Skocz do zawartości

Czujnik wałka rozrządu Wylotowy


Bolo30

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem dac znać to daje. Czujniki zmieniłem miejscami. Okazało sie ze czujnik na wylotowym zalany był olejem. Olej pocil sie przez pokrywę zaworów. Nad tym czujnikiem, na krawędzi ulamana była szpilka, a reszta gwintu zostala w pokrywie. Pewnie bedzie trzeba przegwintowac to. Czy pokrywe zaworów mechanik bedzie musiał ściągać ?? PPo zmianie miejsc i skasowaniu bledu, narazie spokój nic nie wyskakuje. Jedynie czasem lekko auto sobie poszarpuje. Czy jeśli błąd nie wyskoczy to czujnik i tak wymienić ? Wymylem ten olej benzyna ekstrakcyjna i kostkę od czujnika. Narazie zero błędów u już parę dni jeżdżę. Wtedy po skasowaniu błędu 2a99, to na drugi dzień zdarzało sie że wracał. Do rozrządu nie zaglądałem, bo nie ma chyba takiej potrzeby.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam pytanie auto na ciepłym po dodaniu gwałtownie gazu czuć szarpniecie, przerwę czy nie wiem jak to nazwać przy niskich obrotach. Cewki i świece nowe, błędów zero. Czy może to być czujnik wału korbowego ??? Odpala na zimnym i ciepłym normalnie. Ma ktoś schemat gdzie znajduje sie czujnik wału ??? Oryginał jest vdo siemens, a zamiennik też vdo siemens będzie dobry jeśli chodzi o wał?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mam rozwiązanie problemu. Napiszę bo mało daje znać gdy problem rozwiąże. Kiedyś miałem błąd 2A99 zmieniłem miejscami czujniki wałka rozrządu. Błąd już sie nie pojawiał. Było zero błędów w komputerze. Po jakimś czasie na ciepłym silniku, gdy mu sie wcislo gazu gwałtownie, auto szarpnelo na niskich obrotach. Kupiłem cewki nowe nic nie dały. Następnie kupiłem czujnik wału oraz 2 czujniki wałka. Dzisiaj mechanik wymienił mi 2 czujniki wałka, wału natomiast jeszcze nie. Auto odebrałem żeby mieć na weekend. Czujnik wału wymieni w innym terminie. Czujniki kupione to vdo zamiennik bez logo BMW. I rozwiązanie, po wymianie czujników wałka auto już nie szarpie, więc one były powodem mimo że błędów nie miałem i nie mam. Jak już kupiłem czujnik wału to też go chyba wymienię, auto mam od 3 miesięcy i nie wiem czy był kiedyś wymieniany, a nie chce na trasie żeby mi sie skończył i laweta jechać do chaty( posiadam automat ) mimo że jest raczej dobry. Reasumując szarpanie auta na ciepłym z niskich obrotów przyspieszenie problemem były czujniki wałka rozrządu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej Panowie,

Wczoraj w nocy wracając z lotniska po ok godzinie jazdy z prędkością 120km/h wjechałem na autostradę i ustawiłem tempomat na 140km/h. Po ok 15 minutach zaświeciła się kontrolka engine check, zaczęło delikatnie szarpać przy przyspieszaniu. Po ok 25km zjechałem z autostrady i stanąłem na poboczu, czułem że autem trzęsie. Stałem tak ok 10 - 15 sekund i powoli ruszyłem, by sprawdzić co będzie się działo. Nagle kontrolka zgasła, poczułem zapach paliwa i od tej pory przez następne 80km wszystko było ok. Ciekawą rzeczą jest, że przez te 25 km z zapaloną kontrolką auto spaliło ok 15 litrów benzyny.

Macie jakieś pomysły co to może być?


Dzięki!


PS moje auto : e92 325i 3.0 218bhp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.