Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podczas czyszczenia czujnika spalin w kolektorze natrafiłem na elektrozawór, do którego podłączony był tylko przewód elektryczny, natomiast brakowało przy nim obu wężyków od podciśnień.

27993009_1827117110665886_6801795302208566840_o.jpg

Mam pytanie czy ten zawór odpowiada za sterowanie EGR czy klapkami w kolektorze czy ma może jeszcze inne zastosowanie? Możliwe, że poprzedni mechanik usuwając klapki odłączył od niego przewody aby deaktywować ich sterowanie? Wg schematu jeden przewód powinien łączyć zaworek z elementem podciśnieniowym (nr.9), którego jeszcze nie zlokalizowałem, natomiast drugi łączy się z grubszym przewodem.

28161951_1827117057332558_2564329134555944418_o.jpg

Chciałbym dojść ze wszystkim do ładu ponieważ od jakiegoś czasu zmagam się ze spadkiem doładowania na wyższych obrotach i szukam przyczyny tego problemu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest zawór od klapek ale zwykle przy usuwaniu klapek nie ma potrzeby odłączać od niego wężyki.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przewody do niego mają być podpięte, ewentualnie zaślepione, choć nigdy nie rozumiałem tego. Ja wywalam tylko klapki a reszta zostaje jak z fabryki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Kolego zapewniam, że nic się tobie nie poprawi jak podłączysz przewody podciśnieniowe, zmieni się tylko prywatny "spokój ducha".

Nr. 12 na pewno masz również zdemontowany z samochodu, bo jest on mocowany od spodu do kolektora dolotowego ........... swoją drogą mimo wszystko "on" trochę utrudnia jego demontaż.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź czy węże podciśnieniowe były zaślepione... Jeżeli nie, to pompa vacuum do sprawdzenia, a ona jest bardzo istotna dla prawidłowej pracy tego silnika.

 

Spadek doładowania jak wygląda? Masz wykres z hamowni albo live data?

3A0jS9b.png
Opublikowano

aaben kurcze przecież "ktoś" by chyba nie wydał auta z dziurawym układem podciśnieniowym ................ .

 

Inna sprawa, że jak w samochodzie z tematu turbo jest sterowane elektronicznie to szukanie usterki z lewej strony silnika (od str. kierowcy) może nie wystarczyć :mrgreen: .

Opublikowano

Doladowanie spada powyzej 3500rpm. Jak wroce do domu wrzuce jakis wykres.

Zamiast 2bara bylo zaledwie 1.5.

Jakis czas temu pojawily sie bledy czujnika cisnienia wydechu. Wymienilem na nowy i blad powrocil po paru k km wraz z błędem cisnienia doladowania, ktory niedawno wyczyscilem.

Moze za spadki doladowania odpowiada czujnik w kolektorze ktory ma wydajnosc do 2,3bar atm ? Soft alpiny dmucha nieco wiecej i mozliwe ze stad te problemy. Dlatego myslem zeby zaadaptować czujnik od 530d 3.3 bar. Nie jestem jednak specem w tej dziedzinie.

Dodam jeszcze ze auto poszarpuje sobie przy stalej predkosci ponizej 1500rpm.

Opublikowano

Czyszczenie czujnika ciśnienia doładowania w kolektorze to rozwiązanie na krótką metę ........, zorganizuj sobie sprawny używany czujnik na podmiankę do testów.

Zależy jak kto czuje autko, ale stała prędkość i poniżej 1500 rpm dla 2.0d jak dla mnie to obrotów "trochę" za mało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.