Skocz do zawartości

Stuki w zawieszeniu


Czarnywgw

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie. Czy ktoś miał coś takiego, że pojawiały się stuki w zawieszeniu z przodu ale tylko jak było ciepło? U mnie coś stuka ale tylko powyżej 20 stopni i nie mogę dojść co. Podejrzewam, że to maglownica ale pewności nie mam. Za wszelkie info z góry dziękuję. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Poczytaj sobie narzekania na stuki, dudnienie i generalnie na nieharmonijna prace zawieszenia adaptacyjnego m na forach zagranicznych. Pół roku męczyłem się z tym badziewiem, wymieniłem wszystko: wahacze, łączniki, górne mocowania amorów, wymiana softu, podmiana amorow i nic. W końcu wywaliłem programowo to dziadostwo i założyłem zwykle amory bilsteina i auto zaczęło jeździć super, zawieszenie pracuje cicho i tak jak w Bmw być powinno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Czy ktoś miał coś takiego, że pojawiały się stuki w zawieszeniu z przodu ale tylko jak było ciepło? U mnie coś stuka ale tylko powyżej 20 stopni i nie mogę dojść co. Podejrzewam, że to maglownica ale pewności nie mam. Za wszelkie info z góry dziękuję. Pozdrawiam

 

Przegub hydrokinetyczny padl albo zaraz padnie mialem widzialem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Miałem to samo, Stuki gdy robiło się ciepło. Podejrzewana maglownica, okazało się że winnym jest wahacz. Po wymianie dźwięki ustały

możesz podać jaki to wahacz (bo są tam dwa o ile sie nie myle) bo mam podobny problem i też mi sie wydaje że jak sie cieplej zrobi to bardziej stuka (właśnie z lewej strony z przodu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Hej.

Odświeżę trochę temat. Czy wiadomo już któremu wahaczowi się przyjrzeć? Im cieplej tym głośniej naparza. Na szarpakach nic nie widać, przekładnia wymieniona dwa lata temu w ramach akcji serwisowej. Profilaktycznie wymienione łączniki i poduszki stabilizatora, stukanie bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie to samo - stukanie pojawia się powyżej 25`C.

Stuka nawet przy dodaniu/odpuszczeniu gazu.

Dwóch niezależnych speców od zawieszeń nic nie znalazło, ale w niższych temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi też stuka puka na ciepłym

problem występuje po przejechaniu kilometra w korku podczas upału, wolno jedziesz hamulec i pojedynczy stuk, przy puszczaniu ponownie wyraźny stuk i czasami kilka mniejszych, to się nasila aż nie ruszysz na kilku kilometrowa przejażdżkę to przestaje stukać


wczoraj wymieniłem lewy drążek kierowniczy + geometra w sumie 500 i dalej stuka :evil:


tylko już podczas puszczania hamulca, nie ma stukania podczas zatrzymania, co ciekawe jak zatrzymam się dynamicznie wyłączę silnik z wciśniętym hamulcem i później go puszcze to mam wyraźny stuk z lewej z przodu chociaż pewności nie mam ale czuje pod nogą to uderzenie


no nie wiem jadę na miasto postać w korkach i zobaczę czy stukanie się nie zmienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to samo jak u mnie, całe auto przeglądnięte na 10 stronę, maglownica sprawdzona, narazie podejrzewamy klocki (prawie nowe textary q+), ale to bym raczej wyeliminował bo nie widzę żadnej różnicy kiedy naciskam hamulec lub nie, albo właśnie któryś z wahaczy. Ja stawiam na ten rozprężny, może po weekendzie spróbuje zamówić i wymienić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, tylko pytanie która guma...chyba zostaje wymieniać wszystko po kolei. Ja stawiam na te wahacze albo poduszki amortyzatorów. Chyba będę musiał na urlop jechać na północ Europy zamiast na południe.


EDIT

Dzisiaj wymienione dwa wahacze górne. Mimo że po zdjęciu widać było że mają dość na stukanie niewiele pomogły. Mam nadzieje że jutro wjadą dwa dolne jak się wyrobię. Na pewno czuję te stuki po podłodze.


EDIT

Kolejne dwa wahacze wymienione, ale bez zmian. Wrzuciłem jeszcze dwie końcówki drążka kierowniczego i jest o nieeeeebo lepiej, ale niestety nie idealnie. Albo jestem przewrażliwiony albo słyszę jeszcze czasem jakieś głuche delikatne puknięcie, ale tylko podczas bardzo wolnej jazdy, np na parkingu albo w korku. Myślicie, że to mogą być klocki? Textara wrzucone rok temu z nowymi tarczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Co jest nie tak z tymi BMW, niestety mam podobny problem dokładnie wygląda to tak: (F30 2018r 87 tys przebiegu, bez xdrive)


Stukanie zaczyna się dopiero po dłuższej/miejskiej jeździe. Auto dotychczas używane głownie w trasie, gdy zaczęło jeździć po mieście i stać w korkach gdzie ruszamy-hamujemy i tak w kółko pojawia się problem. Wyjeżdżając autem rano nie ma żadnych problemów nic nie stuka nic nie puka i gdyby jazda była tylko po trasie to nic by się nie pojawiło. Inaczej jest kiedy wjedziemy do miasta, po ok 40 minutach takiej jazdy zaczyna się wyraźny stuk, zaczyna się od tego że stuka przy zatrzymywaniu jak i ruszaniu i im więcej takiej jazdy tym tym stukanie coraz wyraźniejsze, pojawia się następnie przy powolnej jeździe np po kostce czy przejeżdżając przez próg zwalniający - oczywiście przy ruszaniu i hamowaniu występuje dalej. Dziś jestem w serwisie i żeby zaczęło stukać przed przyjazdem auto jeździło 40 min po parkingu hamując i ruszając aby dojść do tego etapu. Mimo tego, po diagnostyce twierdzą że wszystko wygląda dobrze, jedynie proponują wymianę tulei rozprężnych wahacza ale nie wiedzą czy to pomoże.


Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem pojawił się rok temu i występuje tylko w cieplejsze dni. Stuk z przodu auta, raczej z lewej strony, przy puszczaniu hamulca i ruszaniu, później rozkręca się i brzmi jakby podłoga się rozpadała, trzeszczy jak stara kanapa lub wstające panele. Trzy stacje diagnostyczne, nic… serwisy mechaniczne twierdzą, że zawieszenie tip-top, żadnych luzów. W lutym (niemiarodajny okres bo zimno), przy okazji wymiany oleju w ASB wymieniłem poduchy silnika - jak się okazało były w dobrym stanie. Ostatnio zabrałem się za regenerację przednich zacisków, też nie pomogło... ;)


Daj znać, czy pomogła wymiana tych tulei rozprężnych. Jeśli tak - w ciemno robię to samo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Póki co, jeżdżę z tym. Grunt, że nic się nie urwie (opinia diagnostów/mechaników). Części już czekają i niebawem (w wolnej chwili) wymieniam amortyzatory przód i tył, razem z głupotami typu łożyska, sprężyny etc. Jeśli po tym, nic się nie poprawi, zabiorę się za zawieszenie przednie i maglownicę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Byłem w zeszłym tygodniu w ASO bo miałem zaplanowany większy wyjazd i nie dawało mi to spokoju. Auto stało u nich pół dnia i nie stwierdzili żadnych nieprawidłowości. Wg ASO wszystko jest idealnie - ani zawieszenie ani maglownica nie wykazują aby coś było nie tak. Doradca i "mistrz" robili jazdę próbną i nic nie słyszeli. Ja wsiadłem po odebraniu i po przejechaniu paru metrów od razu usłyszałem i poczułem stuk. Ręce opadają. Muszę pojechać gdzieś indziej jeszcze chyba.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.