Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, pierwszy raz zakładam temat na forum więc proszę o wyrozumiałość gdyby taki temat już był ale niestety nic takiego nie znalazłem.

Szwagierka posiada BMW e46 2004r z benzynowym silnikiem 1.8 . Miała dość poważną stłuczkę gdzie poza całą resztą uszkodzeń wyrwało przedni lewy wahacz z kołem.

Samochód został naprawiony, ale świeci się kontrolka od kontroli trakcji i na żółto świeci się kontrolka od ręcznego. Znalazłem na forum że to czujnik kontroli skrętu kierownicy.

Podłączyłem inpe i faktycznie jest taki błąd ale nie da się go usunąć. Szukałem dalej i znalazłem że trzeba zrobić kalibrację tego czujnika z pomocą YouTube udało mi się to wykonać.

Dodam tylko że w inpie potrafię tylko sobie odczytać i skasować błędy. No ale błąd pozostaje dalej zrobiłem zrzut co pokazuję inpa i to powinno wszystko wyjaśnić. Proszę o pomoc.


http://i64.tinypic.com/v66hzd.jpg

Opublikowano
A może czujnik ABS w kole? U mnie te dwie kontrolki się pojawiały sporadycznie, tak samo znikały gdy miałem walnięty czujnik przy pompie, ten bliżej kabiny bo są dwa. Czujnika nie wymieniałem bo nagle się samo naprawiło.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Opublikowano

Próbowałem zrobić kalibrację jak napisał Jack79 ale jest problem Odpaliłem tool32 następnie załadowałem plik dsc i nic się nie wyświetla. Cały czas jest napisane że się ładuje i odpala się pusta strona, nie ma żadnych opcji jak opisywał to ten ziomek z tego linka.


Natomiast jeszcze raz sprawdziłem błędy i wyświetla się coś takiego i nie mogę tego skasować 5E40 steering angle Sensor Signal not plausible,Offset

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A wybrałeś dobry DSC jaki masz w aucie? Jak wybierzesz dobry to zobaczysz opcje do wyboru. Wybieraj po kolei lub sprawdz z czym ci się INPA łączy podczas diagnostyki i z tym samym łącz sie w tool32. Ja miałem taki błąd jak twój i dokładnie to samo INPA pokazywała po zrobieniu tylnego zawieszenia. Geometria była ustawiona, auto pięknie jechało a błąd był. Zrobiłem kalibracje jak w linku i po problemie.

To też były moje początki z tool32 i troche mi zajęło zanim się jarnąłem o co chodzi. Jak ci się z modułem połączy to już pódzie. Trzeba tylko dobry wybrać.

Opublikowano

Sprawdziłem wszystkie pliki DCS po kolei i żaden nie powoduję odpalenia się jakichkolwiek funkcji. Coś pewnie robię źle.

Natomiast przejechałem się tym samochodem i zauważyłem że mają źle ustawione zbieżność ponieważ kierownica przy jeździe na wprost jest ustawiona dość mocno na lewą stronę.

Czy to może być przyczyna ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chcesz powiedzieć że po mocnej stłuczce i wymianie całego zawieszenia z przodu nie byłeś na ustawieniu geometri? :duh:

Bez tego to nawet nie ma co patrzeć na błąd czujnika skrętu bo na 100 procent będzie. To co pisałem to robisz jak już wszystko masz poustawiane i wtwala błąd. Z czymś misi ci się łączyć toole2 skoro INPA diagnozuje błędy na tym układzie.

Opublikowano
Samochód nie jest mój tylko jak pisałem na początku jest szwagierki. Nie wiem nawet gdzie go naprawiała ale podobno wszystko było zrobione łącznie z geometrią. Ale z tego co zauważyłem ta geometria jest na pewno zrobiona źle. Wysłałem ją do poleconego warsztatu na ustawienie i wtedy zrobię to jeszcze raz. Co do tool32 tak jak pisałem wczytywałem wszystkie pliki dsc od góry do dołu dla pewności i przy każdym nic się nie pojawia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dobrze ustawią to błąd powinien sam zniknąć i nie będziesz musiał kombinować z toolem
Opublikowano
Została jeszcze raz ustawiona geometria, tym razem dobrze. Po przejechaniu 20 km kontrolki same zgasły. Dziękuje za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.