Dodatkowo samochód ma słaby akumulator ale to raczej nie ma związku... :idea:

Opublikowano

Poszukaj mechanika albo elektryka z oscyloskopem, odpowiednimi sondami są w stanie zdiagnozować która cewka nie domaga czy dochodzi do niej odpowiedni prąd (jeśli nie dochodzi możliwe jest uszkodzenie wiązki albo wyjścia na sterowniku)

Są też w stanie zdiagnozować wtryskiwacze czy się prawidłowo otwierają i zamykają i czy dochodzi do nich odpowiedni prąd. Zacznij od sprawdzenia okablowania i podłączenia masy do silnika, podstawa to prawidłowa diagnoza a nie wymienianie części na chybił trafił.

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki za wskazówki. Zleciłem elektrykowi pomiary oscyloskopem.


W międzyczasie wymieniono wtrysk na 4 cylindrze i sprawdzono komputer DME (tranzystory są ok, może padł procesor ale tego nikt zdiagnozować nie potrafi).

Mam możliwość zlecenia reballingu układu bga w profesjonalnym zakładzie tyle, że obawiam się utraty danych z epromów.


Wiązka ponoć też jest w porządku. Problem jednak nadal występuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam możliwość zlecenia reballingu układu bga w profesjonalnym zakładzie tyle,

jak pokazuje praktyka po takich zabiegach wielka szansa dostać zestaw innych bledow, wtedy po drugim sterowniku .

reballingu układu bga w profesjonalnym zakładzie tyle

niema znaczenia czy to profesjonalny czy amator - to tylko slowa i tyle, jedna kulka niedolutowana i masz przeje...e.

że obawiam się utraty danych z epromów.

 

Ja ci już mówiłem - przypisać uzywke ze zmiana vin, isn, km i tyle - tam roboty na 1 godzine , a tematu juz 1 mies.

Nie , jak zawsze zaczynają się kombinacji.

 

że obawiam się utraty danych z epromów.

dla fachowca to w ogóle nie problem nawet jeśli nie będzie ori eeprom

Opublikowano

Ja ci już mówiłem - przypisać uzywke ze zmiana vin, isn, km i tyle - tam roboty na 1 godzine , a tematu juz 1 mies.

Nie , jak zawsze zaczynają się kombinacji.

Wiem i jestem Tobie bardzo wdzięczny za pomoc. Chyba jako jedyna osoba w branży podzieliłes się wiedzą i zaoferowałes bezinteresownie swoją pomoc


Problem w tym że nie mogę znaleźć sprawnej używki... wszyscy chwalą się że mają taki komp a jak przychodzi co do czego to okazuje się że albo uszkodzony albo nie wiedza co sprzedają albo jeszcze co innego.


Jestem już gotów zamówić nówkę dme w aso bo tak jak napisałeś - minął prawie miesiąc a auto jak stało tak stoi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja ci już mówiłem - przypisać uzywke ze zmiana vin, isn, km i tyle - tam roboty na 1 godzine , a tematu juz 1 mies.

Nie , jak zawsze zaczynają się kombinacji.

Wiem i jestem Tobie bardzo wdzięczny za pomoc. Chyba jako jedyna osoba w branży podzieliłes się wiedzą i zaoferowałes bezinteresownie swoją pomoc


Problem w tym że nie mogę znaleźć sprawnej używki... wszyscy chwalą się że mają taki komp a jak przychodzi co do czego to okazuje się że albo uszkodzony albo nie wiedza co sprzedają albo jeszcze co innego.


Jestem już gotów zamówić nówkę dme w aso bo tak jak napisałeś - minął prawie miesiąc a auto jak stało tak stoi.

 

Napisz tu numer tego ECU z auta i numer VIN !

Opublikowano
temsky740 PW
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
witam widziałem ze rozkminialiscie wypadanie zapłonów a konkretnie 1 cylindra w silniku n55 czy ktoś podpowie jak się to skończyło. świeca cewka wtrysk wymieniony. bede wdzieczny za podpowiedz. pzdr
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wypadanie zapłonu na danym cylindrze nie zawsze oznacza problem tego cylindra.. czasem nie domaga jeden, drugi go kompensuje i to właśnie na tym dobrym wybija błąd.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Były wypadania 5 i 6 obydwa wtryski wymienione swiece cewki tez katalizator odsuniety nadal wali błąd wypadania i rzeczywiście wypadają 2 cylindry 5 i 6 ktoś coś pomorze
Opublikowano

Walczyłem z wypadaniem zapłonu w n54, losowo wypadły zapłony na cylindrze 1,2,3. Okazało się, że sonda na pierwszym banku pokazywała dziwne wartości przy pełnym obciążeniu. Po podmianie sond błędy przeszły na cylindry 4,5,6. Błędy dotyczyły tylko i wyłącznie wypadania zapłonu.

Nowa sonda rozwiązała problem.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam mam dokładnie takie same błędy jak kolega z pierwszego postu czy udało się rozwiązać problem.. samochód chodzi nie równo na wolnych obrotach dziś pierwszy raz wywalilo czek jak przygazowałem.. wolne obroty zaczeły skakać z 0 do 3 tyś... po wyłączeniu silnika problem ustał jednak dalej chodzi nierówno i błędy w pamięci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.