Skocz do zawartości

[E90] 318i Chwilowy brak mocy


adobry

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to pomysł, ale czy może jest coś jeszcze w normie ale już nie za bardzo, np. system zawracania spalin.

Kompa nie mam, może kupić interfejs? Tylko jaki, rok temu rozważałem taką opcję, ale w necie oferowali interfejsy bez gwarancji że zadziała w E90 - od 2008 roku. Może jest namiar na nowsze wersje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moderator działu diagnostyka komputerowa o nicku "nerwus" sprzedaje bardzo dobre fejsy do wszystkich modeli BMW dlatego radze napisać do niego a będziesz wszystko wiedział.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Po wymianie dwóch cewek zapłonowych problem zniknął. Środkowe cylindry mają wyższą temperaturę i kiszka, trzeba wymieniać. Efekt braku mocy to gubione cykle zapłonu, ponieważ energia iskry jest regulowana to czkawki były przy depnięciach na niskich obrotach, wtedy przebijało. Ciekawe jest to że komputer pokładowy wykrył to i zgłosił błąd silnika kiedy zgubił kilka cykli na raz, czyli przebicie już wypalało dziurę w cewce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Cześć


Panowie mam ostatnio dziwną przypadłość w mojej buni

Pacjent E90 318i 2.0 143km silnik N43 przebieg 175 tys

w przeciągu ostatnich 7 miesięcy wymienione:

4 wtryski(nowe) 4 cewki oryginalne (nowe) 2 czujniki wałka rozrządu (nowe) komplet świec , jeden elektrozawór vanosa bo miałem ciągle błędy wałka rozrządu :) po wymianie jak ręką odjął brak błędów :)

Sprawdzone również zostały ciśnienia na cylindrach wszystkie na 5+


zauważyłem ostatnio ze jak już auto jest dobrze rozgrzane i powiedzmy ze jadę na 3 biegu obrotów około 1800 nagle wciskam pedał gazu mocniej żeby przyspieszyć i czuje jak by coś z sekundę auto przytrzymywało i dopiero po jakiejś sekundzie czuć takie konkretne przyspieszenie. nie dzieje się to zawsze ale jak na razie zauważyłem ze występuje na dobrze dogrzanym silniku


Na pewno nie miałem tego jeszcze na 1 biegu tam z miejsca jak ruszam i wciskam gaz to spokojnie i jednolicie do 3-4 tysięcy idzie bez problemu i nie czuć żadnych chwilowych zamuleń


Z tego co widzę jak już to się dzieje to około 2 tysięcy obrotów i powiedzmy 2 ale częściej wyczuwalne przy 3 biegu


Podłączyłem nie dawno pod inpe i mam tylko 2 błędy


Jeden katalizator 0x30EA

kat zapchany na poziomie 860 mg (ostatni z miesiąc czasu jeżdżę tylko po mieście korki itp nie miałem gdzie konkretnie i przez dłuższa chwile przycisnąć)


Drugi błąd

0x2f11 to akurat są klapy na grilu i już kiedyś to miałem prawdopodobnie syf jest i je przycina


Czy ktoś miał podobne problemy ? czy może być to spowodowane przytkanym katalizatorem ?


Czy jednak 830 mg to nie jest jakieś kolosalne zatkanie i atuo nie powinno sie tak zachowywac ?


Z góry dziękuje za wszelką pomoc


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyż mom taki wehikuł.


Nie wiem czy to ma coś wspólnego z katalizatorem czy też po prostu ten typ tak ma. Ja jakby kiedyś odniosłem wrażenie, że on jakby pracuje na dwóch trybach w zależności od obrotów i może tak go właśnie przymulało. Jednocześnie jak miałem problemy z katami to auto jeździło zauważalnie gorzej. Teraz mam przelot i właściwie nie mam żadnych problemów. Weź też pod uwagę, że pół auta wymienisz, a to dalej nie będzie jeździć jak powinno bo w mojej prywatnej opinii ten silnik nie jest udaną konstrukcją.



Pamiętaj też, że nie ma doładowania i przy 1800RPM na trójce to tam się nic nie dzieje po wciśnięciu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem ostatnio ze jak już auto jest dobrze rozgrzane i powiedzmy ze jadę na 3 biegu obrotów około 1800 nagle wciskam pedał gazu mocniej żeby przyspieszyć i czuje jak by coś z sekundę auto przytrzymywało i dopiero po jakiejś sekundzie czuć takie konkretne przyspieszenie. nie dzieje się to zawsze ale jak na razie zauważyłem ze występuje na dobrze dogrzanym silniku

Mialem identyczne objawy z tym ze w dieslu m47n2 i pomogla adaptacja przeplywomierza wg tej instrukcji https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=216467

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.