Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Pacjent: e60 N52b30

Opis problemu: Oddałem auto do mechanika na ogólne usuniecie wycieków w silniku, do wymiany poszła uszczelka podstawy filtra, druga uszczelka przy podstawie, uszczelka w kolektorach ssacych, uszczelka vanosu, uszczelka pokrywy zaworow. Silnik wczesniej byl mocno zapocony. Wyrazie pocil z pierwszego i drugiego cylidra kolektora dolotwego. Silnik po naprawie umyty chemia na blysk. Wysuszony i ogarniety. Pierwsza jazda, zagladniecie pod maske i zonk. Znow w miejscu pierwszego cylindra kolektora dolotwego (caly czas patrzac od pasa przedniego) poci. Diagnoza, urwana szpilka w glowicy. Urwana ponizej plaszczyzny ok 5mm, siedzi w bloku. Nie ma opcji jej odkrecic. Zapocenie wymyte ponownie, nastepnie jazda 100km w roznych zakresach obrotow, wolno szybko, pod czerwone itp. zero zapocen, kompletnie sucho, i na gorze w miejscu szpilki i na dole, przy laczeniu glowicy z blokiem (zreszta tam zawsze bylo sucho). Zdaje sie, ze po myciu musialo sie tam cos ostac, bylo niedomyte.


Zdjęcia: ponizej grafika z neta, zaznaczam miejsce urwanej szpilki.

b74b54c19c19cc91gen.jpg


Pytania:

- czy z tego miejsca może pocic, jak mocno?

- jest to szpilka na skraju glowicy, czy to az tak powazny problem?

- jak wykrecic szpilke bez zwalania glowicy, jakies rady i pomysly?

- mechanik zaproponowal obserwacje i normalna jazde poki co, słusznie?

- gdyby pociło z otworu szpilki (na gorze), zakleic to jakims porzadnym klejem? Pomysl osob trzecich.

- ogolnie jakies rady, spostrzeżenia?


Proszę o pomoc, pozdrawiam

PS. musialem zrobic drugie konto, bo zapomnialem hasła :P

Opublikowano

jak zdejmowałem u siebie kolektor ,żeby wymienić odme również zauważyłem urwana srube ,i to chyba właśnie ta sama ,bez problemu nawiercasz otwór o małej średnicy i wykretakiem wykręcasz , te sruby sa magnezowo-aluminiowe bardzo miękkie i bez problmu idzie w niej zrobić mały otwór

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NL71-EUR-07-2005-E61-BMW-530i&diagId=11_3735

Śruba torx M9X70-AL 11127529997 numer tej sruby , można na sztuki kupować w bmw

Opublikowano

Dzięki serdeczne kolego za fachową pomoc :cool2:

Dzisiaj pooglądałem motor i już się zdąrzył mocno zapocić.

Wiadomo, N52 leży pod pewnym kątem i olej pruje spod uszczelki. Leci na dwie strony, trochę pod kolektor i trochę więcej na przód silnika. Strużka zapocenia już jest na końcu bloku patrząc od przodu silnika. No cóż, oddam auto do fachowca, który wymieni tą śrubę i może się trochę uszczelni. Boję się, że uszczelkę szlag już trafił, głowicę mogło trochę pokręcić i wymiana śruby na nic się zda. Najwyżej się podniesie główkę, co mam poradzić :)

  • 4 lata później...
Opublikowano
Temat stary ale przypadkowo teraz go czytam , u mnie ta śruba była pęknięta od ok dwóch lat, zero wycieków w tym miejscu, wymieniłem ją dopiero przy naprawie rozrusznika odkręcając kolektor. Fakt że auto więcej stoi niż jeździ i ma dopiero 100k przebiegu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.