Skocz do zawartości

Problem z ogrzewaniem 530d


Ghost1986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Niedawno miałem problem z termostatem EGR. Temat jest już niestety zamknięty więc tworzę nowy https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=337048 Przepalił się i zrobił się niewielki wyciek. Stało się to na trasie. Uzupełniłem płyn odpowietrzyłem i przejechałem jeszcze parę km ale po zjeździe z autostrady spadła prędkość i silnik zaczął łapać temperaturę. Tak więc reszta trasy na lawecie. Wymieniłem termostat na nowy ( nieużywany firmy behr ) i mam teraz problem z temperaturą powietrza. Klimatronik generalnie działa. Lewą stronę ustawiam np na 16 stopni prawa na 30. Odpalam auto na postoju... silnik się trochę zagrzeje i czuć różnice temperatur pomiędzy lewym a prawym nawiewem. Tylko że to 30 stopni to raczej nie jest 30 stopni a mniej. Po przystawieniu ręki do nawiewu i zmienianiu temperatury czuć że zmienia się ona płynnie przy czym tak jak wcześniej wspomniałem ta maksymalna temperatura jest dość niska. Sytuacja się jednak zmienia jeżeli dodam trochę gazu... Wystarczy że wejdę na 1,5 tyś obrotów na sekundę i puszczę gaz a temperatura z nawiewu gdzie ma lecieć 30 stopni momentalnie rośnie. Tam gdzie powietrze ma mieć 16 stopni nic się nie zmienia. Kiedy obroty spadną po chwili temperatura też spada. Układ jest odpowietrzony. Poziom płynu prawidłowy... Nie wiem co teraz może być problemem. Jakieś pomysły? Ktoś miał może podobny problem?

Edytowane przez Ghost1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co z temperaturą układu chłodzenia? Ile masz dokładnie stopni (test 7.0), nie spada podczas spokojnej jazdy? Dopisz 530d do tytułu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytałem że to tamten temat. Mówiłem Ci że taki kawał drogi nie dojedziesz i tak myślałem że skończy się lawetą.

 

Musisz sprawdzić pompę wody czy masz przelew w zbiorniczku. Twoje auto ma odpowietrzniki? Jeśli tak to odpowietrz układ.

 

Jak masz 16 st nigdy nie będzie leciało ciepłe podgrzane powietrze chociaż było by - 30 na dworze. Powietrze pójdzie przez nagrzewnice dopiero od 16.5 st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię test i sprawdzę tmp. Mam nadzieje że będzie coś widać... auto mam od niedawna i mam w nim kilka rzeczy do zrobienia w tym wyświetlacz w desce rozdzielczej. Popadały piksele :( Generalnie im większe obroty tym wyższa maksymalna tmp. Przed usterką termostatu egr wszystko było idealnie. Jak rosną obroty silnika to automatycznie rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia? i czy termostat EGR który założyłem może być uszkodzony w taki sposób żeby działy się takie rzeczy? Co do odpowietrzników to zauważyłem dwa... jeden na termostacie EGR i jeden na prawo od niego. Odpowietrzałem oba. W poniedziałek wymieniam filtry i płyny bo jeszcze nie było na to czasu. Chciałem wlać nowy płyn do układu chłodniczego a stary wywalić bo nie wiem ile tam siedzi. Nie wiem jednak czy teraz jest sens ale z drugiej strony może w tamtym pływają jakieś syfy... Rozumiem że żeby sprawdzić przelew w zbiorniczku pompy wody to muszę ją wykręcić? :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie odkręcasz pompy, odpal zimny silnik i odkręć korek, będziesz widziały czy jest przelew, ale obstawiam, że nie. Weź drugą osobę i niech doda gazu, obserwuj czy wtedy jest strumień.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można go odpowietrzać 5 razy a zachowanie tej nagrzewnicy się nie zmieni, to że ustawiłeś 30 stopni na panelu, nie oznacza że pokaże się 30 stopni które wypada z kratek, 30 stopni to pełne otwarcie dla zaworów wodnych które puszczają wodę na nagrzewnicę, ale jej temperatura będzie uzależniona od temperatury silnika i w dużym stopniu od temperatury otoczenia. Poza tym w dieslu ta sprawność cieplna oddawana do środka jest słabsza, w benzynie jest już lepiej, Twój samochód ma pompkę do przetaczania płynu przy zaworach wodnych? Po dodaniu gazu i wzroście obrotów silnika, przyspiesza również sama pompa wody, która wymusza sprawniejszy obieg wody, między innymi przez nagrzewnicę, co czujesz właśnie i opisujesz i to normalne zachowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można go odpowietrzać 5 razy a zachowanie tej nagrzewnicy się nie zmieni, to że ustawiłeś 30 stopni na panelu, nie oznacza że pokaże się 30 stopni które wypada z kratek, 30 stopni to pełne otwarcie dla zaworów wodnych które puszczają wodę na nagrzewnicę, ale jej temperatura będzie uzależniona od temperatury silnika i w dużym stopniu od temperatury otoczenia. Poza tym w dieslu ta sprawność cieplna oddawana do środka jest słabsza, w benzynie jest już lepiej, Twój samochód ma pompkę do przetaczania płynu przy zaworach wodnych? Po dodaniu gazu i wzroście obrotów silnika, przyspiesza również sama pompa wody, która wymusza sprawniejszy obieg wody, między innymi przez nagrzewnicę, co czujesz właśnie i opisujesz i to normalne zachowanie

Przy 32 jest pełne otwarcie albo przy odpieciu wtyczki przy zaworach. Przy 30 st nie masz pełnego otwarcia.

 

Każda mechaniczna pompa wody ma większy wydatek nie tylko w bmw 530d

Przy sprawnym nie zasyfionym układzie chłodzenia przy rozgrzanym silniku temp ustawiona na panelu powinna być utrzymana i w miarę nagrzania wnętrza obnizana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem na myśli maksymalną temperaturę, czyli 32, jeżeli piszesz że powinna być utrzymana, tzn że kierujesz się wskaźnikiem na panelu, i tak też kolega z problemem pisze, w rzeczywistości nie jest utrzymywana, i wiele osób w miesiącach zimowych ma z tym problem, ukł. nagrzewnicy w wersji bez pompki, jest zasilany pompą wody, więc ona jest generatorem obiegu wody, w większych silnikach ją dokładają bo bez niej jest na prawdę chłodno, ale nawet w tych z pompką nie jest utrzymywana, nie piszę tego aby się spierać, w V8 gdzie jest pompka, jak przychodzi zima jest chłodno, szczególnie wtedy kiedy auto stoi w korku i pompa nie kręci się za szybko, jak chcesz żeby było na prawdę ciepło, trzeba coś z tym zrobić, aby to poprawić. Układ nagrzewnicy jest zasilany dużo mniejszym przekrojem ukł.zasilania niż normalne kanały wodne, które schładzają silnik, więc spadek obrotów pompy wody z silnikiem bez pompki, jak jest na prawdę zimno, jest też zauważalny w środku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co wy pitolicie o jakichś pompkach? pompki dodatkowe pod zaworami czy też przy webasto służą do czegoś innego niż pompa obiegu w silniku...w dieslach na CR przy dużym mrozie jest to norma że silnik nie trzyma temperatury i przez to montują w standardzie dogrzewacze elektryczne lub spalinowe, a jeśli przy temperaturach ok 0sC silnik traci temp to trzeba szukać dopiero usterki oczywiście
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimno jest? To znaczy ile? Ja w mojej 525tds po naprawie jeża jak ustawiam 22*C na panelu to mogę w krótkim rękawku jeździć i nie odczuwam spadków temperatury, gdy -3*C na dworze. Niższych temperatur nie sprawdziłem, bo jeszcze u mnie nie było.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"sash997" to do czego służy pompa obieg wody w silniku, to akurat chyba każdy tu wie, i to nawet bez większego doświadczenia, a ja bym chciał przeczytać, do czego Twoim zdaniem służy pompa obiegu wody pod zaworami, bo jakoś tego nie doczytałem, przeczytałem tylko że o nich pitolimy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie wróciłem po małym wyjeździe do domu i mogę wrócić do tematu bmw. Tak więc ujawniłem kolejny wyciek w okolicy chodniczki spalin... nie wiem czy to jest powodem problemu ale sądzę że trzeba się go pozbyć żeby szukać dalej. Podczas wymiany oleju i filtrów kiedy auto stało na podnośniku zauważyłem że olej spływa w więcej niż jednym miejscu :D rzecz jasna nie był to olej... pojawił się wyciek o którym wcześniej nie miałem pojęcia. Auto stało ok 30 min na wolnych obrotach a po wyłączeniu silnika i podniesieniu auta pojawił się wyciek który wygląda na to że jest umiejscowiony przy chłodnicy spalin. Na górze chłodnicy mamy otwór do którego przykręca się termostat a pod chłodnicą jest przymocowany wąż odprowadzający ciecz. To wygląda jakby ciekło na opasce ale nikt tam niczego nie ruszał... więc nie wiem czy od zapowietrzonego układu samo mogło się tam coś rozszczelnić? czy może pękła chłodnica przy mocowaniu węża. W każdym razie potrzebuje ją wykręcić i sprawdzić i tu jest problem bo tam jest bardzo mało miejsca. Szukałem ale nie znalazłem jakieś relacji z demontażu tego elementu. Nie wiem czy trzeba do tego demontować chłodnicę? Od dołu ciężko się dostać do tej opaski na której przecieka żeby ja dokręcić i sprawdzić. Od góry ledwo rękę wsadzę pomiędzy chłodniczkę a wentylator przy chłodnicy. Jeszcze będę szukał ale jeżeli ktoś dysponuje linkiem do filmu czy zdjęć albo informacjami co po klei należy rozebrać żeby się do tego dostać to chętnie się z tym zapoznam. Widziałem filmik z demontażu tego w e60 ale odnoszę wrażenie że tutaj jest trochę inaczej. Próbowałem odpiąć obudowę od wentylatora przy chłodnicy ale nie bardzo mogę ją wyjąć. Objawy w dalszym ciągu takie same tzn brak ciepłego powietrza albo jak się jedzie autem to wtedy mam ciepły nawiew.

 

Co do innych kwestii to wydaje mi że webasto nie ma wpływu na kwestię która jest problemem. Podczas zakupu auto było sprawdzane na diagnostyce. Nie było żadnych błędów od webasto ( nie wiem czy powinny być jeżeli coś jest nie tak ale nie było :) ) dało się słyszeć taki specyficzny dźwięk dochodzący z miejsca gdzie jest zamocowane więc uznałem że będzie ok. Nie sprawdziłem tego też tak dokładnie jak powinienem to fakt :cry: ... w każdym razie nie udało mi się go włączyć przez ten miesiąc jak mam auto. Ustawiam te timery i włącza się jedynie nawiew. Czytałem że musi być poniżej 3 stopni czy jakoś tak żeby się włączyło. Testowałem tez na ujemnych tmp i nic... próbowałem je włączyć manualnie bo po przekręceniu kluczyka do 1 pozycji na komputerze mogę włączać manualnie nawiew zewnętrzny a zaraz obok jest opcja ogrzewania. Po kliknięciu na nie nic się nie działo. Tak więc uznałem że jest uszkodzone i nie działa a pomimo to kwestie ogrzewania były cacy. Cały problem pojawił się kiedy doszło do uszkodzenia termostatu od egr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzone webasto to i pompka obiegowa przy nim nie działa. Ona ma minn. działać wraz z pracującym webastem, ale także załącza się sama w celu wychłodzenia gorącego silnika tuż po jego wyłączeniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłonę wentylatora bardzo łatwo wyciągnąć. Musisz te spinki, grzybki podnieść i wyciągać po kolei i później szarpnac do góry i pogimnastykowac się żeby przeszło przez wentylator. 3 min roboty.

 

SA dwie opcje. Albo się zapowietrza tamtedy stąd Twoje kłopoty, albo przez wcześniej zapowietrzony układ przez Twoja jazdę z usterką rozsadzilo połączenie wodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SA dwie opcje. Albo się zapowietrza tamtedy stąd Twoje kłopoty, albo przez wcześniej zapowietrzony układ przez Twoja jazdę z usterką rozsadzilo połączenie wodne.

 

Rozumiem że pisząc o połączeniu wodnym masz na myśli ten punkt z którego cieknie? czy o coś jeszcze innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odkręcasz pompy, odpal zimny silnik i odkręć korek, będziesz widziały czy jest przelew, ale obstawiam, że nie. Weź drugą osobę i niech doda gazu, obserwuj czy wtedy jest strumień.

 

Wiesz co odkręciłem zbiornik wyrównawczy na zimnym silniku i zobaczyłem takie coś ( czerwone strzałki wskazują miejsce z którego wytryskuje płyn )

https://drive.google.com/file/d/14BZwZGLMu7tTU8FCa5h4v-HXavkgky5n/view?usp=sharing

 

Nie miałem akurat nikogo pod ręką żeby zrobić tak jak napisałeś tzn nie dodawałem gazu jednocześnie sprawdzając ale nie jestem pewien czy miejsce z którego wytryskuje ciecz jest miejscem do tego właściwym bo nie widać tam za bardzo żadnego otworu. Ja się tam nie znam ale to wygląda jakby płyn wytryskiwał przez jakieś pęknięcie. Odnoszę wrażenie że gdybym chciał zakręcić korek to on przykryje to miejsce z którego tryska płyn a więc raczej coś tu jest nie tak. Nie widziałem żadnego innego strumienia płynu. Na wolnych obrotach płyn tryskał jak na zdjęciu ale nie stale... czasem przestawał a potem znowu. Czy taki widok to normalna sprawa?

Na dniach zabieram się za rozkręcenie obudowy chłodnicy żeby wykręcić chłodniczkę EGR ale zastanawiam się czy jest możliwie żeby układ gdzieś był czymś zapchany i pompa pompuje ciecz prawidłowo ale ponieważ układ nie jest drożny to tworzy się tam zbyt duże ciśnienie i płyn chłodniczy ucieka na opasce pod chłodnica EGR ale wyciek ten sam w sobie nie jest przyczyną problemów z ogrzewaniem a tylko skutkiem czegoś innego. Tak samo w zbiorniczku... to wygląda jakby płyn wydostawał się nie tym miejscem co trzeba z powodu zbyt dużego ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzyj się na zgaszonym. Jest tam mała dziurka i to jest właśnie przelew. Jeśli jest przerywany to masz powietrze w układzie lub zaczyna sypać się pompa.

Powietrze w układzie to źle odpowietrzony układ. Uszczelka, głowica albo chłodnica spalin jeśli w twoim występuje. Często uszkodzona chłodnica spalin jest powodem ściągania czapki przez niektórych mechaników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Co ten kolor płynu taki dziwny? Jakiś rdzawy??? Na wodzie jeździłeś latem? Czy jak?

Wiesz co płyn był taki odkąd auto zakupiłem. Nie wiem co lał poprzedni właściciel. Może też coś przekłamało nagranie i oświetlenie ale generalnie plan był taki żeby ten płyn też wymienić na nowy i zostało to zrobione. Tzn... może nie w 100% bo wszystko co do kropli nie zeszło z układu.


Po wykręceniu wisko i dobraniu się do chłodniczki EGR okazało się że najwyraźniej rozszczelnienie układu powstało na spawie przy chłodnicy EGR a dokładniej na tej tulejce która znajduje się od spodu chłodnicy i jest na nią nakładany gumowy przewód. W spawie widać malutką dziurkę... przez chwile zastanawiałem się czy tam jest jakiś otwór czy tylko ukruszył się kawałek spawu. Generalnie spaw był taki średnio elegancki a na chłodnicy EGR było widać też poprzyklejane odpryski od spawania. Sądziłem początkowo że ktoś próbował już zaspawać ten otwór więc żeby się w to nie bawić zamówiłem kompletną chłodnice EGR wraz z tymi rurkami za całe 70 zł i... ta która przyszła ma tak samo brzydki spaw i odpryski po spawaniu. Jak się przyjrzałem na necie to chyba tak to po prostu powinno wyglądać :D Przy okazji że był już dostęp do silnika postanowiłem posłuchać rad i wymienić termostat główny. Znajomy wymienił mi też jeden z pasków przy kole pasowym bo po rozebraniu wisko itd widać było że się zaczął strzępić delikatnie od boku ale nie wydaje mi się żeby to miało jakiś wpływ na ogrzewanie. W każdym razie ogrzewanie powróciło! :D :D :D


Dzięki za pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.