Skocz do zawartości

[E60] N53 wymiana uszczelki chłodniczki oleju


BaX

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam.


Muszę wymienić uszczelkę bo zaczyna przepuszczać. http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NV71-EUR-07-2007-E60N-BMW-530xi&diagId=11_3753 - nr 5


Filmików jest trochę, robota nie wygląda na skomplikowaną ale mam kilka pytań:


1. Jakim momentem dokręcić te trzy śruby, zakładam że śruby są stalowe i do powtórnego użytku?

2. Coś wycieknie płynu chłodniczego, trzeba odpowietrzać układ po dolaniu/wymianie? Jak?

3. Jakieś inne ewentualne problemy mogą się pojawić po drodze?


Dzięki, pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.


Ostatnio wymieniałem te uszczelki i tak w skrócie odpowiem na Twoje pytanie i dorzucę coś od siebie.


1. Co do momentu dokręcenie to Ci nie powiem bo aż tak się nie zagłębiałem. Dokręć na "czuja" ale nie przesadź z tym bo śruby są ze stopu lekkiego, na pewno nie są stalowe, jak odkrecisz to poczujesz to od razu na wadze :) sprawdź czy masz do tego odpowiednie klucze bo tam są potrzebne nasadkowe torxy.


2. Aby odkręcić chłodniczkę, musisz zdjąć całą podstawę filtra oleju, czyli to co masz w linku który podesłałeś. Jeżeli tego nie zrobisz to się nie dostaniesz do śruby, która trzyma chłodniczke z podstawą. Dlatego najlepiej robić to przy wymianie oleju bo trochę tego wycieknie a i płynu chłodzącego trzeba z 2-3l zlać aby nie ciekło.


3. Co do problemów dodatkowych, to jeżeli nigdy Ty ani ew. poprzedni właściciele/mechanicy nie zdejmowali przewodu od płynu chłodzącego to będziesz miał trudne zadanie bo mocno się zapiekła guma pewnie na rurce. Oczywiście, możesz to wszystko wymienić bez zdejmowania tego przewodu, ale ja bym zalecał celem dobrego wymycia tej całej podstawy z brudu jaki przez setki tysięcy kilometrów się tam nazbierał. Gdy już zdejmiesz te uszczelki i wszystko rozkręcisz to weź sobie te miejsca stykania się uszczelek na elementach przetrzyj delikatnie papierem ściernym gradacja np. 2000 bo pewnie pozostaną jakieś resztki gumy z uszczelki, później to wszystko odtłuść benzyną ekstrakcyjną i złóż. Możesz nowe uszczelki delikatnie posmarować olejem ale nie jest to konieczne podczas zakładania. To takie moje rady jak ja to robiłem po swojemu u siebie w aucie. Aaa... bardzo ważne kup od razu obie uszczelki tzn. od chlodniczki nr 5 i od podstawy filtra nr 4 bo je obie musisz zdjąć. Jeżeli ten wąż od płynu chłodzącego Ci zejdzie bez większych problemów to robota na 2 godz.


Jak są jakieś wątpliwości to pisz w temacie to podpowiem. Ja od wymiany przejechałem ponad 4 tys. km i nic się do tej pory nie dzieje. Jeżeli aż tak nie leci z tego olej to po prostu poczekaj to wymiany oleju i zrobisz sobie wszystko za jednym razem. Dokup sobie też ew. z 1l płynu chłodzącego bo pewnie gdzieś Ci tam coś poleci bokiem nie do miski :) Oczywiście po złożeniu wszystkiego i zalaniu nowych płynów musisz odpowietrzyć układ chłodzący auta co robi się w prosty sposób.


Instrukcja odpowietrzania układu:

0. Uzupełniamy w zbiorniczku wyrównawczym płyn chłodzący wlewając do poziomu MAX i zakręcamy zbiornik.

1. Włącz zapłon w aucie

2. Temperaturę w aucie na pokrętłach ustaw na MAXA

3. Siłe nawiewu ustawiamy na MINIMUM

4. Trzymasz pedał gazu wciśnięty do końca przez około 10sek.


Po tych 10 sek. powinno być słychać pompę wody jak zaczyna pracować. Teraz wystarczy poczekać około 12 min i po tym czasie proces odpowietrzania się zakończy samoczynnie. Sprawdzamy czy ze zbiorniczka wyrównawczego nie ubyło zbyt dużo płynu, jeżeli tak to dolewany braki. W razie konieczności, powtórzyć czynność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć.


2. Aby odkręcić chłodniczkę, musisz zdjąć całą podstawę filtra oleju, czyli to co masz w linku który podesłałeś. Jeżeli tego nie zrobisz to się nie dostaniesz do śruby, która trzyma chłodniczke z podstawą. Dlatego najlepiej robić to przy wymianie oleju bo trochę tego wycieknie a i płynu chłodzącego trzeba z 2-3l zlać aby nie ciekło.

 

Raczej nie bardzo, chyba wystarczy odkręcić 3 śruby, a przynajmniej na to wskazuje np. ten film




Tak czy siak dzięki za odzew bo doczekać się na forum na jakąś odpowiedź związaną z silnikami benzynowymi to masakra. :shock:


Z TIS-a wynika , że moment dokręcenia tych śrub to 16Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie :) można bez zdejmowania filtra podstawy. Ja musiałem i tak wymienić uszczelke więc go odkręciłem a po za tym mi jakoś ta u dołu nie chciała się okdręcić śruba, ale jak widać można, Tak wiec znaczne uproszczenie. Życzę powodzenia w każdym bądź razie. Robota trudna nie jest i dobry dostęp jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej galerii też masz zdjęcia z wymiany i syf jaki się robił od nieszczelnej uszczelki właśnie przy chłodnicze. Teraz po przejechaniu jakiś 4 tys. km jest czyściutko. Ja mam przebieg mam ~280 tys. km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.