Skocz do zawartości

F07 535i - żywotność silnika (przebieg ponad 250 tkm)


klurg

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni przeglądam forum, ale nie znalazłem wprost stosownej informacji/doświadczeń od osób posiadających F07 535i - jak w praktyce wygląda żywotność, niezawodność oraz standardowe koszty eksploatacji silnika N55 (306ps) przy przebiegach w okolicy i ponad 200-250tkm - przy założeniu zgodnej z zaleceniami producenta eksploatacji (bez chipa, non stop lub w przeważającej części jazdy z butem w podłodze).


Jestem zainteresowany zakupem F07 z benzynowym silnikiem - ten jest w tym modelu standardem - z okolic 2010-2011r. Realne oferty obejmują egzemplarze z przebiegami co najmniej pod 200 tkm, niekiedy szczerzy sprzedawcy pojazdów poleasingowych wskazują właśnie 250tkm i więcej.


Czy warto jest w ogóle w to wchodzić, czy też statystyczne ryzyko wtopy z uwagi na znany Wam ewentualny brak trwałości tej jednostki napędowej/jej awaryjność jest zbyt duże?


Przepraszam z góry jeśli nie odnalazłem gdzieś wypowiedzi na ten temat. Dziękuje również za wyrozumiałość i wszelkie pomocne informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

Bmw 5GT pomnik??? przede wszystkim bardzo wygodny i komfortowy samochód a wiem co piszę przesiadłem się z X6 e71 dużo ciaśniejszy w środku...Co do silnika oznaczonego -35i- to dobra jednostka żywotna i bezproblemowa warunek trzeba zadbać o obsługę.Przy założeniu że silnik ma 200tyś przebiegu i był serwisowany przede wszystkim na czas i na oryginalnych bądź markowych częściach ja bym się nie obawiał tego przebiegu...zresztą kto patrzy na przebieg w 8-mio letnim aucie :shock: liczy się stan faktyczny...ja u siebie co prawda diesel 5GT 535d mam nalot 185tyś km i zero wycieków czy zapoceń serwisowany tylko ASO wymiana oleju silnikowego co 10tyś km wymiana oleju w skrzyni biegów + xdrive co 50 tyś km...znajomy ma X5 3,0i e53 ponad 400tyś km i śmiga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jacekjacek78, dzięki za odpowiedź, mam podobne spostrzeżenia co do samochodów w tym wieku, wiadomo że decyduje stan konkretnej fury, ja tylko chcialem, zasiegnac ze skarbnicy forumowej wiedzy, czy ten silnik (N55) jest problematyczny/awaryjny niejako sam w sobie. Wiadomo że decyduje indywidualne traktowanie/serwisowanie pojazdu.

Na marginesie jakie jest REALNE spalanie F07 535D w mieście (bez tzw. ecodrivingu ...)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji mam pytanie do osób posiadających F07, czy może być to dobra alternatywa dla kombiaka po przesunięciu tylnych foteli i powiększeniu przestrzeni bagażnika? Sylwetka 5GT może budzić kontrowersje, ale osobiście mam awersję do kombi i chciałbym uniknąć tego wyboru (jako rezultatu powiększenia rodziny).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik N55 jest dobry ktoś powie bzdura jest zły...na pewno ma lepszą opinię niż N63 oznaczenie 50i...wracając do pytania co do spalania 535d w sumie nie dużo od 9l do 12l zależy od miejsca i sytuacji :D również się wahałem z zakupem GT ale teraz baja nie żałuje nie tuzinkowy robi wrażenie gro ludzi pyta co to za model przykuwa oko zwraca uwagę :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie pociągająca jest ,,brzydota'' 5GT. O gustach się nie dyskutuje, natomiast większość przyzna, że jest to samochód nietuzinkowy i dość rzadko spotykany. Problem może jednak stanowić odsprzedaż zwłaszcza wersji z silnikiem benzynowym. Od 2 miesięcy obserwuje na necienjedna ofertę, klient zszedł z ceną już 10k zł z poziomu 80 k zł.


Ps. naprawdę niewielki spalanie w mieście przez 535D (do 12l). Z informacji dostępnych na necie wynika, że średnia dla 535i przy jeździe nieemeryckiej spokojnie przekracza 15l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze nie o F07 ale wypowiem sie o F10 z tym silnikiem. Uzytkuje takiego od prawie roku i zrobilem moze i niewiele bo ok 11 tys (ale to nie jest codzienne auto) glownie w trasach. Spalanie jest po prostu smiesznie niskie do mozliwosci auta. Nie lubie diesli z wielu wzgledow. Wczesniej mialem N54 w E60 i palil wiecej (skrzynia 6b i xDrive). Realne spalanie to 8-10l na trasie i przy tym 10 to dynamicznie dosc. Minimum przy jezdzie bardzo emeryckiej na trasie 120km to 6.5l. Autostrada 11 zawsze pozera i to przy predkosciach 160-180 do ponad 200. Mam 102tys km i silnik blyszczy jak nowy bo auto z Kalifornii. Wymienilem tylko olej, filtry i swiece. Przymierzam sie do oleju w skrzyni i czyszczenie nagaru na zaworach co jest zmora lazdego silnika z wtryskiem bezposrednim. W kazdej chwili pasc moze elektryczna pompa wody(zyje srednio 100tys). Poza tym ze w zyciu nic slabszego bym nie chcial to silnik jest genialny i akurat. Chociaz chcialoby sie 50i to rozsadek odradza.

Z usterek jakie moga sie ewentualnie przytrafic to usterki ukladu paliwowego czyli przede wszystkim wtryski,pompa wysokiego cisnienia wszelkie czujniki...

Tu na forum czytalem o przypadku ze w 1 aucie z tym motorem przy bodaj 200tys podczas jazdy autostradowej nagle padl silnik i korba bokiem...plama oleju na kilkaset metrow i konieczna wymiana kompletnej jednostki (kupili fabrycznie nowa za cos ponad 30tys). Ale to odosobniony przypadek. Silnik poza tym zbiera same dobre opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@damascus7 wielkie dzięki za tak obszerną wypowiedź i użyteczne informacje.

U mnie sprawa z wyborem silnika jest analogiczna - po pierwsze niewielkie przebiegi do 12 tkm rocznie, przy czym niestety około 50% duże miasto... Oczywiście słynne freude am fahren silnym benzyniakiem ;) i po trzecie kwestia właśnie żywotności silnika. Nie ma się co oszukiwać, że egzemplarze np. poleasingowe, poflotowe okolo 8 letnie nie przeleciały 200 tkm. Dotyczy to zresztą również wielu aut prywatnych. Jeśli zatem zakładam że samochód ma realny przebieg na tym poziomie chyba bezpieczniejsze jest wejście w benzynę (abstrahując tu od stanu konkretnego auta, bo z tym oczywiście może być różnie) niż w diesla z tym przebiegiem. Na niekorzyść działa niska popularność w PL benzyn z takimi i większymi silnikami, a co za tym idzie większy problem z późniejszą odsprzedażą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

15.07.2015 191.032 km 32940 Auto Fus Tadeusz Fus Spólka Jawna, Warszawa

18.02.2014 155.658 km 03645 Van Poelgeest Amstelveen, Amstelveen

16.04.2013 123.375 km 03645 Van Poelgeest Amstelveen, Amstelveen


W Polsce raz w serwisie i to z opóźnieniem o 3800km, później do BMW nie zajeżdżał.


Numer podwozia WBASN21050C529864

Kod typu SN21

Typ 535I (EUR)

Typoszereg E F07 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji SAT

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik N55

Pojemność skokowa 3.00

Moc 225

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor IMPERIALBLAU BRILLANTEFFEKT METALLI (A89)

Tapicerka LEDER DAKOTA/ELFENBEINWEISS (LCEW)

Data prod. 2010-03-04


Składanie Wyposażenie

Kod


Nazwa (interfejs)


Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Zabezpieczenie śrub kół

S2STA LM RAEDER VIELSPEICHE 235 / MB Obr. BMW, st. le. wieloszprych. 235

S2VHA INTEGRAL-AKTIVLENKUNG Integral active front steering

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S323A SOFT-CLOSE-AUTOMATIK FUER TUEREN Autom. miękkiego zam. drzwi

S3AGA RUECKFAHRKAMERA Kamera jazdy wstecz

S402A PANORAMA GLASDACH Dach panoramiczny elektryczny

S430A INNEN- UND AUSSENSPIEGELPAKET Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Fotel komfort z pamięcią

S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

Kod


Nazwa (interfejs)


Nazwa (ETK)

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S4CAA EDELHOLZAUSF.ESCHE MASER ANTHRAZIT Wers.drew.szl.jesion.rys.słoj.antrac.

S4U1A KERAMIKAPPLIKATION F.BEDIENELEMENTE Aplikacja ceramiczna elementów ster.

S4URA AMBIENTES LICHT Oświetlenie wnętrza dookoła

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S614A INTERNET VORBEREITUNG Instalacja sieci internet

S615A ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION Rozszerzona informacja BMW Online

S616A BMW ONLINE BMW Online

S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Instalacja tel. kom. Business

S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP

S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD

Kod


Nazwa (interfejs)


Nazwa (ETK)

S6AAA BMW TELESERVICES BMW Teleservices

S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Sterowanie teleserwisem

S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE Złącze USB-/Audio

S6NFA MUSIC-SCHNITTSTELLE FUER SMARTPHONE Złącze muzyki do smartfona

S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt

S845A AKUSTISCHE GURTWARNUNG Akustyczne ostrzeżenie o pasach

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S868A SPRACHVERSION NIEDERLAENDISCH Wersja językowa, niderlandzki

S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej

S886A HOLLAENDISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, holenderski

S896A TAGFAHRLICHTSCHALTUNG Sterowanie św. do jazdy w dzień

S8KAA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE Dummy-SALAPA

S8S2A KODIERUNG ALARMSIGNAL Kodowanie sygnału alarmowego

S8S3A AUTOM. VERRIEGELUNG BEIM ANFAHREN Automatyczne ryglowanie prz ruszaniu

S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Aktywacja syst. telem. char. dla kraju


Składanie Wyposażenie seryjne

Kod


Nazwa (interfejs)


Nazwa (ETK)

S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kruk Wielkie Dzięki za rozkodowanie Vin-u i historię ostatnich przeglądów - obecnie pojazd ma 236 tkm co mniej więcej zgadza się z okresowym przeglądami z 2016 i 2017 roku - co mniej więcej 14 tkm u osoby prywatnej. W sumie również zgadza się to że nie był serwisowany w ASO w ostatnim okresie, co niestety nie pozwoli ustalić co faktycznie i kiedy było przy samochodzie robione (rzekomo była wymieniane pompa wysokiego ciśnienia ale brak jest faktury...). Na spokojnie podchodzę do tej oferty.


Mam pytanie czy można ustalić dostępna historię czynności serwisowych wykonywanych w ASO?


Czy mógłbym prosić o rozkodowanie jeszcze jednej GT (tym razem 3.0D) nr: WBASN61080C458490. Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji mam pytanie do osób posiadających F07, czy może być to dobra alternatywa dla kombiaka po przesunięciu tylnych foteli i powiększeniu przestrzeni bagażnika? Sylwetka 5GT może budzić kontrowersje, ale osobiście mam awersję do kombi i chciałbym uniknąć tego wyboru (jako rezultatu powiększenia rodziny).

Bagażnik mógłby być większy tak o 100l ale...nam rodzinnie 2+2 wystarcza ba powiem więcej kiedy zapinam skuter wodny do auta + do kufra wkładamy gadżety wodne i jeszcze jakieś siaty z zakupami to jest MAX na poziomie "podstawowym" bo jeszcze są 2 dość duże schowki pod podłogą bagażnika...u ciebie wózek dziecięcy (zakładam że będzie :mrgreen: ) to jeszcze torba do "obsługi" maluszka na pewno wejdzie :D

Kolego jak chcesz to Ci mogę wysłać fotki bagażnika...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jacekjacek78 - dokładnie u mnie też system 2+2 :) Do tej pory starczało nam 460l w E90. Przy czym sprawdzając właśnie na wikipedii pojemnośc bagażnika w E90 i pojemność w E07 - doszło do mnie, że są porównywalne, a nawet w F07 standardowo jest mniejszy bagażnik - 440l sic! - dopiero po przesunięciu tylnych siedzeń - pojemność bagażnika wzrasta do 590 l... Oczywiścei zdaję sobie sprawę, że F07 ma dużo lepszy dostęp jako hatchback., ale mimo wszystko pojemnośc standardowego bagażnika jest problematyczna.


Na priv puściłem wiaodmosć z moim mailem i prośbą o zdjęcia, jeśli znajdziesz czas na ich wykonanie i przesłanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.