Skocz do zawartości

Jakie amortyzatory do E36


kacper0302

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam pytanie odnośnie amortyzatorów do E36.W swoim sedanie muszę je wymienić ponieważ jeden jest uszkodzony.Tylko nie wiem jakie byłyby najlepsze .Dodam że w mojej założone są czerwone sprężyny przez co autko ładnie nisko stoi i chciałbym żeby tak zostało.Amortyzatory są teraz firmy bilstein.Jednak przy wjechaniu w większą dziurę dobija i dlatego myślałem żeby założyć jakieś inne twardsze o zwiększonym tłumieniu.Za bardzo się na tym nie znam dlatego proszę o pomoc w wyborze czegoś odpowiedniego.Oczywiście w miarę przystępnej cenie :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo.Raczej zdecyduje się na MTS.Mam jeszcze jedno pytanie;Czy gorne mocowania i te gumy ochronne będą pasować od seryjnych amortyzatorów?Bo znalazłem takie ale nie ma w zestawie tych mocowań.A zapewne to też trzeba wymienić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedwczoraj zakładałem komplet tego mts koledze w cabrio. Mocowania kupił nowe (febi), teraz nie pamiętam czy fabryczne by pasowały, przy amortyzatorze mts masz nakrętkę i kontrę, nie wiem czy to wchodzi w ori poduszkę. Z tyłu w amory mts wchodzą oryginalne odboje + osłony. Z przodu z racji budowy mts gwint nie ma bata, że wejdzie tam ori odbój.

 

Taki zestaw ma:

bmw-e36-compact-gwint-zawieszenie-gwintowane-mts-osobowe-gdansk-sprzedam-475263189.jpg

Edytowane przez michau1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Witam,


Od razu chciałbym przeprosić, za złotą łopatę i odkopywanie tematu z 2018, ale był to najnowszy o amorach do E36 jaki znalazłem :)


Moja E36 jest w mojej rodzinie od nowości i byla malo jeżdżona (82k ori przebiegu), a ostatnie pare lat głównie na przegląd techniczny i z powrotem do garażu. Ostatnio postanowiłem zabrac się za remont mechaniczny i oddałem ją do mechanika. Pośród wielu rzeczy do wymiany okazało się, ze polecieć muszą również amortyzatory, bo były jeszcze OEMowe Boge (zawieszenie standardowe) i były całe pordzewiałe (choć tłumiły jeszcze nienajgorzej, autem nie bujało nadto przy hamowaniu i przechodziło przeglądy).


No i tu sie zaczyna lekka drama, bo jak odbierałem samochód od mechanika to na pierwszym śpiącym policjancie przeżyłem szok - tył był tak twardy, ze zaczał skakać jak wóz drabiniasty.


Po sprwdzeniu opakowań okazało się, ze mechanik założył amortyzatory AL-KO 101453, które według katalogu sa do E46 Sport (nie wiedzialem, ze cos takiego jak "sport" w ogole funcjonowalo w E46, ale mniejsza o to), a amory do E36 powinny mieć oznaczenie AL-KO 100863. Mechanik sie broni, że amortyzatory do E36 i E46 są takie same, a twardość tylnego zawieszenia i tak ustalaja sprężyny, nie amortyzatory, a mi się "wydaje", że jest bardziej twardo bo poprzednie amortyzatory miałem zużyte.


Moje pytanie brzmi: czy faktycznie po zmianie na 100863 tył będzie bardziej miękki i będzie przypominał serie? Oraz czy iść w firmę al-ko czy może w jakąś inną? Nadmienie, że samochod trzymam na youngtimera i jeżdże nim w sposób wybitnie grzybowy, wiec bardziej zależy mi na komforcie.


Za rady zmiany mechanika podziękuje - na to już wpadłem sam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.