Skocz do zawartości

M47N2 wymiana turbo odłączony akumulator i pierwszy start po


donmikson

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, niedługo jak tylko odpuszczą mrozy będę wyciągał swoje turbo mitsubishi i dawał do regeneracji. Myślę, że jestem już przygotowany na tyle, że podołam ale jeszcze kilka pytań. Niektórzy piszą, że po dłuższym odłączeniu akumulatora mogą być cuda w postaci rozkodowania immobilisera i innych problemów co w konsekwencji może zablokować uruchomienie auta. W związku z tym:

1) W trakcie prac oczywiście akumulator odłączony, ale kiedy turbo będzie już poza autem, i powiedzmy będę czekał około tygodnia na turbo, czy po zabezpieczeniu luźnych wtyczek, mogę lub wręcz powinienem podłączyć z powrotem akumulator na podtrzymanie czy jest to niewskazane (późniejsze błędy skasuje inpą jeśli coś wyskoczy) ? Wiadomo, że dzień czy dwa nie zaszkodzi i nic nie rozkoduje, ale tydzień bez prądu w aucie ?

2) Pierwszy start z nową turbiną. Jako, że robię to pierwszy raz to chciałbym być bardzo dokładny a więc po zamontowaniu turbo i zalaniu jej olejem chciałbym przed finalnym odpaleniem pokręcić kilka sekund rozrusznikiem mając pewność co do rozprowadzenia oleju. Pytanie co najprościej zrobić aby auto nie odpaliło, a też nie zalewało cylindrów czy nie powodowało innych niedogodności ? Odpięcie wtyczek od wtrysków i później skasowanie przed startem błędów inpa ? Co innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o pierwsze pytanie to ja przy wyjęciu turba i regeneracji wogóle nie odpinałem aku .

Drugie pytanie to tak jak pisałeś po zamontowaniu turba odłączyć wtyczki z wtrysków i pokręcić ( nie zakręcaj wężyka do silnika żebyś widział czy olej się przelewa ,bywało że te wężyki bywały zapchane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o pierwsze pytanie to ja przy wyjęciu turba i regeneracji wogóle nie odpinałem aku .

Drugie pytanie to tak jak pisałeś po zamontowaniu turba odłączyć wtyczki z wtrysków i pokręcić ( nie zakręcaj wężyka do silnika żebyś widział czy olej się przelewa ,bywało że te wężyki bywały zapchane)

 

O którym wężyku mówisz ? Doprowadzającym olej czy odprowadzającym bo nie łapie. Wydaje mi się że mówisz o odprowadzającym ale upewnij mnie, bo doprowadzającego nie założę na turbo jak już wstawię je na miejsce bo obudowa fitra z pokrywą zaworów zasłoni.

A co do aku to odłączę dla bezpieczeństwa podczas roboty a później załączę na czas oczekiwania na turbo i będzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.