Skocz do zawartości

e83 3.0d 204km szarpnięcie podczas wciskania sprzegła


tomekmax1

Rekomendowane odpowiedzi

100t km temu to ty wymieniałeś dwumas czy poprzedni właściciel?

Czy słychać głuche uderzenie pod autem gdy szybko wciskasz sprzęgło?

Np: cofasz na wstecznym może być na pół sprzęgła i szybko wciskasz pedal do końca.

Lub przy szybkiej zmianie gdy jedziesz do przodu.

 

 

Najlepiej na kilka dni wypnij wtyczkę lub wywal bezpieczniki od x-drive'a aby nie było że to skrzynka Atc robi problem.

 

Kolego taki objaw to zużyty dwumas, dokładnie to koło ma luz osiowy. Dlatego pytam jak wyglądała tarcz sprzęgła bo u mnie zużywała się ona po zewnętrznej stronie okręgu.

 

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=321182

 

Nie trzeba odpowietrzać sprzęgła jak się nie rozszczelni układu, mechanicy zaciskają przewód wysprzeglika i jest Ok.

 

Jak pedał jest Ok czyli nie wpada w podłogę pracuje miękko w pełnym zakresie i sprzęgło ładnie bierze to pompa i wysprzeglik powinny być sprawne.

Ale ja się nie znam nie jestem mechanikiem.

 

Jak masz blisko do mnie to podjedź, przejadę się i ci potwierdzę czy auto chodzi jak moje przed wymianą. Skrzynia manualna i niutonometry a w twoim 3.0d jest ich więcej jak w moim M54, potrafią zmeczyć dwumas.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj kolega też miał problem przy wysprzęglaniu, ale już się nie pochwalił czy usunął usterke.

 

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=324259#p2380676

 

 

Jesteś pewien że poprzedni kierownik wymienił dwumas na 100%. Czy tylko gadka aby sprzedać auto?

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bym wykluczył na pierwszym miejscu.

Manualne skrzynie nie zdychają można powiedzieć ,że są nieśmiertelne. Nie to co badziewne automaty.

Przeniesienie napędu czyli dwu mas i sprzęgło robią większą cześć roboty i przejmują największe obciążenia.

Dopiero jazda na wykończonym dwu masie ma wpływ na skrzynie.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mało możliwe żeby skrzynia manualna padła zalej nowym zalecanym olejem masz nalepke na skrzyni chyba wchodzi 1,6l jeżeli obciążysz bagaznik i przestanie stukać to masz luzy na mocowaniu tylnego wózka na tulejkach metalowo-gumowych a tego mechanik na pewno nie sprawdzał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik spuscil olej ze skrzyni i byl czarny ......

 

Przeważnie tak wygląda jak nie jest wymieniany długoooo

Sam kiedyś się wystraszyłem jak zobaczyłem co wyleciało z skrzyni auta mojej żony , a mimo to skrzynia pracowała jak nowa

Manual to nie automat . :D

 

ale te szarpniecie czuc typowo z okolic skrzyni....


Też tak miałem dopiero zwalenie klamotów i skrzyni wyjaśniło sytuację

u mnie na 90% podejrzewałem właśnie dwu mas

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.