Skocz do zawartości

E61 LCI 520d N47 czujnik temperatury spalin DPF


goldenbrewery

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Na początku chciałbym powiedzieć, że szukam podobnego problemu na forum jak u mnie, ale każdy się różni. Posiadam e61 po lifcie z silnikiem n47. Od pewnego czasu pojawia mi się info na ekranie, ze jest problem z DPF. Po podłączeniu u diagnosty wychodzi, ze DPF jest czysty, wszystkie wartości są w normie oprócz jednej - czujnik temperatury spalin pokazuje -40. Czy to może być rozwiązanie problemu z pojawiającym się komunikatem? Jeżeli tak to który czujnik wymienić? Po vinie sprawdziłem i wychodzi, ze są dwa czujniki - jeden na katalizatorze przy komorze silnika, drugi przed DPF. Bardzo proszę o pomoc, ewentualne porady co robić z tematem. Na jednym z tematów ktoś pisał, ze wskazanie -40 jest normalne w n47, bo zastosowano jeden czujnik przed dpf, inaczej niż w większej konstrukcji 3.0. Nie wiem już co może być powodem błędu. Dodam, ze auto nie straciło mocy, jedyny problem to wyskakujący żółty komunikat na desce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Obawiam się że przez ten niesprawny czujnik twój DPF nie wypala się i jest już dość mocno zapchany skoro pojawił się komunikat na desce, radzę szybko rozwiązać problem. Czujnik o który chodzi to numer 1 na rysunku, innego nie widzę, nawet za filtrem. http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PX31-EUR-08-2008-E61N-BMW-520d&diagId=18_0721
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Błąd jakiś jest? Podaj vin (może być pw), bo na schemacie jest tylko przy dpf.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przepraszam, że tak późno, ale lepiej pozno niż wcale. Spotkałem się z pewnym magikiem od elektroniki w bmw i dowiedziałem się ciekawej rzeczy: bmw programuje PDF tak, aby przy 250k wyświetlał komunikat mimo, iż czujnik i PDF są Ok. Magik zmienił ustawienia na kolejne 250k i problem ustał.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.