Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

małe pytanko, klima praktycznie mi nie chłodzi, kompresora raczej nie słychać, włącza się normalnie /brak odgłosów ew. uszkodzenia/ , ale za to wewnątrz pojazdu z kratki nawiewu po włączeniu klimy słychać taki dziwny szum i lekkie brzęczenie.

Jaka może być uszkodzona część, może ktoś miał podobny przypadek, bo chce oddać gdzieś auto do naprawy a że nie lubię być nabijany w butelkę przydało by się znać ewentualne przyczyny uszkodzenia.

Tak ze schematów wynika że może być zawór rozprężny?

Dodam, że w zeszłym roku nabijałem klimę i od razu chłodziła mizernie.

Ewentualnie gdzie w okolicach Legionowa zrobić klimę?

Opublikowano

Może coś Ci to pomoże


U mnie nie chodziła bo nie trzymała ciśnienia była rozszczelniona. Ktoś szukał za granicą nieszczelności było widać że wypuścił kontrast ale nie znalazł przyczyny nie naprawił.


W dobrym warsztatacie od razu wiedzieli że to nieszczelność po podłączeniu i szybko namierzył gdzie, a zresztą bez śladów kontrastu podejrzewali osuszacz.


W pierwszej kolejności sprawdzili czy kompresor w ogóle się załańcza.


Pod zbiornikiem płynu spryskiwaczy osuszacz jest przykręcony blachowkrętami do podłużnicy. Wyczyszczenie gwintów i nowe oringi za 3zł załatwiły sprawę, później test szczelności i napełnianie itd.


Podstawowe pytanie czy kompresor się załańcza i czy układ ma ciśnienie? Załączenie kompresora możesz sprawdzić INPĄ, ale trzeba też sprawdzić wzrokowo czy sprzęgło kompresora się załańcza po wciśnięciu śniegu na desce. Nawet z małą ilością czynnika klima trzyma jakieś ciśnienie. Jak jest nieszczelna to od razu to wyłapią.


Cała impreza w zeszłym roku kosztowała mnie 230zł

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano

kompresor załącza się...

Podejrzewam że większość czynnika też uciekła. Chciałbym tylko wstępnie ustalić co może szumieć, jak wcześniej pisałem rok temu od razy po napełnieniu klima słabiutko chłodziła, tak mi się wydaję że przy samej nieszczelności raczej na początku byłoby ok, a z czasem coraz słabej. Obecnie nie napełniałem bo od razu wole naprawić.

i tak szukam konkretnego warsztatu bo w Legionowie w jednym jak pytałem to cena max. /przy naprawie kompresora i czegoś tam jeszcze - nie pamiętam nazwy/ krzyknął do 3 tyś. zł.

Wydaje mi się że drogo, ale może się mylę.

Opublikowano

Fiu fiu 3k :duh: świat oszalał :mad2:


Znajdź warsztat co za 20zł ci podłączy pod stację i sprawdzi ciśnienie na zegarach. ( przecież to dwie szybko złączki tylko do podłączenia)


Jak będzie niskie to odciągnąć resztki czynnika nadmuchać powietrzem do 10bar i zostawić na 20min.


Ile to może razem kosztować 60zł, ale już coś będziesz wiedział czy szybko spada czy powoli a może wcale.


Jak nieszczelna to wpuścić kontrast i szukać nieszczelności zacznij od osuszacza bo jest ukryty pod zbiornikiem. Szybki spadek ciśnienia to duża nieszczelność i taką będzie łatwiej odszukać.


Zanim udasz się na jakikolwiek warsztat zdejmij osłony podwozia.


Zaraz po napełnieniu była lipa i warsztat tak to zostawił?

:nienie:

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

I jak tam klima zrobiona czy Afryka w kabinie :oops: ?

Może się kolego podzielisz z innymi co było i wiele kosztowało? :D

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.