Skocz do zawartości

Szarpnięcie przy hamowaniu z 2 na 1


Rybaqua

Rekomendowane odpowiedzi

Część. Słuchajcie mam taki problem po wymianie przedniego mostu w E53 polift mam problem gdy auto dojeżdżasz np do skrzyżowania i ma się zatrzymać czuć szarpnięcie skrzyni. Dodam że mój stary most był całkowicie w środku zniszczony i zablokowany był wał który przenosił napęd na przód , co może być przyczyną szarpnięcia skrzyni?

Rybaqua

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przedlifcie kopanie w tylek przy dojechaniu do swiatel to wina najczesciej peknietego sterownika w skrzyni i cisnienia. Ty masz pewnie skrzynie 6hp wiec pewnie tez kwestia cisnienia. Moze gumki na sterowniku wymien , sa do tego zestawy naprawcze na necie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno to skrzynia? Przed wymianą przedniego mechanizmu też tak miałeś?

Może to półosie,luzy na przegubach? Pytam bo czasem u siebie też tak mam,ale u mnie zdarzy się też bardzo rzadko przy gwałtownym przyspieszeniu z różnego biegu . Tyle,że u mnie to jest raczej metaliczny i mechaniczny lekki stuk,coś jak przeniesienie napędu, ale nie podejrzewam skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam tez takie stuki



naprawialem skrzynie (wsteczny) i nie bylo widac zeby cos poza wsteczyn bylo uszkodzone. kosz forwardu zostal stary, za to wlecialy nowe lozyska


mam dosc duzy luz na reduktorze, moze to od tego wali


wrazenie jak by ktos w dupe wjechal


torche popaprane bo jezdze jak debil, przed samym zatrzymaniem puszczam hamulec i stukniecie jest na luznym napedzie wiec niewyczuwalne, ale jak by trzymal normalnie hebel to takie JEB :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja wlasnie mam druga od trzech tygodni i np tego nie ma i ogolnie jest praktycznie idealnie mimo ze ma przebieg ponad 200k km. Tez pobobne objawy sa prze wywalonych uszczelkach na koszach i skrzynia cisnienia juz nie trzyma ale to juz skrzynie trzeba rozbierac. Temat rzeka , jezeli nie masz innych objawow to bym to zostawil i jezdzil. Sama jedna czesc sterownika to jakies 800zl chyba za ta najmniejsza .......a sa tam chyba cztery czesci ogolnie. Jak samemu masz kanal to sobie na wlasna reke zdejmij sterownik , prosta robota , poltorej godziny zabawy... tutaj masz fajnie wyjasnione jak znasz ang:


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszperalem troche i ponoc te szarpniecia sa przez zawor cisnienia zakupilem zestaw naprawczy i ponoc ma pomoc? sie zobaczy


http://transmissionpartsdistributors.com/zf-5hp24-5hp24a-transmission-pressure-regulator-valve-kit-transgo-5hp-24-pr-fits-bmw-a5s440z-jaguar-audi-rover/

Wojz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
te poszarpywania z 2 na 1 to na 99% mechatronik , pytanie czy to ten zawor juz nie daje rady czy masa innych rzeczy ktora jest wyeksploatowana , sprezynki itp a moze byc tak jest mechatronik ma mikro pekniecie i juz nie trzyma cisnienia jak sie rozgrzeje ( byly takie przypadki na forach US) Chyba najtanszym sposobem na pierwszy ogien jest wymiana tego zaworu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Jak pisałem w jednym z postów w tym wątku miałem coś podobnego u siebie. Nie wiem czy u kolegów jest to samo i jakiego rodzaju są to stuki,ale u mnie wywalone były wszystkie cztery tuleje na tylnych "sankach". Po wymianie i przejechaniu już paru kilometrów nie zaobserwowałem żadnych niepokojących stuków przy hamowaniu i redukcjach biegów.Pojeżdżę i poobserwuję czy to była przyczyna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.