Skocz do zawartości

N53 drgania silnika na ciepłym


hiflor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, gnębi mnie problem drgania obrotów na ciepłym silniku, zimny silnik wszystko gra, rozgrzeje sie jakowy bieg i drganie wariacja, wtryskiwacze sprawdzalem zaden nie leje ani kropli, bledy katalizatora dawki paliwa itp. Majster rozkłada rece, komputer nic konkretnego nie pokazuje, dodam ze po ruszeniu i rozpedzeniu auta do 3 biegu i wrzuceniu "luzu" jalowy bieg bez drgan przypadlosc zanika lecz gdy uruchomie silnik ponownie sytuacja sie powtarza. Swiece wszytkie nowe, nie wiem czy to istotne ale ekonomizer na luzie sam rośnie i wiesza sie w 1/3 wskazań. Sugestię ? :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz? Kiedyś czytałem na forum że ekonomizer pobiera informacje właśnie z przepływomierza ale nie zagłębiałem się nigdy żeby sprawdzić tą informacje ale na pewno jest odpowiedzialny za dawkowanie powietrza do mieszanki paliwowej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Tak się podepne ale trochę z innej beczki. Czy wy te wtryskiwacze tak sobie wyciagacie i wkladacie z powrotem bez wymiany uszczelnień? Bo już czytałem w kilku tematach i ludzie piszą o sprawdzaniu na "cieknace" wtryskiwacze. Ale nikt nic nie pisze o powrotnym montażu. Wg procedury powinno się używać specjalnego przyrządu do teflonowych uszczelnień a jakiś super tani i dostępny nie jest.

Do meritum, można zamienić wtryskiwacze miejscami bez wymiany uszczelnień?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda druga przed katem. Co do wymiany wtryskiwaczy to ja wymieniłem je samodzielnie, bez przyrządów oczywiście z zachowaniem ostrożnośći, stosowalem uszczelnienia czy też podkładki ze starych wtryskiwaczy, jedyne co musiałem nabyć to specjalny klucz nasadkowy do odkrecenia blaszek przytrzymujących wtryskiwacze w miejscu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze w moim przypadku wychodzily bez większych problemów, Jest specjalny przyrząd ktory sie wykręca w miejscu przewodu paliwowego i ułatwia to wyjecie, delikatnie go zrusz ruchami lewo prawo bez szaleństw z wyczuciem jednocześnie podnosząc go do góry i powinien sie poddać, jeżeli chodzi o blaszki to robiłem to na wyczucie ale stanowczo żeby się nie luzowaly, polecam przeprowadzić zabieg na zimnym silniku chyba ze chcesz mieć blizny na przedramieniu hehe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat zamykam, przyczyną byla uszkodzona sonda lambda na banku 2

 


Kolego hiflor mam jeszcze jedno pytanie do ciebie odnośnie tego drgania silnika a mianowicie czy jak miałeś uszkodzona sondę to miałeś wypadanie zapłonu na którymś cylindrze i jakie miałeś błędy? Ja jestem po wymianie wtrysku na piątym cylindrze i wciąż silnik drga i wypada zapłon a tym cylindrze i to najlepsze ze tylko na biegu jałowym gdy jest ciepły tak około 70 stopni. Auto przyspiesza i wkręcam na wysokie obroty i wypadania zapłonu nie ma. Jutro postaram się podmienić świece i zobaczę. Wtrysk zakodowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki kolego.Ja właśnie po wymianie piątej świecy i spodziewałem się że wyjmę czarną,osmoloną mokrą świece a tu zonk świeca suchutka koloru lekko szarego oczywiście wymieniłem ją profilaktycznie ale nie na wiele to się zdało.Może ktoś ma jakieś jeszcze pomysły? bo mechanik powiedział że może być uszkodzony zawór na tym cylindrze i głowica do remontu.Dziwne że to tylko na biegu jałowym występuje a podczas jazdy niema żadnych dolegliwości.W inpie zastanawiają mnie dwie sprawy a mianowicie spannung luftmasse 0,00v i sonda przed katem na banku2 2,04v a za katem 0,98v podczas gdy na banku 1 jest 1,98v i 0,7v na biegu jałowym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Faktycznie masz rację w tym silniku jest czujnik temperatury a nie przepływomierz. Coś z mieszanką musi być bo na ciepłym silniku czasami przy odpalaniu strzela jakby w kolektor ssący i czuć po odpaleniu zapach benzyny. Dziwi mnie ta sucha aż szarego koloru świeca z cylindra gdzie według inpy (renough rough) czy jakoś tak wykres na piątym cylindrze wchodzi na czerwone pole czasami korekcje pokazuje na +4 a reszta cylindrów około -0. Czy jest możliwe żę któryś wtrysk z banku 2 w moim przypadku 4 albo 6 leje tak paliwo żę zostaje odcięty wtrysk 5 żeby silnik nie zgasł i stąd taka sucha świeca tak jakby nie dostawała prawie paliwa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jest to możliwe bo sterowanie mieszanką jest per bank a nie cylinder. Może być też wadliwa sonda.


Zobacz też jakie masz korekty na tym banku.


Ale zanim zaczniesz wymieniać wtryski zmierz kompresję na cylindrach a jeszcze lepiej szczelność (leakdown test).


Co do rough running, pocztaj tu:

https://bimmerprofs.com/rough-run-summary/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jeżeli chcesz sie pozbyć wątpliwości co do lejacych wtryskiwaczy jest prosty i 100%skuteczny sposób na diagnostykę, wpisz w YT: n53 leak test, pierwszy filmik, wyjrecasz wszystkie wtryskiwacze instalujesz je odwrotnie jak na filmie dołączając je do przewodu paliwowego bez wtyczki z napięciem i kręcisz silnikiem, jezeli sie zleje to jest do niczego, testowałem u siebie skuteczna sprawa, ( mam wtryskiwacze na handel 100% sprawne jeżeli miałbyś potrzebe)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożyłem dzisiaj wtryski w ten sposób że na cylinder 6 powędrował nowy wtrysk a na cylinder 5 z powrotem ten który był tam wcześniej i jest o niebo lepiej.Po wyjęciu wtrysku 6 wyglądał on tak jak świeca czyli cały czarny i mokry od benzyny.Morał z tego więc taki wywnioskowałem że lepszą metodą na ocenę wtrysku jest demontaż świec i ich ocena lub sposób kolegi hiflora( choć go nie testowałem) niż rough running w inpię bo tak jak wcześniej pisałem inpa wskazywała 5 wtrysk i tam właśnie występowały przerwy w zapłonie.Prawdą jest to co napisał kolega saico że jeżeli inpa pokazuje jakiś wtrysk to wcale nie musi on być do wymiany a może być do wymiany wtrysk sąsiadujący.Narazie brak wypadania zapłonu silnik chodzi równo ale nie idealnie bo podejrzenia mam na 4 cylinder że tam niebawem skończy się również wtrysk po oględzinach swiec.Byla okopcona ale jeszcze nie mokra.Dzieki wszystkim za zainteresowanie problemem i pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz pod uwagę, że menu „rough running” numeruje cylindry w kolejności zapłonu,a nie montażu. Choć na wspomnianym Bimmerprofs autor opisywał przypadki, gdzie numeracja wtrysków nie pasowała w sumie do niczego - takie tam kwiatki sterownika MSD80 :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.