Skocz do zawartości

E91 318d - Brak mocny - bardzo dziwny przypadek


lewvndowski

Rekomendowane odpowiedzi

No ale tutaj kolejna dziwna rzecz, bo skoro mam 1400 barów na railu na kazdym biegu, to czemu na 5 i 6 auto tak konkretnie muli i ekonomizer nie idzie do konca, a na reszcie biegów ciągnie jak dzikie? Ja rozumiem, że coraz większe predkości, opory powietrza i inne czynniki, ale to jest nieporównywalna strata mocy, jakbyś przejechał się tym autem to byś odrazu powiedział ze coś jest nie tak. Na 2 biegu jak dasz buta, masz identyczne wartości zadane i otrzymane jak na 6 biegu na filmiku w pierwszym poście. Dlatego mnie to też tak cholernie dziwi - fakt, że wszystko jest tak samo, a od 120 to auto po prostu nie jedzie.


Tak jak pisałem, jechałem ostatnio załadowanym caddym z tez prawie 300k przebiegu. 105 koni, jechalem na A1 pod górkę i jak dałem buta to słychać było wyraźnie turbo i było czuć ten ciąg, u mnie jak zrobie to samo to nie czujesz kompletnie nic! To jest wlasnie cholernie niewytłumaczalne, rece mi opadaja, uwielbiam to auto, ale z kazdym dniem zniechęcam sie i skłaniam sie ku sprzedaży. Bo nie mam zamiaru wymieniac polowy auta zeby znalezc usterke, tymbardziej pomp paliwa, gdzie pompa wysokiego cisnienia kosztuje grubo ponad 300 euro uzywana a za nowa to nawet nie wiem ile chca, a pewnie wymienie i gowno pomoze, znajac moje szczescie do tego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wróć do serii. Całkowity bez sens robić chipa na aucie które nie jedzie. Powrót można zrobić np. pod ISTA, tylko trzeba podpiąć auto pod dobry zasilacz lub drugie auto, żeby nie uwalić sterownika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli tuner zmapowal by raila żeby ciskał większe ciśnienie to i tak pompa standardowa nawet nowa nie będzie w stanie wtrysnac kilkaset barów więcej. Może to wina leży w wtryskach? Jakieś z dupy? I potem spróbować inna mapę?

 

Ja Ci piszę po kolei gdzie można szukać problemów, masz lepsze pomysły - działaj i napisz później jak poszło.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka faktów oraz prób, które dokonałem przez ostatni czas.


Podpielismy kompa do auta kolegi - Seat Leon 2.0tdi 184ps, chcialem zobaczyc jakie ma cisnienia na railu i ogolnie porownac wszystkie wartosci. Efekt? Bardzo mnie zdziwil, bo leonik zapierdziela jak szalony ale turbo dmucha tam max 2.3 bara, u mnie dmucha identycznie, nawet ciutke więcej, mimo to muł. Cisnienia na railu minimalnie wieksze przy pełnym bucie, o około 20/30 barów. To tyle


Co z moim autem? Ano tutaj troche sie zdziwilem i zdenerwowalem za razem:


1. Pokasowalem wszystkie adaptacje AGR, przeplywki, turbo, czujnikow wszelakich i zaprogramowalem na nowo wedlug danych zalecanych przez bmw - specjalny papier dostalem. Niestey nic.

2. Komputer wykryl mi niby DPF, jest nawet funkcja regeneracji itd. mozna ja wlaczyc, ale nawet w papierach nie mam w wyposazeniu S200 czyli DPF. Czujniki tez nie pokazuja zadnych wartosci jak wybiore w kompie np. ilosc sadzy, temperature dpf czy cisnienie przed lub za nim.


Teraz najlepsze. Wchodze we wtryski na korekte i co widze? Trzy wtryski maja po +0,9 do +1,5mg, gdzie wymienilem wszystkie a tylko ten na cylindrze 2 pracuje prawidlowo, pozostałe leją jak szalone. No coz, mowie pewnie adaptacja sie zesrala wiec zrobilem na nowo i jest tak samo. Czym predzej zadzwonilem do bmw ze zaraz wpadam trzy wtryski do sprawdzenia (bmw to moj warsztat partnerski) i co sie okazalo? ZE MI TYLKO JEDEN WTRYSK WYMIENILI! Dalem to auto do zrobienia w BMW, u zasranego certyfikowanego dealera a oni mi na miejscu mowia, ze nie bylo potrzeby wymiany wtryskow 1,3,4 bo lekko lały (oni maja taka maszynke boscha co tylko sprawdza stopien rozpylenia oraz czy wtrysk leje lub nie, niestety nie maja mozliwosci sprawdzenia jak mocno wtryskuje itd. nawet nie wiem jak to sie po polsku nazywa wiec bardzo przepraszam :/), wiec tylko 2 został wymieniony a reszcie dali nowe ringi uszczelniajace i to tyle a dostali wyrazne polecenie od szefa (mojego znajomego) ze maja zrobic wszystkie 4 niewazne jakie koszty, bo i tak mialem na firme. Uprzedzajac pytania - ja nawet rachunku nie widzialem, karty pracy tez nie, wiec nawet nie wiedzialem co zrobili, dopiero teraz wszedlem w ksiegowosc i (mój blad ze nie zrobilem tego odrazu) i jest jak byk, ze tylko wtrysk nr.2...nawet nie drazylem tematu, bo znam wlasciciela od zawsze i nigdy nie zrobil mnie w ciula. Tak czy siak...


Wiec teraz mam nowa poszlake, myslicie, ze to moga byc wtryski, z tego co wiem to te 1,3,4 maja juz 320kkm, sa od nowosci, wiec mozliwe, ze to one nie wyrabiaja?


Przepraszam za straszna skladnie i duzo tekstu, ale chodze od wczoraj wkurzony i nie wiem co z tym zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, teraz potrzebuje kogos, kto mi moze powiedziec lub potwierdzic jedna rzecz.


Moge kupic wtryski od 320d (m47n2 163ps) o wiele taniej niz wtryski do 318d. Problem polega na tym, ze gdy szukamy wtryskow po oryginalnym numerze czesci (7794435), wyskakuja nam tylko takie, ktore nie dosc, ze kosztuja prawie 100 euro wiecej i sa tylko i wylacznie do 318d i 325d. Inaczej jest gdy wpisze po numerze HSN/TSN (takie numerki identyfikacyjne w niemieckim dowodzie rejestracyjnym) to wywala wtryski zarowno do 320d jak i 318d, ale roznia sie one numerem czesci. Tego, czy one pasuja, nie wie sam typ co pracuje w BMW.


Teraz pytanie, czy wtryski od 320d pasuja do 318d? Maja one inny numer czesci, ale ogolnie powinny byc takie same? Prosze bardzo o pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na mysli piszac ze wszystkie w silniku musza miec ten sam numer czesci? Ze jak mam teraz jeden wymieniony na nowy, i chcialbym kupic 3 od 320d to nie da rady tylko musialbym wszystkie 4 zrobic od 320d a ten nowy wywalic?


Jezeli wsadze te wtryski od 320d powiedzmy wszystkie 4 bez zrobienia uprzednio mapy to moge tak jeszcze z miesiac pojezdzic, zanim wybiore sie do Polski? Bo wymienie je u mnie na miejscu powiedzmy w polowie lipa a potem na poczatku sierpnia wybieram sie na wakacje do Polski, to tam zrobilbym pierw mape. Nie zeby mi sie auto w polowie trasy zesrało czy cos ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Problem rozwiązany, opisze to dla tych wszystkich, których auto męczą podobne usterki i nie chcą wydawać dużo pieniędzy.


Wtryski wymienione, pojechałem na program - auto dusi się tak samo, a nawet mocniej, bo nowe wtryski powodowały lepszą mieszankę i nie miało to którędy uciekać booo..... W tym wypadku przyczyna może być tylko jedna - katalizator. Odczepiłem kata leciutko, co by miał przepływ lepszy i pluło trochę z boku. Efekt? Auto od razu wypluło ponad 160ps na programie. Następnie kupiłem nowy katalizator, zamontowaliśmy, program wleciał, autko jeździ teraz o wiele lepiej, spalanie na trasie Polska - Niemcy także spadło, powiedziałbym, że o ponad pół litra, bo auto tak się nie dławi od dołu. Nie kopci, nic nie smierdzi, dynamika super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator kupowales nowy czy uzywany? Ile zaplaciles?

 

Kata kupiłem nowego, 250 euro zapłaciłem. W mojej okolicy jest tez firma, której dajesz swojego obecnego kata, oni go sobie otwierają, wywalają stary wkład i dają nowy, ale taka usługa u nich to grubo ponad te wcześniej wspomniane 250 euro, wiec podziękowałem. Mój stary kat im odsprzedałem właśnie i dali mi jeszcze za niego 100 euro, więc w sumie troszkę się zwróciło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.