Skocz do zawartości

BMW E36 323i dławi się i szarpie na niskich obrotach


malitekoner

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów, mam problem z bawarka , auto z rana po odpalaniu zachowywało się dobrze gdy silnik się lekko nagrzał zaczął szarpać i się dusić. Stalo się to z dnia na dzień ...Na biegu jałowym po energicznym wciśnięciu pedału gazu silnik się dusił a później szedł dobrze , na niskim biegu przy małej prędkości powiedzmy 30km/h 3 bieg auto po dodaniu gazu zaczyna szarpać i się podduszac. Na wyższych obrotach moc jest prawidłowa. Te same objawy na pb i na LPG. Zna ktoś problem ? I może mi wyjaśnić co się tu dzieje ? Czy. Ma to związek z zapowietrzonym układem chłodzenia czy może czujnik jakiś ? Mogę tak jeździć ? auto bardzo mi potrzebne na weekdzie ?? Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Klasyka wygląda na to że chyba zalewa...

Kasujesz adaptacje na forum Znajdziesz jak (inpa ewentualnie próbuj odłączyć aku i zamostkowac klemy na jakiś czas ale inpa 100% pewności) i mam złą wiadomość musisz pojeździć na samej benzynie jeżeli będzie ok winę będzie ponosić lpg konkretnie regulacja bądź jej brak(wspominasz że zesralo się z dnia na dzień może coś padło w samej instalacji) jeśli dalej będzie źle będziemy myśleć :) ale na 90% jestem pewny że coś z lpg.

Tak więc kasujesz adaptacje i nie wlaczasz lpg przez te 200-300 km i dajesz znać jak wygląda sytuacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasyka wygląda na to że chyba zalewa...

Kasujesz adaptacje na forum Znajdziesz jak (inpa ewentualnie próbuj odłączyć aku i zamostkowac klemy na jakiś czas ale inpa 100% pewności) i mam złą wiadomość musisz pojeździć na samej benzynie jeżeli będzie ok winę będzie ponosić lpg konkretnie regulacja bądź jej brak(wspominasz że zesralo się z dnia na dzień może coś padło w samej instalacji) jeśli dalej będzie źle będziemy myśleć :) ale na 90% jestem pewny że coś z lpg.

Tak więc kasujesz adaptacje i nie wlaczasz lpg przez te 200-300 km i dajesz znać jak wygląda sytuacja.

 


O co chodzi z kasowaniem adaptacji i z inpa ? Dodam że teraz auto gaśnie częściej i tylko na gorącym silniku jak juz zgaśnie ciężko odpala a jak odpali to się strasznie dusi biedna :/ i wgl nie ma siły , później zgasze jest ok zaraz znowu traci moc itp

Najgorsze jest to że LPG mam nowe od grudnia i do tej pory zrobiłem 10tys km i nie byłem ani razu na regulacji a to przez to że mój gazownik jest 140 km ode mnie a ja cały tydzień pracuje , zaniedbałem sprawę strasznie ... Jesteś pewny że to może być LPG ??? Może najpierw pojadę na komputer i sprawdzę co się dzieje ?200/300 km na LPG trudno ,jakoś to zrobię , pojechałbym do gazownika na miejscu ale boje się że później gwarancji nie uznają jak gdzie indziej będę jeździł ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odlacz akumulator najlepiej na noc adaptacje POWINNY się skasować niestety 100% tylko pod inpa. I potem nie wlaczaj wcale gazu.

Inpa jest to program diagnostyczny do bmw bardzo przydatny polecam się zaopatrzyć :)

10 tys na lpg to pikuś. Raz ustawiona instalacja lpg ma jeździć do momentu w którym się coś zużyje i wymagana jest wymiana danego elementu i oczywiście ponowna regulacja.

Oczywiście może to być przez lpg ale nie musi.

Jeśli dało by radę zrób zdjęcie całej instalacji pod maską.

Skąd dokładnie jesteś jeski moje okolice chętnie pomogę.

Edytowane przez Gethigh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dało by radę zrób zdjęcie całej instalacji pod maską.

Skąd dokładnie jesteś jeski moje okolice chętnie pomogę.

 

Warszawa Praga południe, wczoraj troche ją przegoniłem na benzynie ok 30km i szła jak powinna , naprawde miala moc, zgasilem odpalilem po ok 5 min i znów lipa, sama zgasła dziwnie silnik chodzil ale nie falował, do tego całkowity muł do 2,5/3 tys obrotow ,jakby miala 50KM, reakcji na gaz praktycznie brak , pozniej zaczyna przyspieszac to samo co wczesniej a lpg wyłączylem ...Fakt 30 km to nie 300km ale wydaje m sie ze to nie wina lpg tylko cos innego. Możliwe ze to świece ? zrobilem na nich 20tys km a od 10tys mam lpg

podejrzewam tez przepływomierz bo po odpięciu jest delikatna reakcja a przy podłączeniu kostki juz zadna, gdy ostatnio zepsuła mi się przepływka to strzelała z wydechu , teraz tez strzela.

Co do inpy to napewno sie zaopatrze z czasem.

fotke podrzuce pózniej, Pozdro !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej to nie swiece natomiast zmiana na 100% nie zaszkodzi pamiętaj że na gazie zużywają się trochę szybciej więc jest możliwość że tak czy tak kwalifikują się do wymiany.

Sprawdzales szczelność dolotu? Zdejmij wezyj od podcisnienia ten co wchodzi w kolektor po prawej stronie. Zakładasz jakiś wężyk fi 12 zacisnij lekko opaska i wdmuchuj do środka dym z papierosa... Bardzo dobry sposób na sprawdzenie nieszczelności tylko nie żałuj tego dymu bardzo szybo jak jest gdzieś nieszczelnosc będzie dymek :)

Inpa obowiazkowo! Od tego powinniśmy zaczynać ;)

Jak coś będziesz wiedział pisz będę tu zaglądał a no i zdj instalacji gazowej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sprostuje troche sytuacje , sprawa wygląda tak, Auto po nagrzaniu sie dośc mocno, nie mówie o pionie na wskazniku temp ale o jakis 30km albo szarpnie w czasie jazdy albo zgasnie np jak stane na swiatlach, w tym momencie gdy uruchamiam ponownie silnik , strasznie dlugo kreci jakby paliwa nie podawał , gdy w koncu zalapie i odpali to automatycznie włancza mu sie muł , auto wgl nie chce jechac, silnik inaczej brzmi, nie ma zadnej elastyczności, to samo gdy w czasie jazdy nagle przerwie , jade normalnie rownym gazem dajmy na to i nagle coś szarpnie i włancza się muł... Zapomniałem dodac ze jakis czas temu ok 1 miesiąc gdy wszystko bylo ok auto raz paliło raz nie , obstawialem bendix bo to taki sam objaw ale nastepnego dnia ustało na dobre. skojarzyłem fakty i pomyslalem o czujniku polozenia wału korbowego który daje niemalze identyczne objawy ale sam juz nie wiem... Tak jak mówilem nie mam możliwosci podpiąc auta pod kompa w najblizszym czasie więc nie jestem w stanie tego zweryfikować , daj znać co o tym myślisz. Wyżej powinny być fotki instalacji, daj znać czy sie wyswietlają , Pozdro !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz zdaje się ok.

Oprócz reduktora który jest zaslaby do tej mocy nie ma się do czego przyczepić też taki mam i jak nie krecisz często pod 6k rpm na każdym biegu to powinien wystarczyć.

Rozumiem że jezdziles trochę na benzynie i nadal jest to samo?

Jeśli tak to szukał bym problemów gdzie indziej ale na odległość ciężka sprawa.

Podstawa to inpa zainwestuj w to bądź poszukaj na forum kogoś z okolicy co ma.

Ps

Szukałeś lewego powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, interfejs został zakupiony, mialem troche zabawy z ogarnięciem tego ale sie udalo, co prawda nadal nie potrafie wgrać spolszczenia ale to już kiedyś przy okazji sie tym zajme . Po zdiagnozowaniu silnika wyszły mi dwa błedy 52 - klapa spalin oraz 83 - czujnik położenia wału korbowego (tak jak podejrzewałem) wydaje mi sie że błąd 52 wyszedł przez czunik wału więc jak najszybciej wymieniam czujnik i sprawdzam ponownie, lepiej kupić vdo simensa ori nowy czy używke ori ?

Dzięki za wszelkie sugestie i za pomoc w sprawie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.