Skocz do zawartości

Zablokowany trzpień wycieraczki tylnej


MichałK

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


Mam dosyć poważny problem z wyjęciem trzpienia wycieraczki tylnej.


Około roku temu przestała mi się otwierać szybka tylnej klapy, a z kolei dwa miesiące temu wysiadła sama wycieraczka. Niedawno podjąłem się próby sprawdzenia co i jak i tutaj niestety mam problem. Sam zamek od szyby wydaje się w porządku także nie wiem czemu szybka przestała się otwierać. Zapadki w zamku przeskakują, smarowanie jest, napięcie dochodzi, ale na razie zostawiam ten temat. Chodzi o wycieraczkę - przestała pracować ponieważ trzpień jest tak zapieczony czy też aluminiowy gwint się utlenił, że nie ma siły się obracać. Sam silniczek jest w porządku - przy otwartej szybce kręci.


photo1.jpg photo2.jpg


Popularny film na yt odnośnie tego problemu też już widziałem:



Pryskałem już wd40, próbowałem jakiegoś środka z MOS2, polewałem też kolą :) Kręciłem żabą, stukałem przez drewniany kołek. Nic. Nie ma siły żeby to ruszyło i wyszło z szyby. Próbowałem też zdjąć cały element - zdjąć przycisk i wyjąć ten zestaw i również nic z tego.

http://bmwcentrum.pl/img/products/16/1/3_max.jpg


Jak można to ruszyć? Mrożenie? Grzanie raczej odpada bo są plastiki. Do kogo mogę to zaprowadzić, żeby to wyjąć :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem. Nakładałem ramię wycieraczki na wielowypust, dokręcałem i próbowałem obrócić. Wycieraczka aż się cała wygina.


Ale jak od spodu stukałem przez drewienko i to dosyć mocno czasami oraz próbowałem to obrócić żabą to raczej tam działała większa siła. Nic nie drgnęło nawet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jest to niestety typowa usterka tego modelu, i zaniedbana tak jak u Ciebie jest trudna do usunięcia. Jakiś gamoń zaprojektował stalowy element cierny chodzący w tulei z aluminium w elemencie ciągle narażonym na warunki atmosferyczne. Efekt jest taki, że trzpień wycieraczki zaspawał się w tulei szyby. Musisz najpierw zdjąć przycisk, możesz go zniszczyć bo to element trudny do naprawy - nowy ori ok. 200 zł, nie baw się w zamienniki a Twój jest popsuty. Jest nakładany pionowo na element z dużym gwintem. Ja swój rozwiercałem. Wszystko trzeba oczywiście robić delikatnie aby nie ukruszyć szyby. Wtedy wyjdzie cały element ze trzpieniem który też musisz wymienić. WD-40 niewiele tu nie da, elementy są zaspawane a nie tylko zardzewiałe.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę już na ten temat poczytałem i wiem, że jest to typowy problem tego modelu i sporo osób się z nim boryka. Tutaj ewidentnie wada konstrukcyjna.


Właśnie staram się znaleźć jakieś rozwiązanie, aby uniknąć niszczenia przycisku lub całego mechanizmu wycieraczki. Gdybym mógł wyjąć cały mechanizm unikając rozwiercania przycisku to wtedy całość do imadła i kwestia mocnych uderzeń. Sądzę iż trzpień by się poddał. Próbowałem delikatnie podważyć przycisk, ale czy on jest przyklejony do szyby czy siedzi tam tylko sama uszczelka? Nie wiem czy coś go jeszcze trzyma poza tym że również aluminiowa tuleja przycisku się zespawała z aluminiowym gwintem mechanizmu wycieraczki.


Myślałem, że można to jakoś punktowo podgrzać/zamrozić. Już mi brakuje pomysłów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niestety oryginalne przyciski miały też aluminową tuleje w środku, więc też się ładnie utleniła. On już nie jest do niczego przykręcony. Nowy przycisk jest cały platikowy bez tulei aluminiowej. Psikanie czymkowiek na to utlenienie możesz se darować. Tylko siłą trza działać. W E46 jak walczyłem z wyciągnięciem trzpienia to nałożyłem duży klucz płaski na to co zaznaczyłeś na drugim zdjęciu zieloną strzałką i tym sposobem rozruszałem lewo prawo. Nie pukałem, bo szkoda szyby.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam temat.

Tuleja zatarła się u mnie. Element jest aluminiowy i można go łatwo podpiłować. Inaczej nie wyjdzie. U mnie skończyło się na nowym przycisku od szyby oraz nowym łożysku wycieraczki.


61627209167 ŁOŻYSKO OSI WYCIERACZKI około 360 złotych.

61319200673 PRZYCISK Z MIKROPRZEŁ. TYLNEJ SZYBY ORYGINAŁ BMW 230 złotych.


Tanio nie jest :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne. Za takie pierdołowate części tyle kasy. Wolałbym już wpakować w coś innego, ale cóż :)


Zastanawia mnie jeszcze jeden fakt odnośnie wyjęcia przycisku - czy on poza tą aluminiową tuleją jakoś trzyma się szyby? Nie próbowałem nim postukać/próbować obrócić jak na zdjęciu

photo03.jpg


Może była by opcja, aby w taki sposób próbować rozruszać przycisk.. jeszcze się nie poddaję. Ciekawi mnie też fakt jak przewód od przycisku przechodzi na wew. stronę szybki - albo jest podwójny otwór albo otwór jest szerszy niż aluminiowy gwint mechanizmu wycieraczki. Jakby puściło i bym przekręcił przycisk to czy nie urwę tego małego kabelka :?:


Ale... jeżeli przycisk siedzi w takim wielowypuście jak na fotce to sobie mogę próbować... chociaż otwór w szybie powinien być okrągły :roll: Można się pogubić.


61319200673c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przycisk jest tylko nasadzony na tę gwintowaną dużą tuleję, nie ma tam żadnego wieloklina jest tylko ten jeden ząb od wewnątrz otworu w przycisku i dlatego przycisk się nie obraca. Tylko że fabrycznie tam jest tuleja aluminiowa która się zapiekła i dlatego dziadostwo nie chce zejść. Kabel idzie na drugą stronę i o ile dobrze pamiętam można go normalnie odłączyć od strony zamka/wewnątrz, cały przycisk jest na 99% do wyrzucenia więc nie ma co go pieścić.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gdzieś tu jest instrukcja jak zniszczyć przycisk z metalową tuleją. Kolega lutownicą poprzepalał po przeciwnych stronach plastik i go ułamał. Została aluminiowa tuleja, ktòrą przeciął brzeszczotem i zdjął. Jak pisałem wyżej nowy przycisk pozbawiony jest aluminiowej tulei przez co nie będzie już problemu z demontażem.

Tak wyciągałem u siebie trzpień, jak kolega opisał. Mocno siedział ale poszło.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=181364&start=15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.