Skocz do zawartości

330d (M57/TU) szarpanie silnikiem


DITUR

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowne Panie i Panowie

Pacjent E46 330d M57TU (2005r) auto bez żadnych modów, EGR sprawny, katalizator na miejscu.

Usterki:

Nagminne szarpanie silnikiem w przedziale 1800-2000 obr/min. szczególnie na 3 i 4 biegu. Objaw pojawia się po rozgrzaniu silnika.

Dodatkowo na ciepłym ciężko pali (trzeba kręcić około 10- 20s.) i zarazem rzuca silnikiem.

Na zimnym silniku pali od strzała.

Zwiększyło się zużycie paliwa co najmniej o 2l.


Błędy jakie pojawiły się:

410C Actuactor Flap Swirl ;

4152 Swirlflaps - Otwarty obwód;

4298 Sonda lambda.


Sonda lambda została wymieniona i nadal szarpanie i spalanie spadło o około 1l.

Korekcję na wtryskach przedstawia poniższy link. (przepraszam za jakość)

http://s6.ifotos.pl/mini/Korekcjap_qnexnnr.png

oraz

http://s5.ifotos.pl/mini/Wartoscip_qnexnwe.png


Czy wtryski na 1,3, 4, cylindrze do wymiany/regeneracji ? Czy może niedomaga pompa paliwa/wtryskowa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Silnik był rozgrzany do 88 stopni? Jak tak to wymieniłbym narazie nr 4. Zrób test przelewowy, ponieważ spadek ciśnienia na szynie cr może być przyczyną problemu z rozruchem na ciepłym a to pokaże test przelewowy. Nagraj korekcje wtryskiwaczy w momencie szarpania podczas jazdy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar korekcji był robiony powiedzmy na zimnym (około 40 stopni) ale na ciepłym czasami dochodzi do +4 natomiast na cylindrze 1 i 3 utrzymuje się taki sam poziom.

Nie ma aparatury do wykonania testu przelewowego, ale chyba w weekend trzeba będzie wymodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
+4 masz po rozgrzaniu na 4 cylindrze? Jak tak to definitywnie do wymiany, test przelewowy też zrób, bo może się okazać, że to nie jedyny wtryskiwacz, który będziesz musiał wymienić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przy rozgrzanym silniku, dochodzi do +4 na czwartym cylindrze.

Obawiam się że wtryski z 1 i 3 cylindra tez są do wymiany :(


Pytanie czy szukać używek, cz też oddawać do regeneracji ? (jeśli tak to gdzie w Wawie robią dobrze)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie myśl na razie o 1 i 3 na podstawie tych korekcji, zrób test przelewowy i pokaż co wyszło, dodatkowo pokaż korekcje w warunkach o jakich wspomniałem wcześniej. Równie dobrze możesz kupić 6 szt. :roll: już coraz trudniej o dobrą używkę, ale jakbyś miał z gwarancją rozruchową to warto wg mnie, różnie bywa z regeneracją, chyba, że ktoś poda Ci naprawdę sprawdzony zakład.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja gdy miałem jeden wtryskiwacz na prawie +6,5(hardcor) to pozostałe korekty na wtryskach tez miałem rozjechane, komputer wtedy ustawia tak aby wał korbowy był wyważony jezeli na ktr cylindrze idzie za duzo paliwa, ale jak korekta jest na tyle duza to i tak juz nic to nie daje i silnik telepie a gdy go wymienilem na nowy to wszystkie wróciły do +/- 0.5. Wymien ten najgorszy wtrysk i na 90% pozostale dwa tez wroca do normy. Masz dwa błędy dotyczące klapek w kolektorze, jako że to zazwyczaj się wyrzuca je z kolektora bo mogą siać spustoszenie w cylindrach to radziłbym Ci też to usunąć. Możliwe ze są przymknięte dlatego jest problem przy przyspieszaniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wtryski poszły na stół do sprawdzenia. Ten lub te, które będą padnięte zostaną zregenerowane.

Mam nadzieję, że po naprawie wtrysków również zniknie szarpanie w przedziale 1800-2000 obr/min.

Odnośnie klapek, są usunięte ale niestety osprzęt został i to on daje błędy. Muszę poczytać jak to ogarnąć, żeby nie wyrzucało błędów. Ponoć można to usunąć systemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wystarczy zostawić przetwornik ciśnienia i niech mechanizm sobie pracuje, błędu nie będzie, ewentualnie zaślepić przewód od gruszki i mechanizm wywalić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie odebrałem auto i zostało zrobione:

- wszystkie wtryski zostały uszczelnione (najgorsze były 1,3 i 4);

- regeneracja rozrusznika;

i auto na ciepłym i zimnym silniku pali od strzała.


Pozostało natomiast szarpanie w okolicach 1800 -2000 tyś obr/min z tym że bardzo rzadko występuje, oraz na zimnym silniku faluje na obrotach ale są to minimalne wahnięcia obrotów (okolice 50 obr/min przy minimalnych 740obr/min).

Wyczuwalne jest słabsze przyspieszanie na 4,5,6 biegu powyżej 3000 tyś obr/min. Auto zachowuje się jakby miał z 200kg na pokładzie.

Zastanawiam się po zmianie sondy czy trzeba ją adaptować ? Czy może być zapchany katalizator i to powoduje takie efekty ?


W celach sprawdzenia przepływki zamieniłem ją na nową o podobnym numerze OEM (dedykowane do tego motoru M57/TU) i efekt szarpania nie zniknął a auto tak samo jeździ.

Czy za szarpanie może odpowiadać elektryczne sterowanie turbiny ?? Jak to sprawdzić bez wyciągania turbiny?

Gdzie w inpie szukać parametrów, które mogą o tym świadczyć ??


PS. Zauważyłem, że na zimnym silniku z wydechu leci "para czy też dymek" w kolorze ni to niebieski ni to czarny a raczej bezbarwny.

Za wskazówki z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 lub 5 bieg, gaz do dechy od 1800 rpm i nagranie widoku na zakładkę nominal/actual, to wiele może powiedzieć. Po wymianie przepływomierza należy skasować adaptację. Dym to para wodna, normalne zjawisko.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.