Skocz do zawartości

Dziwna usterka, dziwne odgłosy BMW 116i 115km


Ackerovsky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przeszukałem już chyba wszystkie fora i dalej nie znalazlem odpowiedzi na moj problem, zwykle warsztaty rowniez nie potrafia pomoc. Otoz podczas ruszania, na wolnych obrotach slychac niepokojacy dzwiek wydobywajacy sie spod maski i bylbym ogromnie wdzieczny gdyby ktos znajacy sie badz tez ktos kto mial do czynienia z czyms podobnym wypowiedzial sie co to moze byc (dwumasa? rozrzad? wał? czy cos zupelnie innego?). Nie wiem czy to ma znaczenie ale jest rowniez problem z obrotami, otoz po wcisnieciu sprzegla w celu zrzucenia biegu obroty spadaja do 600, po czym nieco faluja aby w koncu zatrzymac sie na roboczych 750(?). Jesli chodzi o bledy mogace miec zwiazek z usterka, to w warsztacie powiedzieli mi o bodajze czujniku polozenia wału oraz jakies bledy z rozrzadem, szczerze mowiac nie potrafie sprecyzowac bo sie na tym nie znam. I jeszcze po odpuszczeniu nogi z gazu zdarzy sie ze autem jakby troche rzuci. I najwazniejsze, lapcie link do filmu na youtube, polecam odsluchac na sluchawkach, wtedy jest to najbardziej slyszalne (gazowalem go z jedynki jakbym chcial ruszyc ale na recznym): https://www.youtube.com/watch?v=8vXAFcotLQQ&feature=youtu.be Dzieki za wszelka pomoc! (BMW 116i 115km 2004 rocznik, 185000) PS. poprzednia wlascicielka niby wymieniala dwumase na poczatku 2016 roku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jaki masz tam silnik? W N45 jak się orientuje nie ma valvetronica a wlaśnie wskazywało by to na błedy w układzie valvetronic. Stąd te falowanie obrotów, a ten "rechot" to nic innego jak zawory które nie są odpowiednio regulowane.

A rzecz najważniejsza to najpierw należałoby usunąć (naprawić) błędy które się wyświetlają a potem szukać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, silnik z tego co sie orientuje w tej wersji silnikowej ma oznaczenie N45. A jesli to zawory to co nalezy zrobic? Jest to kosztowna naprawa?

Nie znaczy to, że zawory do naprawy tylko układ regulacji tych zawodów może szwankować. Sam w pierwszym poście pisałeś o błędach w układzie rozrządu. To trzeba najpierw zdiagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.