Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam forumowiczów jestem tutaj nowy jeżeli temat już był to zaraz usuwam a wiec do rzeczy: Kobieta moja jechała moim samochodem bmw e90 325i n52b25 2005r 213 tyś i zagrzała mi silnik jak to powiedziała jakaś kontrolka się zaświeciła najpierw na żółto później na czerwono ale była już kilkaset metrów od domu to dojechała, wiec szybko wsiadam patrze pod silnik itp myślę uff chyba nie najgorzej to odpalam jadę i faktycznie gotuje trochę płynu nachlapało z łączenia przewodu pod zbiornikiem, wiec auto do mechanika mówi ze szczęście ze nie rozjebało całkiem silnika i nie powinno być najgorzej, wymienił pompę, termostat sprawdził szczelność okładu wziął 840e (wiem dużo ale rzecz stała się w Holandii) no i mówię super jeździ nic się nie dzieje poza tym że czasem cyka troszkę na wolnych obrotach ale jak jeżdżę szybko to przestaje cykać i teraz do sedna po przejechaniu ok 1 tys km poziom oleju z max zmalał do połowy a wcześniej przed przegrzaniem przez 4 tyś nie było żadnego ubytku i doradźcie mi proszę czy silnik to już złom i nadaje się do kapitałki bądź wymiany czy mogą to być uszczelniacze czy co. ? Ogólnie mam ten samochód ok 5 mc i zrobiłem nim ok 6 tys z siana jestem spłukany i nie wiem czy mogę jeździć i dolewać aż uzbieram na naprawę i jakich kosztów mogę się spodziewać ? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomysły
Opublikowano

Nie chcę źle wyrokować ale CYKANIE może być objawem przedmuchów spalin na uszczelce głowicy . Tak bywa w silnikach V6 Forda . Walnięta uszczelka to typowe następstwo przegrzania . Nie ma reguły w którą stronę pójdą nieszczelności pod uszczelką .

Dla pewności możesz sprawdzić czy nie ma spalin albo oleju w płynie chłodzącym .

Ale uszczelka do roboty nie oznacza trupa ... choć trochę kosztuje ...


Dla osłody : moja kobieta nawet nie zauważyła kontrolki przegrzania i przejechała kilkadziesiąt km , spaliwszy prawie cały płyn chłodniczy . Ale to było w Lanosie i w PL . A i tak kosztowało mnie 1,5k PLN ...uszczelka z planowaniem głowicy , termostat , świece , olej .... Potem jeździł jeszcze parę lat .

Opublikowano
Naszczescie spalin i oleju nie ma w ukladnie chlodzacym, mysle ze nie ma az tak zle ( optymizm ) doleje oleju i wylicze ile go spala. A czy przy walnietej uszczelce silnik nie powinien byc slabszy badz kopcic ?
Opublikowano
wlascicielem samochodu jestem od ok 5 mc przejechalem nim ok 5 tys po zakupie odrazu zrobilem pakiet startowy wymiana olejow i filtrow. przez 4 tys na wskazniku nie bylo zadnego ubytku po przegrzaniu i przejechaniu ok 1 tys km widac ubytek olej to mpm 5w30 (przy zakupie auto sprawdzalo 2 mechanikow i obydwaj nie stwierdzili niczego niepokojaczego przebiego orginalny potwiedzony )
Opublikowano
5w30 nie jest stworzony do wysokich temperatur, nie mam pojęcia jaką temperaturę osiągnął olej przy przegrzaniu silnika, ale mógł wtedy faktycznie uciec z silnika. Cykanie może byś spowodowane niskim stanem oleju lub tak jak napisałem, może być normalną przypadłością tego silnika. Jak dolejesz olej i wtedy ubędzie jeden raz, to wtedy bym się przejmował. No a póki co to musisz chyba zdiagnozować pompę wody, która prawdopodobnie jest winowajcą. Ja bym z tym nie jeździł zwłaszcza że w standardzie nie ma żadnego wskaźnika temperatury silnika.
Opublikowano
a wiec doleje i bede sprawdzal poziom a jaki olej bys polecil? dodam ze lubie sobie depnac :) pompa wraz z termostatem zostala juz wymieniona mechanik sprawdzil rowniez szczelnosc ukladu chlodzenia i powiedzial ze wszystko ok ale martwi mnie ten ubytek :( :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.