Skocz do zawartości

e60 525d 177km słaby dół


hubertus1992

Rekomendowane odpowiedzi

witam. Posiadam e60 525d 177km. PRoblem polega na tym ze auto raz ładnie przyspiesza od samego dolu od ok 1800obr czuc juz przyspieszenie, czasem jednak cos ją przymuli i dopiero od ok 2700 dostaje kopa pozniej juz rozpedza sie ok. Zauwazylem ze jesli pojezdze bardzo dynamicznie wtedy tego problemu nie ma jednak gdy przez pare km jezdze spokojnie i znowu przy ok 2000 wcisne gaz to czuc jak by turbo nie pompowało tak jak powinno. Probowalem odłączać EGR, Przepływkę, zakładałem tez drugą i zadnych zmian.... zastanawiam sie jeszcze nad probą rozruszania geometrii w turbinie? Turbo z nastawnikiem elektronicznym ale mysle ze nie bedize problemu zdjąć ciegna i rozruszac? Z gory dziekuje za pomoc. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w trybie awaryjnym jest znacząca poprawa ale nie oto chodzi.


Też podmieniłem przepływkę (od e91 330D) - bez różnicy, dalej to samo


dziś odpaliłem ISTA+, z racji tego że jakiś czas temu miałem nieszczelność na łączeniu kolektor wydechowy turbo, postanowiłem sprawdzić stan DPF bo wydaje mi się że dawno się nie wypalał.


zaniepokoiły mnie wyniki:


Exhaust counterpressure values:


Idle speed:

Highest measured value: 0.0 mbar

Maximum permissible value. 65 mbar


Engine speed 2000 rpm:

Highest measured value: 0.0 mbar

Maximum permissible value: 150 mbar


Cutoff speed:

Highest measured value: 0.0 mbar

Maximum permissible value: 250 mbar


czujnik uwalony? ale brak błędu w kompie? czy może został wyprogramowny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info, namierzyłem tą opcję dzięki linkowi który podesłałeś


ale jest problem, u mnie w sterowniku nie ma informacji o ostatnim wypalaniu :( zabrakło opcji "status since last regeneration"


poniżej wszystkie opcje i statusy jakie mialem w zakładce DPF:


Enable, regeneration, particulate filter Status: Regeneration enabled

Exhaust temperature before cat. Status: 110,952173*C

Exhaust-gas backpressure Status: 0 mbar

Exhaust-gas temperature before particulate filter Status: 79,944733*C

Requst, regeneration, particulate filter Status: Regeneration not requested

Status, regeneration, particulate filter Status: Regeneration not active

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10/2004 lub11/2004. Końcówki czyste.


Puszkę z dpf’em widziałem ze jest zaraz przed tłumiłem środkowym. Dziś może jutro podjade do jakiegoś warsztatu by podnieśli auto i obalali czy nie było jakiejś ingerencji.


Jeżdżąc przez te dwa lata autem raczej jestem pewien ze ma dpf bo jak następowało wypalanie to wydech pracował bardziej basowo i można bylo odczuć spadek mocy na czas wypalania.


Nie wspomniałem o jednej rzeczy. Auto jest po chipie od miesiąca. Coś mi mówi ze wygrali mapę która pomija już dpf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To wgrali Ci mapę która pomija DPF a fizycznie cały czas go masz, to na twoim miejscu wrócił bym do tunera żeby to wyjaśnić, podejrzewam że tu może być problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki też mam plan:

-przywrócić starą mapę

-sprawdzić czy pojawia się ciśnienie na DPF

-zainicjowac wypalanie dpf + jazda

-wgrać po zmodyfikowany soft + obsluga dpf


w sobotę jadę do poznania (najbliższy oddział) dam znać co się wydażyło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.