Skocz do zawartości

Eibach pro kit + seria


bmwe399

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mógłby ktoś, kto używa/ł springów pro kit do seryjnych amorów napisać czy są jakiekolwiek zastrzeżenia odnośnie komfortu jazdy, żywotności amortyzatorów? nie interesują mnie opinie ludzi,którzy przypuszczają,że amortyzator może dostać bardzo po tyłku przez krótszą sprężynę, a kogoś kto ma , miał takie zestawienie. Będę wymieniał przednie amory na sachsy, bo mi zamarzają w zimę i chcę przy okazji wrzucić pro kit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Miałem takie zestawie dość długo w e46, żadnego dyskomfortu nie odczułem, pro-kit można łączyć ze zwykłymi amortyzatorami.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak u siebie. W 530iAT z przodu.


Byl pelen M-pasztet, ale w niemczech ktos zalozyl z przodu jakies super twarde springi, zostawiajac mpakietowe amory. Poprzedni wlasciciel w polsce nie mogl na tym jezdzic i zalozyl seryjne uzywane springi i (jak powiedzial) "nowiutkie Sachsy jak w oryginale".


On mial zamiar uniesc pozniej jakos tyl. Ja tak nie chcialem. Ze z doborem Mpakietowych springow bywaja problemy. Wybralem Pro Kit wlasnie.


Przy montazu okazalo sie, ze owszem amorki sa nowki i sa Sachsa, ale nie do eMpaka, tylko do serii. "Ch** tam juz teraz" stwierdzilem i springi zamontowalem zostawiajac te amory.


Nie zauwazam zadnych zlych skutkow, ani w komforcie, ani w tlumieniu, ani w "dobijaniu"

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Będzie ok, jeździłem tak ze dwa lata, proporcje wysokości zawieszeń wtedy są najlepsze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dyskomfort jest tylko ze względu na mniejszy prześwit, prowadzenie na +.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Paru z Was pisało, że obniżaliście sam przód - a jaki macie zawias z fabryki? Normalny czy z opcją "S704 M Sports suspension"? Pytam, bo też bym chętnie obniżył tylko przód, ale mając opcję S704 nie chciałbym zaliczyć zonka po zakupie Eibachów, tzn. że po montażu nie będzie różnicy ;) E39 do świeżynek nie należą, więc fabryczne sprężyny po tych 15-18 latach też już pewnie trochę inaczej się układają ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli chcesz obniżyć przód przy tym zawieszeniu to raczej sportline, na prokicie będzie tak samo (na początku na pewno wyżej zanim się ułożą) albo minimalnie niżej - 5-10 mm, ale raczej pierwszy wariant. Ja prokitem obniżałem sam przód w e46 ze standardowym zawieszeniem oraz sportowym dostosowaniem podwozia, w pierwszym przypadku różnica 35-40 mm po ułożeniu się (chyba jakieś 2-3 miesiące) a w drugim jakieś 10-15 mm, ale m-pakietowe jest jeszcze niższe od s226 o właśnie chyba 10 mm.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, tak właśnie podejrzewałem. Ale tu pojawia się nowy problem, bo nawet na stronie Eibacha seria Sportline jest tylko do silników R6, do V8 jest tylko Pro-Kit...

Znalazłem takie coś: https://hrsprings.pl/sprezyny-obnizajace-h&r-bmw-5er-limsedan-e39-29764-3-pi-420.html - teoretycznie dedykowane do fabrycznego sportowego zawiasu, więc powinny obniżać o 30mm w stosunku do fabrycznego sportowego, ale czy tak jest? Zapytam też w sklepach, które to oferują, ale z reguły jednak większą wiedzę mają posiadacze aut na forum niż sprzedawcy w sklepach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już dostałem jedną odpowiedź z niemieckiego sklepu:


Antwort: Der Preis ist für die 2 VA Federn ( HA Serien Luftfederung ) . Bei Fahrzeugen mit M-Technik Fahrwerk beträgt die Tieferlegung nur ca. 15-20mm.


czyli przy M-Techu obniżenie nie będzie 30mm, a tylko 15-20mm. Ale akurat tyle potrzebuję, żeby w miarę wyrównać z przodem (mierzyłem właśnie, jest 2 cm różnicy w odległości od opony do nadkola między przodem a tyłem). Co ciekawe, w tym niemieckim sklepie te springi (2 szt. na przód) kosztują ok 135 Euro + 5 Euro wysyłka do DE lub 18 Euro do PL, w Polsce niżej niż 770 zł + 20 zł wysyłka nie znalazłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostałem odpowiedzi z paru sklepów oferujących H&R i w każdym twierdzą co innego i podają inne numery produktów, więc rezygnuję z tego ;) chyba pójdę jednak w ProKit, tutaj jest tabela z pomiarami użytkowników zawiasów OEM i różnych aftermarketowych: http://bmwdiy.info/suspension-survey/index.html - trzeba sobie przeliczyć cale na cm, ale przynajmniej są to wyniki sprężyn zamontowanych na autach, a nie dane szacunkowe producentów...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

no i w końcu wleciał Pro Kit :) Myślałem, że różnica w prowadzeniu między M-tech a Pro-Kitem będzie znikoma, ale jest ogromna. Ogólnie minimalna utrata komfortu na rzecz wyraźnej poprawy zachowania auta w zakrętach, operacja warta każdej złotówki. A teraz konkrety, czyli pomiary od środka felgi (tudzież środka dekielka) do rantu:


M-Tech: przód 37,5cm, tył 35,5cm

Pro-Kit: przód 35cm, tył 35,5cm


Z tego co wyczytałem, to fabrycznie M-Tech obniża też różnie w zależności od tego czy jest połączony z M-Pakietem zewnętrznym (aerodynamicznym) czy nie, bez M-Paka jest 2cm w dół, z M-Pakiem jest ok. 3cm w dół.


Poniżej foty:


przed:

http://grn85.prv.pl/spacers/ori1.JPG


po (niestety na szybko, więc słabe foto):

http://grn85.prv.pl/spacers/eibach1.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elegancko siadła, ja wymieniłem sam przód póki co, ale chyba tył tez ubiję, bo za wysoko stoi :D ale na tył dam nie 2.5 cm , a tylko 2 cm (do wyboru jest w pro kicie) , bo nie chce , aby było wrażenie, że przód stoi wyżej. Faktycznie seryjnie tył jest niżej, ale przez wieksze nadkole z przodu jest wrażenie jakby to tył był wyżej niż przod :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Z tego co wyczytałem, to fabrycznie M-Tech obniża też różnie w zależności od tego czy jest połączony z M-Pakietem zewnętrznym (aerodynamicznym) czy nie, bez M-Paka jest 2cm w dół, z M-Pakiem jest ok. 3cm w dół.

 

 

Jeśli mierzysz od nadkola do środka piasty, to skąd ta różnica?


Przecież m-pak zewnętrzny to tylko inne zderzaki itp. całą resztą bez różnicy.


Te felgi to 17 czy 18?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elegancko siadła, ja wymieniłem sam przód póki co, ale chyba tył tez ubiję, bo za wysoko stoi :D ale na tył dam nie 2.5 cm , a tylko 2 cm (do wyboru jest w pro kicie) , bo nie chce , aby było wrażenie, że przód stoi wyżej. Faktycznie seryjnie tył jest niżej, ale przez wieksze nadkole z przodu jest wrażenie jakby to tył był wyżej niż przod :)

 

pod robotą mam taki nierówny parking, więc foto trochę przekłamuje, ale efekt wizualny jest taki jak miał być. W/g katalogu przód miał siąść 1cm w stosunku do M-Techa, a siadł 2cm. Tył mierzyłem jeszcze raz na równej nawierzchni i chyba stoi minimalnie wyżej niż wcześniej, ale po miesiącu powinno się ułożyć, oryginalne sprężyny z 2001 pewnie już też obniżały więcej niż przewidziane 2cm ;)



A odnośnie pytań madseason:


Jeśli mierzysz od nadkola do środka piasty, to skąd ta różnica? - tego pytania chyba nie rozumiem... różnica jest stąd, że Pro Kit powinien dawać według danych Eibach obniżenie w stosunku do Mtech 1cm z przodu i 0cm z tyłu. W rzeczywistości dał 2cm z przodu, a tył podwyższył się minimalnie (jakieś 50mm), czyli za miesiąc, po ułożeniu, będzie zapewne 2,5cm z przodu, a tył się wyrówna do 0cm.


Przecież m-pak zewnętrzny to tylko inne zderzaki itp. całą resztą bez różnicy.- inne zderzaki i progi, ale właśnie prawdopodobnie łącząc w salonie M-Pakiet z M-Tech-em (a to chyba zawsze szło w parze), sprężyny M-Tech były 1cm niższe niż w zawiasie M-Tech bez M-Pakietu... tak wynika też z tej tabeli z forum USA: http://bmwdiy.info/suspension-survey/index.html - w USA BMW z M-Pakietem nazywają "Sport", kilka pomiarów jest z seryjnych zawiasów w "Sportach" i "Non-Sportach" i też widać różnicę, tak w V8 jak i R6.


Te felgi to 17 czy 18? - te felgi to 18 z oponami w/g tabelki na wnęce drzwi, czyli przód 235/40 i tył 265/35. Do dzisiaj nie wiem co to są za felgi, a nie jest to styling 32, bo nie mają rantu, a ramiona są wygięte w łuk. A zawsze, gdy koło jest ściągnięte, to zapominam spojrzeć co tam jest wewnątrz wytłoczone :X

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

O nie, progi w m-paku są takie same jak w każdej innej e39, z tego co wiem.

A co do sprężyn to mi się wydawało, są tylko 2 modele - do m-techa i do standardowego (oczywiście z rozróżnieniem R6/V8/Diesel)


Zastanawiam się, bo do mojej poprzedniej chciałem wrzucic eibacha, ale uznałem, że seria m-tech - jak wyszło z fabryki - będzie bardziej odpowiednia. No i wszystko dobierane po VIN zamawiane z ASO - wymiana górnych mocowań Lema i sprężyn - wcześniej sachsy też po vinie m-pakowe były wrzucone - i stanęła finalnie 2 cm wyżej niż fabryka - wszystko sprawdzane 5 razy, robione w warsztacie specjalizującym się w bmw, sam też potwierdzałem, że sprężyna siedzi gdzie powinna, amor wbity w piastę zgodnie z instrukcją. Z czasem może się ubiło z pół centymetra, ale ogólnie dramat.


Dzięki za foty, pewnie u siebie z czasem też eibacha wrzucę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.