Skocz do zawartości

320D 150km Problem z chipem


Kubson00

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Podbijam temat bo problem mam w sumie dalej. Auto na hamowni przy pierwszym pomiarze wyplulo zawrotne 128km i 297nm. Wsadzone turbo gtb1752m, geometria sie przestawia i reka i w disie chodzi w calym zakresie, nie ma bledow od sterownika. Podobno problem sprawia czujnik cisnienia doladowania, ze nie ogarnia tego cisnienia jakie turbo podaje i obcina dawke. Ktos podpowie co z tym fantem zrobic, sa jakies inne czujniki czy cos? Dorzucam wykres.

25c136f5bb300ce0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Możesz do niego zajrzeć i wyczyścić, może jest zawalony nagarem, choć wątpię, żeby to było przyczyną. Nagraj film po wymianie przepływomierza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dopiero teraz znalazlem chwile na to. Generalnie auto jezdzi podobnie jak na tym wykresie wyzej, nie czuc za bardzo mocy. Po zmianie biegu ma laga i chwile zastanowienia w sumie to nie zaleznie od obrotow. Wrzucam aktualny film z inpy na 4 biegu. Powiem co w aucie jest zrobione w tym momencie:

-nowy przeplywomierz bosch koncowka 527

-fmic

-wkladka powietrza kn

-tlumik rm3

-podmieniony czujnik w kolektorze, bez zmian

-egr ograniczony disem z klapa gaszaca

-turbo gtb1752v z e60 - zakladane dwie rozne turbiny, dwa rozne sterowniki, efektu jako takiego nie ma a sterownik napewno sprawny i geometria chodzi bez problemu

-auto bylo na hamowni, nie wiem czy teraz jest jakas mapa czy nie ale chyba tak jak na wykresie wyzej

Prosze o porade co tu jeszcze zrobic, do kogo podjechac bo juz nie mam pomyslu co tu zrobic. Czy to kwestia chipa, czy po tym wszystkim trzeba adaptowac przeplywke w koncu czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Od dde 5.0 (czyli już u Ciebie) należy skasować adaptację przepływomierza po wymianie. Ten kto montował gtb1752v miał o tym pojęcie? Cały czas tu upatruję przyczynę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam to wszystko robie i pytam wszedzie po x razy bez odpowiedzi a o wymianie turbo wyczytalem xx postow, ze to na zasadzie plug & play. Tylko na program pojechalem do kogos i tez jak widac niezbyt rozgarniety tuner... Mozesz podpowiedziec jak to zrobic? Mam inpe i disa na laptopie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak zrobić żeby było ok niestety nie podpowiem, ponieważ sam tego nie robiłem, dodatkowo u mnie jest przerobiona na podciśnienie, więc mamy inne sterowanie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Używam ista, tu jest bardzo przejrzyście, w disie nie pomogę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem ten reset. Wartosci obydwie byly na 0, roznic w jezdzie brak. Tuner mowil, ze jak naprawie to co daje po dupie to auto z automatu bedzie jezdzic ok. Czuc dalej po zmianie biegu ze turbo musi od nowa napompowac i dopiero jedzie i czuc to na biegach od 3 wzwyz. Nie mam juz weny na to, oddam na diagnostyke niech sie inni martwia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tak się zastanawiam. Ten sterownik od turbo nie jest jakoś przypisany do ecu? Bo moze komputer nim steruje jak tamtym z oryginalnej turbiny a te sterowniki nie pasuja na podmianke


Bylem w warsztacie pytac o to, powiedzieli mi, ze trzeba ta turbine wysterowac jak oryginalna ktora fabrycznie siedzi u mnie w aucie. Czyli wrzucic ta gtb1752 na maszyne razem ze sterownikiem i skalibrowac ten sterownik pod silnik ktory jest w aucie a nie pod ten z ktorego turbina pochodzi. Czyli mowiac po ludzku ustawic inny zakres pracy sterownika. Tylko czy tak w sumie to ma sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.