Skocz do zawartości

Bmw e30 grzeje się


Nura1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moją e30 która się grzeje. Posiada swapa z 1.6 do 2.5 m50b25 vanos z e34. Wymieniłem chłodnice na większą od 2.5 bo była z 1.6, zalałem układ, odpowietrzylem i nic nie pomogło. Przy normalnej jezdzie koło 95 stopni Celsjusza a przy mocniejszej jeździe niecałe 100 stopni. Trochę mnie dziwi to że nie mam wiatraka żadnego, tylko wiskoze. Czy oryginalnie była tylko wiskoza czy i wiatrak jakiś? Bo miejsca z przodu chłodnicy jest sporo. Dodam że po zagrzaniu się silnika rurki i chłodnica bardzo gorące. W czym szukać problemu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie powinien wyrobić sam wiatrak z wiskozą

musisz sprawdzić pompę wody, zdarza się że wirnik się obraca na ośce i za słabo pompuje płyn

termostat, czy aby na pewno otwiera się do końca

sama wiskoza, czy działa- zagrzej silnik aż zacznie się przegrzewać i zobaczy czy nie obraca się zbyt lekko, to samo po nocy, przez pierwsze kilka obrotów wiatrak powinien ciężko chodzić


jak sprawdzasz temperaturę?? bo ori wskaźnik na zegarach już niestety często lubi pokazywać głupoty

Czujnik temperatury na zegary został z m40?

jaka chłodnica z 2.5??

Jeśli chodzi o przeróbki to wentylator przed chłodnice idealnie pasuje od e34 z klimatyzacji, wtedy możesz nawet wywalić wiskozę

największa chłodnica to ta z diesla, dostępna na allegro, tylko musisz zrobić oddzielny zbiorniczek wyrównawczy, tak jak w wersjach z m20 i m10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody jest chyba świeża bo wygląda ładnie a i chodzi bardzo dobrze. Na jalowych sączy się płyn w zbiorniku a jak przygazuje to strumyk ładnie leci. Pompę raczej wykluczam. Temperaturę sprawdzałem na podpiętym komputerze więc zegary dobrze pokazują. Dziwi mnie to że, jak silnik jest przegrzany, odpalony ma niecałe 100 stopni to mogę normalnie zatrzymać wisko ręką. Ma także luzy delikatne już. Też mi się wydaje że wiskoza dziwnie działa bo cały czas chodzi tak samo, czy zimny czy ciepły, czy jałowe czy gazuje to wiskoza chodzi ciągle tak samo. Termostat sprawdzałem, niby dobry jest ale temp otwarcia 92 stopnie więc zamówiłem sobie taki na 88 stopni. Dla świętego spokoju zamówiłem także nowe wisko bo wydaje mi się że to wiskoza już nie wyrabia. Nie mogę jej także odkręcić, nie ma kontry tylko jest jedną śruba, próbowałem sposobu z młotkiem ale kiepsko idzie. Być może ktoś zespawał to na stałe. Dobra dzisiaj odbieram części i biorę się za wymianę. Dam znać jak poszło i jakie są efekty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety problem nie ustał. Ale podejrzewam jeszcze jedna rzecz. Obudowa termostatu. Była spawana i jak powymienialem części to było dobrze ale zauważyłem właśnie kapanie z obudowy termostatu. Jak tylko przestało kapac to silnik znowu zaczął się grzać. Podejrzewam że przez dziurę dostaje się powietrze i układ się ciągle zapowietrza. Zamówiłem nowa obudowę, zobaczymy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiskoza na pewno do wymiany skoro na rozgrzanym silniku jest do zatrzymania ręką (swoją drogą uważaj bo możesz sobie zrobić krzywdę)

i teraz Uwaga, jak kupisz wiskoze to od razu otwórz pudełko i zobacz czy nie jest mokre, lub nie ma śladów zalania, często nawet nowe są uszkodzone przez niewłaściwy transport czy przechowanie

tak samo jak zamontujesz, daj jej parę godzin postać w pozycji pionowej


pamiętaj że wiskoza ma lewy gwint, więc żeby odkręcić musisz walić młotkiem tak jak byś normalną śrubę dokręcał!!

ps nie ma wiska które by się oparło tej metodzie :D


dziurawa obudowa termostatu to na pewno kolejny problem, nie pozwala utrzymać prawidłowego ciśnienia w układzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale czy po za tym ze masz temperaturę w okolicach 90-100 stopni to masz jakieś inne objawy przegrzewania się? w upalnie dni to jest normalna praca dla silnika. Jeśli się boisz o przegrzanie to warto założyć wentylator elektryczny. Sama temperatura w okolicach 100 stopni nie jest mordecza dla sinika pod warunkiem jazdy na płynie a nie na wodzie. Może też być lekko przycięty termostat i nie otwiera się w temperaturze granicznej na maksa. Ale jeśli nie wywala płynu i nie gotuje się to bym się nie przejmował. Moja stara e30 nie raz w upalne dni w korku dochodziła do 3 kreski, tej przed czerwonymi po chwili spadała bo visko ruszyło. A nie miałem problemu w wywalaniem płynu, gotowanie itp.


PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Trochę mnie dziwi to że nie mam wiatraka żadnego, tylko wiskoze. Czy oryginalnie była tylko wiskoza czy i wiatrak jakiś? Bo miejsca z przodu chłodnicy jest sporo.

E30, tylko dla wersji z klimą miał dodatkowy wentylator elektryczny. Reszta miało wentylator na viskozie. Osoby robiące swapy z reguły dokładają elektryczny wentylator bo jest bezpieczniejsze, tańsze i niezawodne rozwiązanie a w dodatku nie obciążą tak silnika jak visco.


PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A czy rurki od chłodzenia powinny być miękkie czy twarde? Bo u mnie są po nagrzaniu twarde i dopiero jak wypuszcze ciśnienie odkrecajac korek to miękną. I druga sprawa to korek chłodnicy. Mam założony 1.4 bara, powinienem zmienić koniecznie na 2 bary?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

układ chłodzenia jest układem zamkniętym. Jak grzeje się płyn do ma endecję to zwiększania objętości. Z tego tytułu rośnie i ciśnienie i twardość węży. To że przewody stają się twarde to normalne zjawisko, ale tez nie mogę być twarde jak kamień. powinny się poddawać delikatnie pod naciskiem. Korek 1,4 jest dobry, bo szybciej puści nadmiar ciśnienia i nie pozwoli chłodnicy lub starcy węzy.


PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Naprawione!. Winny był wskaźnik temperatury w zegarach :duh:. Po podmianie wskaźnika na drugi wskazówka stoi pionowo niezależnie od jazdy. I z tego co wyczytałem to temperatura koło 100 stopni to jest normalna temperatura pracy takiego silnika. Masakra, tyle zabawy i kombinowania a tu taka pierdółka :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.