Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ostatnio zauwazylem ze po dluzszej jezdzie jak silnik jest dobrze rozgrzany to na biehu jalowym silnik troche nierowno pracuje i jakby szarpie delikatnie, nie ma tego objawu na zimnym silniku, wciskanie sprzegla nic nie zmienia. Korekty wtryskiwaczy przy tescie dynamicznym nie wykazywaly nic niepokojacego natomiast podczas tego trzesienia parametry z Inpy w filmie ponizej:




Ktos ma pomysl na przyczyne lub mial podobna sytuacje?

Opublikowano

Mam dokładnie ten sam silnik i bardzo podobną sytuację, z tą różnicą, że u mnie po wciśnięciu sprzęgła silnik się uspokaja. Przekopałem różne fora i nie znalazłem odpowiedzi na przyczyny tych objawów, na palcach jednej ręki można policzyć przypadki osób, którym się to zdarzyło i wszystkie dotyczą dokładnie tego motoru. Próbowałem już wiele podejśc do tematu, wtryski były na stole, egr czyszczony, elektrozawór wymieniony, bez różnicy.

Doraźnie poradziłem sobie z tematem delikatnie podnosząc obroty biegu jałowego, ale wiadomo, to tylko półśrodek. Chętnie również bym się dowiedział, czy ktoś ma na to jakiś pomysł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, ostatnio zauwazylem ze po dluzszej jezdzie jak silnik jest dobrze rozgrzany to na biehu jalowym silnik troche nierowno pracuje i jakby szarpie delikatnie, nie ma tego objawu na zimnym silniku, wciskanie sprzegla nic nie zmienia. Korekty wtryskiwaczy przy tescie dynamicznym nie wykazywaly nic niepokojacego natomiast podczas tego trzesienia parametry z Inpy w filmie ponizej:




Ktos ma pomysl na przyczyne lub mial podobna sytuacje?

 

korekty najlepiej sprawdzać na rozgrzanym silniku i na biegu jałowym, na filmie widać że jakoś skaczą u Ciebie - zwiększałeś obroty silnika?

Opublikowano
Filmik nagrany na rozgrzanym silniku(89 C) i na biegu jałowym, po przejażdżce. Z obrotami nic nie robiłem ale widać na filmiku że delikatnie skaczą w zakresie 705-730, nie wiem czy tak powinno być czy nie. No i te nieszczęsne korekcje, które przechodzą ze skrajności w skrajność...:( Pod obciążeniem, 4 bieg i gaz w podłogę korekcje powiedziałbym, że bardzo dobre, największa to coś koło 1.10, reszta 0.30/0.60 i praktycznie niezmienne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pod obciążeniem zawsze będą się poprawiały, najlepiej wyciągnąć wtryski i dać do sprawdzenia na stół probierczy
Opublikowano
Domyślam się że tak by było najlepiej, jednakże koledze wyżej z podobnym problemem to nie pomogło. Jaki jest przybliżony koszt takiego sprawdzenia łącznie z wymontowaniem i zamontowaniem wtryskiwaczy?
Opublikowano
A w sumie podstawowe pytanie, czy można z tym jeździć? Bo aż tak bardzo to nie , a póki co nie ma czasu żeby sie za to zabrać
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Im dłużej się tak jeździ tym gorzej dla silnika - koła pasowego, dwumasy. Same wtryski też mogą się wyklepać i będzie je bardzo ciężko wyjąć jeżeli puszczą podkładki.
3A0jS9b.png
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.