Skocz do zawartości

E83 - Czerwony wykrzyknik


tymoniasty

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko,

 

ostatnio po odpięciu klem na cyferbladzie pojawił się czerwony wykrzyknik - nawiązujący do układu hamulcowego.

Układ jest sprawny - dałem mu czas, mimo kilkukrotnych prób kalibracji (włączania/włyłaczania) pali się nadal.

Kasowałem błędy w INPA i bez efektu.

Jakieś sugestie co do diagnozy?

Hebel robiłem pół roku temu - nowe tarcze i klocki(przód i tył) - czujniki pominąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

, mimo kilkukrotnych prób kalibracji (włączania/włyłaczania) .

 

 

kalibracja układu hamulcowego? Wtf.

 

 

Jak nie zniknie po przejechaniu kilku km to trzeba tam zajrzeć i tyle

zostaw komputer i nie patrz w niego słuchaj co ci mówi auto.

 

przerwany przewód lub problemy z wtyczkami- zwarcie, niski stan płynu hamulcowego

skoro wszystko masz nowe

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Rozumiem nie kalibrowaleś hamulców choć z tekstu tak wywnioskowalem.

 

A o kalibracji kompa poprzez " włączanie/wyłączanie" słyszę po raz pierwszy? Ale Ok.

 

Po odpięciu klemy wystarczy ją przypiąć i przejechać kilka metrów.

 

Jakieś sugestie co do diagnozy?

 

Tak moja diagnoza jest taka: mniej zaglądania do kompa więcej zwykłej mechaniki i będzie Ok.

 

Jak znajdziesz usterkę to napisz. :D

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn jest w normie-nie zaobserwowałem wycieków, styki przeleciałem papierem ściernym.

 

Siara w moim przypadku po podłączeniu klem i odpaleniu motoru mogę przejechać 200km i bede jechał bez wspomagaczy.

W momencie kiedy przejadę krotki dystans, wyłączę motor wyciągnę kluczyk i odpalę ponownie, dopiero wtedy mam sprawne systemy wspomagające - więc, tak dokonuje kalibracji.

3/4 czynności naprawczych które wykonuje we własnym zakresie robię przed blokiem (aktualnie w niskich temperaturach) - dlatego łatwiej jest mi zacząć od komputera, ponieważ bardzo często podpowiada "na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności".

Diagnoza pt. więcej mechaniki, mniej komputera jest kompletnie niemerytoryczna, mało tego śmiem twierdzić, że głupia.

Większość doświadczonych elektromechaników w pierwszej kolejności podchodzi do samochód z kompem, a dopiero potem zakasają rękawy - cel jest prosty, optymalizacja czasowa.

Skoro jesteś taki kot w elektromechanice, to może podrzucisz info w jaki sposób mogę sprawdzić przewodnictwo czujników bez demontażu koła?

Dzięki za info, pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..Siara w moim przypadku po podłączeniu klem i odpaleniu motoru mogę przejechać 200km i bede jechał bez wspomagaczy.

W momencie kiedy przejadę krotki dystans, wyłączę motor wyciągnę kluczyk i odpalę ponownie, dopiero wtedy mam sprawne systemy wspomagające - więc, tak dokonuje kalibracji...

 

U mnie to wygląda inaczej po 5m już jest gitara nic nie świeci.

 

...3/4 czynności naprawczych które wykonuje we własnym zakresie robię przed blokiem (aktualnie w niskich temperaturach)...

 

I bardzo dobrze bo nikt inny nie dopilnuje auta jak ty sam.


 

... łatwiej jest mi zacząć od komputera, ponieważ bardzo często podpowiada "na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności".

Diagnoza pt. więcej mechaniki, mniej komputera jest kompletnie niemerytoryczna, mało tego śmiem twierdzić, że głupia.

Większość doświadczonych elektromechaników w pierwszej kolejności podchodzi do samochód z kompem, a dopiero potem zakasają rękawy - cel jest prosty, optymalizacja czasowa....

 

tak racja ,że często podpowiada "na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności".

ale też często nic nie wskazuje , lub naprowadza na coś innego a wręcz wprowadza w błąd.


tutaj wystarczył zwykły multimetr zamiast kompa.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=329357


Komputer wskazuje to co ktoś mu zakodował aby pokazywał w danym przypadku,

Nie zastąpi on twojego umysłu rąk , oczu i np: doświadczenia , rozsądku

Już wielokrotnie mnie wprowadzał w błąd.

 

Skoro jesteś taki kot w elektromechanice, to może podrzucisz info w jaki sposób mogę sprawdzić przewodnictwo czujników bez demontażu koła?

 

Nie jestem kot , nie znam się na elektromechanice.

Nie wiem jak to zrobić , ale zawsze używam multimetru w poszukiwaniach. :D

Jakby co to czujki są tylko dwa po przekątnej(lewy przód i prawy tył) więc nie ma dużo roboty.

Jak znajdziesz usterkę to napisz. :D powodzenia

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info siara64, problem zniknął - rozwiązanie - wczoraj odpalałem moto z kabli od samochodu, po powrocie do samochodu - wykrzyknik już się nie palił hehe.

Więc jednoznacznie nie jestem w stanie określić co było przyczyna, a tym bardziej rozwiązaniem. Będę drążył jak powróci. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.