Skocz do zawartości

BMW E87 120d z DPF 2006 po zakupie i podstawy


dominikk26

Rekomendowane odpowiedzi

Na start jestem lajkiem który odkąd zakupił ten samochód zakochał się w nim po uszy jestem idealistą dlatego chce jak jak jak najlepiej dla niej. Witam kupiłem sobie BMW E87 120d z DPF 2006 ma oryginalne 163KM, auto spisuje się świetnie nic nie trzeszczy jak to pisali we internetach, że przed lift tak ma... Dynamikę mocną łapie po osiągnięciu 2000 obrotów, podejrzewam, że sprężarka wtedy dopiero zaczyna ładnie pracować, jeżeli nie to oj oj co jest?

Auto ma przejechane 167 tysięcy kilometrów. Z ramach ciekawości spytam ile wyciągnie na tym statystycznie chip? Spalanie w mieście 7.5 przy bardzo oszczędnej jeździe zszedłem do 5.9-6.0 litra. Przy dynamicznej i wiejskiej drodze praca dom kręcę 7-7.2. Straszne jest to, że na 3 jedzie wysokie obrony a 4 już się krztusi i ciężko to pogodzić na "przepisowe 50km/h" Jakie obroty lubi ten silnik 1600-1700 będzie dla niego bezpieczne czy raczej trzymać te 2000 gdzie łapie turbinę albo wyżej a może 1500 jest nawet ok gdzie czuć już te walkę z życiem.


Pojechałem do https://www.bmw-autopremium.pl wycenili mi robótki po zakupowe na uwaga 2325,47 zł brutto z olejem własnym. W tym co tam wypaczyli z kluczyka:

http://s6.ifotos.pl/img/349623161_qehwrrs.jpg


Wuj mówi żebym płynu hamulcowego nie wymieniał, a na komputerku faktycznie pisze, że należy to zrobić, czy oby na pewno? Na komputerku pisze też, że należy serwisować DPF, poprzedni właściciel mówił, że brał go na tzw dopalania po autostradzie, też się nim przejechałem już 2 razy po autostradzie, żeby go przedmuchać.

Teraz przejdźmy do oleju poprzedni właściciel nie jest pewny co tam było lane po czym się dowiedział to mówił, że motul 5w40 nie wie jaki bo z beczki, serwis chce wlać 5w30 zapewne castrol który polecają.

Co jej wlać? Planuje wlać tego motula również 5w40 ale jest ich tyle odmian więc jaki? A może coś innego polecicie.

Robocizna za taki zestaw który niżej podaje w prywatnym warsztacie który ma najlepsze opinie w moim mieście to koszt 100zł i jeżeli będzie wymagany komputerek a nie będzie bo da się ręcznie kasować to 30zł za komputerek.

Tak więc jakiej firmy zamienniki? a może wsadzić oryginały? No i tym sposobem dochodzimy do sklepu gdzie kupić owe części:

- Filtr oleju (tak słyszałem, że oryginał lepiej ale czy oby na pewno)

- Filtr paliwa

- Mikrofilt

- Filtr powietrza

- Czy tą opaskę filtra paliwa też kupić muszę? Skoro aso ją wpisało?

http://www.czesciauto24.pl fajnie bo są opinie części i wychodzi, że zamienniki to koszt około ciągle jakieś zniżki są 305zł (Wszystko od bosh ma według tej strony najlepsze i najwięcej opinii użytkowników)

https://czescidobmw.pl/ stronę którą tutaj wyczytałem bardzo fajna po vin szuka ci części i są oryginały tańsze od tego co aso mi daje. (Tu chyba bym się zdecydował na orginały). Koszt około 732zł

https://e-katalog.intercars.com.pl/ strona od was ale ceny wysokie dobrych firm.

https://www.iparts.pl/ brak mi znanych marek poza filtronem który ma rożne opinie. Ceny nawet okay.

https://www.aso-bmw.pl/ oryginały drogo zamienniki drożej lub taniej niż na czesciauto24.


No i teraz zmartwię każdego ma bwm to go stać otóż nie dowalili mi takie ubezpieczenie, że hohoho, na samochód poszły ostatnie grosze i mam do dyspozycji 925zł

A i na błotniku tylnim prawym, przy samej krawędzi od nad kola jest rysa do podkładu wraz z dwoma odpryskami kupiłem już lakier do zaprawki od bmw (zestaw farba i lakier) i planuje to w przyszłości pomalować profesjonalnie całe, teraz czy zaprawki jestem wstanie zrobić sam czy lepiej oddać do lakiernika? Bo to wydaje mi się proste oderwać to co odchodzi odtłuścić zamalować farbą i lakierem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtry załóż filtrona, manna albo sofimy, opaskę przy filtrze paliwa mechanik powinien mieć na miejscu, olej lej 5w30 bo masz dpfa, temat oleju wałkowany na forum bardzo dawno ale reasumując czy zalejesz Castrola, mobila to i tak to jeden pies, ja zawsze leje albo volvoline albo rowe ostatnio. Plyn hamulcowy niech sprawdzi ci mechanik na zawartość wody, dpf wypala się samoczynnie na trasie, chyba że zacznie się pokazywać coś na kompie to wtedy zaczniesz go ruszać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nowe pytanie się rodzi byłem w serwisie podpięli pod komputer i się okazuje że 3 lub 4 świece żarowe do wymiany, do tego dpf zapchany w 90% jak teraz zrobić poprawnie te dopalanie dane do samochodu podane są w pierwszym poście. Naczytałem się naczytałem tak tak ale widze wszędzie inaczej więc jak to zorbić z tym modelem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sterownik i świece do wymiany. Błędy pewnie zginą po wymianie sterownika, ale dla pewności, że zimą odpali świece też warto wymienić. Jednak najczęściej przyczyną błędu świec jest sterownik. Kup dla silnika M47N lub napraw swój. Możesz o tym poczytać tu na forum.

Co do DPF to znaczy że masz już tyle popiołu, że mówią że jest w 90 procentach zapchany? Czy chodzi im o sadze. Polecam zakupić sobie moduł do diagnostyki auta i apke BTOOL od forumowego kolegi. Ułatwia doagnoze auta oraz monitoruje wypalanie DPF. Pokazuje wartości popiołu i sadzy. Sadza wypala się co jakiś czas w DPF, popiół zostaje z tego wypalania. Jak jest dużo popiołu to znaczy że DPD do wymiany lub czyszczenia. Nowy DPF jest drogi, więc większość czyści swój.

Informacje o apce. Zanim zadasz pytanie przeczytaj wątek, bo jest tam dużo informacji.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie znowu ja zamierzam wymienić ten zestaw świec żarowych. Na stronie https://www.czescidobmw.pl powiedziano mi że beru robi świece dla BMW wiec oryginały to tak naprawdę świece od beru? Ile w tym prawdy? Czy kupić lepiej oryginały czy świece od beru? No i sterownik wszystko też może być wina sterownika ale tak czy tak świece dla pewności wymienię po starym właścicielu, zatem zmieniając już na beru sterownik oryginał może być lub kupić oryginał czy od beru?


I ogólnie w menu wcześniej na wyświetlaczu pisało mi servis dpf po przejechaniu się według zaleceń z auto premium BMW, znikła ta informacja czy może raczej nieudolnie pan pomylił mikrofilt z dpf bo bardzo podobne ikony :P jak mi wymienili w serwisie, no i to własnie podejrzewam bo mikrofiltr musiałem sobie sam skasować :( Wiec co teraz z tym dpf ?


A i rozrząd też chce w przyszłości zmienić, wiec należy cały taki zestaw kupić czy tylko napinacze i łańcuch? Przypomnę że 170 000KM i nie wiem kiedy był zmieniany. Nic nie zgrzyta brak oznak ale jednak dla pewnosci chce to zrobić teraz zgłupiałem bo nie wiem czemu ale na czesci do bmw juz nie moge znalesc tego zestawu a jest pokazany pasek rozrządu :O wiec nie czaje łapcie moj vin i silnik M47N2 lub M47/T2 (bo rożnie podają) WBAUG51020PV38938

https://www.czescidobmw.pl/vin/grouptreedetail.aspx?catalogid=BMW201712&vehicleid=19409975&ssd=$HQARW1BYUHJIFlsCAVsIBwwMAAYYFB8GWwgRYXIHAhYaSRMQXBEOF2VxdWMsUEgCAQRlZAAMD1hdW09Na3VcVGJaElIfY3RCQhM$&groupid=10557&vin=WBAUG51020PV38938


Łancuch rozrządu: 160zł

Koło zębate wału korbowego: 412zł

Sprężyna krążkowa: 6zł

Koło łancuchowe pomy wysokocisnieniowej: 190zł

Nakrętka sześciokątna z kołnierzem: 20zł

Szyna prowadząca: 118zł

Sworzęń łożyskowy: 42zł

Szyna napinająca: 80zł

Napinacz łańcucha: 278zł

Śruba z podkładką: 4zł

~ 1310 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Świece i sterownik kup beru, ta firma robi te części na pierwszy montaż dla bmw do tego silnika. Łańcuch zostaw w spokoju jeżeli przebieg jest autentyczny, wytrzyma 3 razy tyle, to nie n47. Kwestii dpf nie rozumie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Warto dla spokoju wymienić świece, ale w 90 procentach przypadków uszkodzony jest sterownik. Można go naprawić lub kupić nowy. Aso strownik ma od BERU, świece też, więc spokojnie kupuj BERU. Połowe taniej.

Czemu uparłeś się na ten rozrząd. W tych silnikach nic się nie dzieje z rozrządem. Daruj se rozrząd i kup odme. Sprawdz temperaturę cieczy, czy osiąga te 86-90 stopni. Jak nie to kup termostat główny i EGR. Przez to najczęściej się nie wypala DPF. Szkoda ruszać ten rozrząd. Jak nie masz zaufanego mechanika to pewnie coś spitoli przy wymianie. Mój ma 300 tysi i nie mam go zamiaru ruszać. W silnikach N47 założyli łańcuch od roweru i jest problem. W M47 to strata kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no bo się boje z tym rozrządem naczytałem się we internetach wydałem sobie sporo pieniążków na ten samochodzik jestem mega zadowolony i zamierzam o niego mocno dbać, aczkolwiek to drogi w utrzymaniu samochodzie a jeszcze muszę jej dobry blaszak kupić odporny na wiatry które w ostatnich czasach nawiedzają nasz kraj :P To kolejne 2700zł. Czyli póki nic tam nie będę słyszał warkotów brzęków itd to nie ma się co martwić porostu jeździć ;D I nie wiem czemu mówisz żebym kupił odme nie rozumiem po co.


Co do zapłonu no to kupie sobie ten zestaw od beru czy ja jako lajk jestem w stanie to zrobić sam tym bardziej, że nie wiadomo czy się nie zapiekły, lepiej dać do serwisu?


No i ten nieszczęsny dpf jak wymieniałem filtry to gość powiedział, że zapchany dpf 90% niedawno zadzwoniłem do aso i spytałem jak dopalić i ile jechać. No to mówił żeby na autostradę i około 2300 obroty, przez 30km jechać na uprzednio nagrzanym silniku. Tak też zrobiłem no może nieco większe obroty bo tak 2200-2500 bo ludzie jeździć nie umią i wyprzedzają się te kochane ciężarówki, aczkolwiek nie odcinałem tych obrotów. Potem jak już robiłem nawrotkę do domu to przy starcie dało się słyszeć taki mocny pomruk i większą moc uznałem, że się dopalił. Niedawno bawiłem się na tym ekranie multimedialnym co tam jest, i tam w menu jest zakładka service, no i w niej jest te wszystkie ze trzeba czasokresowy itd przeglądy płyny filtry. No i tam pisało wcześniej, że dfp servis. No i teraz tego nie ma :/ ale za to była informacja, że wymiana mikrofiltra, a był wymieniany jak pisałem wyżej na tej wymianie filtrów. No i teraz nie wiem czy ten serwis dpf znikł bo się to samo przestawia jak się dopali czy po prostu gość pomylił inspekcje dpf z inspekcja mikrofiltra i skasował dpf, bo mikrofiltr ma taki znaczek jak dpf tylko z wentylatorkiem a dpf nie ma sam taki tłumik z filtrem. (tak skasowałem sobie ta inspekcje mikrofiltra sam, taki ze mnie spec haha)


A przebieg no to gość pierwszy w Polsce właściciel sam sobie sprowadzał widać ułożony gość i idealista wiec no raczej syfu sobie nie ściągnął, samochodzik mega zadbany, przebiegi rejestrowane w Polsce od dłuższego czasu no i pełne książeczki serwisowa aso. Wszystko się zgadza więc przebieg pewny :) Jak to mówił do pracy blisko to w lecie rowerkiem a w zimie jedynie jeździł :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gdzie ty wyczytałeś coś o wymianie rozrządu w M47N2? O odmie też możesz tu na forum wyczytać. Wszystko już zostało napisane.

Do odmy warto zajrzeć, przeczyścić lub kupić nową, bo się zasyfia. Przy wymianie filta powietrza już jesteś blisko. Numer 11.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UG51-EUR-08-2006-E87-BMW-120d&diagId=11_3668

Z tego co wiem DPF nie da się skasować z tego menu, tylko przez kompa. Wszystkiego dię dowiesz używając BTOOL. Z podpiętą aplikacją, będziesz wiedział że wypala. Zamiast rozrządu kup sobie kabelek i ten problem. Przy DPF jest wręcz niezbędny. Dodatkowo umożliwia odczyt i kasowanie błędów.

Sterownik jak masz kanał to wymienisz sam. Inaczej będzie ciężko. Dostęp jest od spodu auta. Świece to wszystko zależy od twoich umiejętności i sprzętu. Podstawowy zestaw kluczy plus długą nasadkę żeby świece wykręcić.jakiś dobry odrdzewiacz jakby nie szło. Dodatkowo klucz dynamometryczny żeby wkręcić nowe. Fajnie jak kluczby był z momentem na odkręcanie i dokręcanie, ale takie są droższe. Mi to przed blokiem zajęło pół dnia, ale jedna świeca broniła się ze dwie godziny. Oczywiście opis jak wymienić świece też tu pewnie znajdziesz.

Edytowane przez Jack79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odma to element eksploatacyjny i należy ją wymieniać co 3-4 wymiany oleju.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E to jednak sobie tego sam nie wymienię bo tego sterownika to bym tam nie ogarnął co gdzie jak nie chce się bawić elektroniką. Dziękuje za wszystkie informacje te odme to sobie też zakupie na wrazie w

https://www.czescidobmw.pl/partscatalogue/searchresult.aspx?search=11127799224&c1=11127799224&brand=BMW&vinsearch=1&vin=WBAUG51020PV38938&ssd=%24HQARW1BYUHJIFlsCAVsIBwwMAAYYFB8GWwgRYXIHAhYaSRMQXBEOF2VxdWMsUEgCAQRlZAAMD1hdW09Na3VKRG5YEw44R2JFeBM%24&vehicleid=19409975&catalogid=BMW201712


Tylko pytanie zamiennik czy orginał i swoją drogą febi i swag to nie to samo bo wygląda identycznie na tych zdjęciach :D


A co do dpf to pewnie się ta informacja sama kasuje jak się wypali ktoś takie informacje ma? Czy jednak się rypnął gość nie wiem czy na komputerkach też mają ikony czy jednak nie. Ja mikrofiltr kasowałem przez rodzielcza. A oni to nie wiem. A i zapytam czy jak sobie bym chciał dołożyć moduł bluetooth to czy system multimedialny sie zaadaptuje i będzie można np puszczać muzykę z telefonu i przełączać za pomocą kierownicy na następną i beda się wyświetlały informacje co leci? Kiedyś w nisanie micra takie coś doswiatrzyłem i mi się spodobało bo mam wrażenie że po aux to jakoś strasznie ścisza dźwięk :( W porównaniu do radyjka, gdzie na niskich poziomach gra mocno.


I kolejna sprawa na tym ekranie multimedialnym to jak to jest czasem jak naciskam menu to nie pojawia się lista z menu ale to nie wina przycisku bo zeby wyjsc z aplikacji po naciskaniu menu reaguje. I też mam jakiś dziwną nawigacje co wymaga płyty do działania kompletnie nie wiem jak to włączyć co prawda i tak bym tego nie urzywał ale tak o sprawdzić bym chciał z ciekawości ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

DPF jest przewidziany na 200 tysięcy. Po tym czasie zaczyna wyświetlać się błąd. Tak jak ci pisałem bez kompa za dużo się nie do wiemy. Wszystko można sprawdzić, ale potrzebny jest interfejs. Navi msz do dupy i za dużo z nią nie zdziałasz. Dołożenie ori BT spowoduje że będziesz miał telefon, ale muzy przez to nie posłuchasz. Dopiero w 2009-2010 wszedł CIC, który umożliwiał takie coś, jak sreaming audio przez BT, w swojej najbardziej wypaśnej wersji. Ty masz wersje navi Business i takie mapy z 2018 tu na forum są w dziale NAVI. Ściągnąć nagrać i będzie działać, ale tylko z płytą. Navi z hdd weszły też w 2009 roku.

Co do odmy zapytaj chłopaków z czescidobmw. Powiedzą co warto kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U siebie mam odmę vaico i montowałem też febi, obie bez zastrzeżeń.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stała się rzecz straszna nie wiem w zasadzie jak to się stało czy sama szyba się otworzyła czy nie zamknęła od strony kierowcy jak pilotem zamykałem bo wszystkie inne były zamknięte a ta od kierowcy w połowie otwarta. Otwieram czasem szyby jak jest zbyt duży upał żeby się nie przegrzewał wewnątrz. A co się stało popadało i to tak solidnie. Zalało mi siedzenie kierowcy trochę boku tapicerki od strony kierowcy i lekko siedzenie z tyłu za kierowcą no a najgorzej to z tylną tapicerką wody tam co nie maira na początku patrze eee dywanik lekko zachlapany pod nim mam jeszcze jeden dywanik oryginalny welurowy a tak o na wrazie jakieś mocniejsze mokre buty żeby to on chłoną wilgoć a nie tapicera. No i patrze on cały mokry za tapicerka pod nim to matko boska ścierkę 7 razy wykręcałem cała solidnie mokra potem 3 ręczniki wydreptałem żeby jak najbardziej odsączyć a teraz całe auto stoi otwarte w kierunku słoneczka żeby schneło na noc wyłożę tam ręcznik i zasypie ryżem. Nie zgnije mi teraz karoseria przypadkiem wnętrze jest malowane? Z tego co słyszałem to jest to jedna seria co ma ocynk, aczkolwiek nie wiem no nie wiem ratujcie panowie przeżyje moja becia to?

No i teraz najważniejsze! Zalało mi cały podłokietnik na drzwiach i panel sterowania szybami no niestety dymek poszedł czuć było topioną płytkę drukowana czy smar nie wiem coś ten deseń taki kwas, na szczęście szyba się otwiera i działa jak pilotem próbowałem, jednak panel sterowania szlag trafił a i jak kluczykiem próbowałem to się lusterko nie składa :( W cześć do bmw mówili ze cześć to koszt 602 zł w bmw auto premium 660zł. No i teraz powiem wam coś magicznego zapytałem ile by kosztowała wymiana tego to tam mówią do 300 zł to pytam się ile by wymiana świec żarowych kosztowała uwaga 600 zł ja pytam ile, a gość mówi a bo trzeba zdjąć kolektor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyt bardzo przezywasz kolego , jakby samochody tak bardzo gniły przez nieszczelności w karoserii to połowy osób z forum byś nie dojrzał :) najlepiej to wyciągnij siedzenia i tunel środkowy dywany na zewnątrz i daj odparować. jak nie to ściągnij chociaz listwy progowe wewnętrzne i podeprzyj czymś dywan, tak żeby z gąbki odparowało, następnym razem nie baw się szybami bo auto się nie "przegrzeje" a ty możesz stracić dużo więcej niżeli 600zł :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Panel szyb kup sobie używany. Tylko z tego co pamiętam masz ze składaniem lusterek, więc tylko taki wchodzi w grę. Musi mieć ten przycisk. Stan obudowy nie ważny, bo możesz tylko płytkę przełożyć w starą obudowe. Kodować nic nie trzeba.

Druga sprawa to czy podczas tego deszczu mogło ci tyle wody nalać? Często w jedynkach jest problem z tylnymi lampami i/lub wentylacją auta z tyłu i cieknie woda do bagażnika tymy miejscami. Powoduje to zalanie modułu od czujników PDC oraz tylnej kanapy. Spowodowane jest to dostaniem się wody z bagażnika przez korki w tylnej kanapie. Tu masz wszystko opisane co i jak po angielsku. Pierwszy link jak się dostać do boczków, które trzeba ściągnąć, żeby się dostać do tego miejsca.

https://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?f=29&t=22506

Drugi link jak opróżnić profile z wody i ogólnie sprawdzić czy jest tam woda. Trzeba spod auta wyjać dwa pokazane korki. Jak będzie tu woda, to rozbieraj boczki i ratuj moduł PDC. Ja wyjmowałem po najechaniu tyłem na krawężnik. Korki są po obu stronach w tym samym miejscu, a w linku jest zdjęcie tylko jednego. Mi wyleciało wiadro wody.

https://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=36211

Niestety mechanicy kasują leszczy za te świece grubą kase:(Z tego względu robiłem to sam. Zdjęcie kolektora to max 30 minut prostej roboty a 200 zł każdy chce za to. Kij wie dlaczego. Jak go zdejmiesz to wszystkie świece są już na wierzchu. Według mnie 600zł za samą wymianę to dużo. 400 zł to max co bym dał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przeżywam mocno, a że miałem wypadek to mam sporo wolnego. Najpierw sobie to te wszystkie dywaniki gumy wywaliłem na zewnątrz ogólnie to sobie gumę używam i welurowe stwierdziłem że tak będzie najlepiej jakby gdzieś za bardzo zachlapało to przynajmniej część tej wody pochłonie własnie dywanik welurowy :D No a burza taka solidna była raczej przez deszczyk by tam aż tak nie nalało tylko za tej burzy. I niefart był taki ze własnie wiało idealnie pod samochód i wszystko tam do tyłu leciało. Ogólnie siedzenie już mi pierwszego dnia suszenia wyschło i lekko wilgotne tak na załamaniu było a może zimne bo już wieczór kto wie ;D W każdym razie z tyłu było najgorzej najpierw wywaliłem te dywaniki na nich było tyle wody że szok, potem wziołem ścierkę i nasączałem ją tak chyba z 7-8 razy mocno ją wyciskałem i ponownie potem może zwariowałem ale suszarką przygrzałem do włosów ^^ potem 3 ręczniki ubijałem ręką i nogą bo drugiej niestety zbyt ruszać przez ten wypadek nie mogę. Jeszcze sporo tej wody tam było następnie, potem ręczniczki wyschły to znowu próbowałem ale już tylko lekko wilgotny się jeden zrobił wiec stwierdziłem że słoneczko wychodzi to sobie niech schnie, to sobie go tak przez cały dzień obracałem aby promienie słoneczne tam wpadały, no i oczywiście otwarte wszystkie drzwi, wieczorem dało się wyczuć z tyłu jeszcze lekko wilgoć a może to już rosa zaczęła osiadać kto wie :D W każdym razie wyczytałem że ręczniki papierowe niby chłoną strasznie mocno wodę że jak się wyłoży to rano całe mokre to wyłożyłem ręcznikami papierowymi to, a na ręczniki dałem ręcznik taki zwykły. Spytacie czemu to zrobiłem a bo wiecie ryż jest niby hydroskopilny strasznie to rozsypałem tam ryżu :D Nastał nowy dzień troszkę mi się przysypało było około 11 ale patrzę na samochodzik szyby nie zaparowane więc już się cieszę otwieram drzwi ryż wydaje mi się jakby lepki ale on ogólnie i tak się lepi do rąk sam z siebie wiec chyba tylko mnie wyobraźnia poniosła, ręczniki suche, a ręczniki papierowe hmm no wydaje mi się że zimne może tak wilgotne nie wiem w 10% także wręcz niezauważalnie. Mimo to kolejny dzień sobie stał na słoneczku i był obracany tak żeby promienie sobie tam wpadały ładnie dzisiaj wstałem wcześniej ale szyby bez zaparowania również były i niedziele też go powierzę sobie jeszcze i myślę że już chyba suchutki będzie.


A co do tej listwy czy panelu czy co tam jest bo w zasadzie nie wiem pytali mnie o kolor w serwisie jak również na części do bmw chodzi o te plastiki przełączniki czy cały ten podłokietnik ? Bo plastiki mam czarne a podłokietnik to niby czarny ale to rozjaśnione jest takie wiec hmm szary nie no nie wiem :D No ogólnie podnośnik szyby działa bo pilotem otworze i zamknę - jak zamykam pilotem to się prawe lusterko składa jednak lewe się już nie złoży czy to jest w tym przełączniku gdzieś czy coś jeszcze się spaliło? I też nie reaguje jak cofam bo wgl odkryłem taki bajer, że jak cofam to się lusterka przechylają żeby krawężnik było lepiej widać :O


A i jakbyście mogli podesłać jakieś instrukcje do demontażu tego kolektora ssącego bo ja nie wiem a w sumie może i bym sam spróbował a jak już coś jest to do innych silników a jeden poradnik znalazłem do tej jednostki jednak no kurde zdjęcia wszystkie wygasłe :( I informacja o tych świecach jaką siłą czytałem, że 15N a zrywający gwint to 35 a 25 lepiej ustawić przy probie odkręcania. Bo może zamiast mechanika to warto lepiej w ten klucz dynamometryczny zainwestować porządny, samemu zrobić oraz mieć go na lata i na masę innych pierdów. Mówicie o tej wymianie tego panelu ale kurde jak się za to zabrać bo ja tak szukam szukam jakieś śrubki miejsca do podważenia no nie mam pojęcia jak to wgl ściągnąć. A instrukcji nie znalazłem. A wracając do kolektora to jeszcze można by go wyczyścić z nagaru tutaj co polecacie moczenie w ekstrakcyjnej i myjka ciśnieniowa potem czy jak, no i te klapki niby na logikę się łatwo demontuje ale czy dam rade? Macie jakieś poradniki z aktualnymi zdjęciami które nie wygasły?


A co do tyłu u mnie szczelniutko nic z tyłu mi nie cieknie, dwa razy mi olej wyciek tam bo gość miał jakiś badziewny w opakowaniu dziwnym co się odkręcało samo z siebie, ale naszczęscie pod pokrywą wiec nie u syfiło nic jedynie blachę mi zakonserwował. Teraz mam swój wiec nic się tam nie wylewa nie cieknie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poradniki są jak zdjąć kolektor, więc nie ma co się rozpisywać, zdjęcia są zbyteczne, ważne aby dokręcić go odpowiednim momentem, śruby m6 - 12 nm a nakrętki m7 - 15 nm, warto pomyśleć o nowych uszczelkach kolektora, rzadko są w stanie agonalnym, ale wypada to zrobić. Do mycia kolektora preparat do kominków lub piekarników i moczenie, później myjka, tylko w jakimś kaftanie. Świece odkręca się na maksymalnie zagrzanym silniku, najlepiej zdjąć wszystkie zbyteczne plastiki i jeszcze zrobić krótką trasę przed demontażem kolektora.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu masz taki panel jak potrzebujesz, chociaż cena jak za używany spora. Ja kupiłem za 80 zł.

https://allegro.pl/panel-szyb-lewy-przod-9132076-bmw-1-e87-lift-lci-i7353550590.html

Takiego musisz szukać z europejskiego auta raczej, bo nie wiem własnie, czy czasem jak wsadzisz UK to ci się lusterko kierowcy będzie, przy wstecznym, opuszczało. Panel wsadzony jest na wcisk. Na fotce widać jak. Ja używam takich platikowych podważaków, bo śrubokręty zostawiają często ślady i zaczynam od strony przycisku blokady szyb, od końca. Najpierw wymień panel, potem jak nie zadziała to będziemy szukać dalej.

Co do rozbierania rzeczy wszystko jest tu. Masz czas to czytaj. Znajdziesz tu jak rozebrać każdy element po wpisaniu swojego VINu.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/

Tu masz np jak wyjąć ten panel

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-120d-sha_200608/repair-manuals/51-body-equipment/51-16-mirrors-finishers-ashtrays-consoles/OQdew6T


Ja dla bezpieczeństwa i sprawdzenia czy czasem woda nie jest w bagażniku wyjàłbym te dwa kołki od spodu auta. To jest minuta roboty. Najdłużej się je lokalizuje, ale jak wsadzisz łeb z przodu tylnego koła, czyli gdzie się tylne drzwi kończą, to je zobaczysz. Wyjmuje się je prosto. Jak tam nie będzie wody to luz. Na lewą i prawą stronę jest po jednym kołku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki oki widzę ze świece mi się znów przeciągną a panel dopiero po 10 będę wstanie sobie zamówić i zdecydowałem się jednak na nowy oryginalny. Będę miał pewność. A pytanie do was te lusterko może nie działać przez to, że ten panel puścił dyma czy raczej bezpiecznik padł.

A pogłębiając temat świec nie mogę znaleźć w tym zbiorze instrukcji na temat odkręcenia tego kolektora i tak sobie myślałem czy oby jak już go zamierzam wyczyścić i świece nowe dać to czy czasem nie dobrze by było też EGR się pozbyć i mieć spokój z czyszczeniem na długi czas. Jakie jest wasze zdanie na ten temat i czytałem, że lepiej na niskich obrotach się zbiera i wgl, jakby mocy nabrał na niskich obrotach. Co z pewnością jest dobre dla sprzęgła i silnika który raczej tras długich nie robi bo średnio po 12 czasem 15 km. No a co do czyszczenia oglądałem też filmik że najlepiej to zalać ten kolektor benzyną i podpalić wyczyścić i tak kilka razy wtedy całą smoła będzie krucha, a dopiero potem brać środki chemiczne. Ale no własnie ale środki chemiczne raczej tego węgla potem tak nie będą chciały usunąć jak smole która lepiej się rozpuści wiec jestem znów zmieszany i w kropce. Czekam na opinie i rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oba lusterka są na tym samym bezpieczniku, więc skoro jedno działa a drugie nie , to bezpiecznik odpada.

Pewnie że możesz wywalić EGR , tylko wtedy trzdba jechać do jakiegoś magika od tuningu, który zmodyfikuje ci soft, bo inaczej cały czas bedzie ci się check engine palił. Przy okazji warto podnieść moc za jednym zamachem.

Czyszczenie tej smoły to udręka. Niby środek do kominków jest git. Zalać tym klektor poczekać i przepłukać kerchrem. O podpaleniu nie słyszałem, żeby ktoś to robił. Staraj się nie dłubać w nim śrubokrętem,żeby rys nie narobić.

Instrukcja zdjęcia jest na 100 procent na tej stronie. Poszukam wieczorem, jak nie zapomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie jestem po zabiegu wymiany świec i ściąganiu kolektora. Nie jest to trudna sprawa, max 1.5h roboty. Polecam zakupić komplet uszczelek pod kolektor ja zapłaciłem 110zł w intercarsie. masz 6 srub na klucz 10 6 nakrętek na klucz 11. Prosta robota :) Egr tez mam usunięty i powiem tak wywaliłem egr z całą chłodniczką spalin. Jedyne co musisz zrobić to dostać się do 3 śrub mocujących chłodniczkę i 2 śrub do kolektor wydechowego, w kolektora wydechowy wkręcasz zaślepkę(ja zamówiłem na allegro) i w sam egr bo pewnie masz tak jak ja na przepustnicy, z przepustnica to poniosła mnie fantazja i nie pomyślałem aby kupić zaślepkę ale 10 minut roboty ucinamy rurkę co oryginalnie wchodzi w przepustnicę tak aby została sama końcówka ta co wchodzi w zacisk, i dobieramy stalową nakrętkę którą później obspawujemy na uciętej wcześnie rurce. Autko ogólnie chodzi delikatnie głośniej, ale wiem że jest zdrowsze i ogólnie od dołu lepiej ciągnie. tam gdzie wychodza króćce do chłodniczki połączyłem gumowym wężem(wzmacnianym oczywiście), osobiście uważam że zrobiłem to zgodnie ze sztuką (nie rzuca się w oczy :D ) i nie popełniłem żadnego druciarstwa, a wręcz przeciwnie wyeliminowałem niepotrzebny problem :). Zapali Cię się check ale okoliczny tuner powinien to ogarnąć :)

Ps. Już widzę forumowych ekologów którzy mnie zlinczują :twisted: :twisted: :twisted:

Polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Oki panowie wymieniłem sobie ten panel to jest mega banalne.

Dwa srobokręciki płaskie szerokie ale nie grube ani nie ostre patrząc gdzie są sprężyny (te zaciski) na nowym lekko wciskamy i podważamy potem następne i podważamy, teraz trzymamy te podważenie jednym śrubokrętem a drugim z prawej strony sobie to tez podważamy wciskając te sprężynę potem wręcz samo wychodzi. Tylko tego nie należy wydzierać bo to nie jest jak np w lagunie ze wciskasz i cyk już jest tam kabelek, i tu na moment się zawiesiłem bo się wyciągnąć go nie da tam na jego górze jest taki przycisk do wciśnięcia wciskamy go lekko i taka wajchę można wtedy przekręcić w dół wtedy ten kabelek sam się wypina dosłownie sam wyskakuje. Podpięcie nowego no cóż analogicznie chyba każdy będzie wiedział jak i potem wpiąć panel też no chyba przedszkolak by sobie z tym dał rade. Gdyby nie to ze utkałem na tym kabelku na moment to to może z 2 min roboty włącznie z psychicznym nastawieniem się żeby nic nie śpi PIIII.


Ale jest jedno ale lustereczko chodzi działa ale przy cofaniu się nie przestawia w tryb pod krawężniki chyba, że to tylko na prawym się tak przestawia, bo tak w zasadzie nie wiem ponieważ wcześniej przed zalaniem nawet nie zauważyłem, że taki bajerek jest.


Ja nie wiem jak w aso za takie coś chcieli 300 zł :roll: No i znów muszę pochwalić chłopaków z części do bmw fachowa obsłucha szybkie zamówienie doradztwo jeszcze mi ładnie doradzili odnośnie płynu chłodniczego.


Teraz trzeba się wziąć za te świece żarowe może i sam podołam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W BMW każda wtyczka jest zabezpieczona, która ma więcej niż 5 kabelków. Także nigdy się nie szarp tylko popatrz na sposób aby ją wyciągnąc. Wypięcie wtyczek ze sterownika świec to jest zabawa. Obie są zabezpieczone. Tą większa trzeba na bokach ścisnąć i targać. Ta pojedyncza ma znowu dwa bolce po bokach. Miejsca mało i jak dawno nie ruszane to jest zabawa:)

Opuszcza się tylko lusterko pasażera przy wstecznym. Warunek to odpowiednie ustawienie przełącznika do ustawiania lusterka. Z tego co pamiętam jak jest przestawione na stronę pasażera to się opuszcza, jak na kierowcy to nie. Lub na odwrót, ale to sobie sprawdzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.