Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Na początku chciałbym powiedzieć, że szukam podobnego problemu na forum jak u mnie, ale każdy się różni. Posiadam e61 po lifcie z silnikiem n47. Od pewnego czasu pojawia mi się info na ekranie, ze jest problem z DPF. Po podłączeniu u diagnosty wychodzi, ze DPF jest czysty, wszystkie wartości są w normie oprócz jednej - czujnik temperatury spalin pokazuje -40. Czy to może być rozwiązanie problemu z pojawiającym się komunikatem? Jeżeli tak to który czujnik wymienić? Po vinie sprawdziłem i wychodzi, ze są dwa czujniki - jeden na katalizatorze przy komorze silnika, drugi przed DPF. Bardzo proszę o pomoc, ewentualne porady co robić z tematem. Na jednym z tematów ktoś pisał, ze wskazanie -40 jest normalne w n47, bo zastosowano jeden czujnik przed dpf, inaczej niż w większej konstrukcji 3.0. Nie wiem już co może być powodem błędu. Dodam, ze auto nie straciło mocy, jedyny problem to wyskakujący żółty komunikat na desce

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obawiam się że przez ten niesprawny czujnik twój DPF nie wypala się i jest już dość mocno zapchany skoro pojawił się komunikat na desce, radzę szybko rozwiązać problem. Czujnik o który chodzi to numer 1 na rysunku, innego nie widzę, nawet za filtrem. http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PX31-EUR-08-2008-E61N-BMW-520d&diagId=18_0721
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd jakiś jest? Podaj vin (może być pw), bo na schemacie jest tylko przy dpf.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Końcówka vinu: C019115

Ze schematu na bmw store jest czujnik przed DPF który prawdopodobnie siedzi, ten o którym mówicie idzie do katalizatora i wg diagnosty jest okk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W twoim samochodzie katalizator jest w jednej puszce z DPF-em
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Przepraszam, że tak późno, ale lepiej pozno niż wcale. Spotkałem się z pewnym magikiem od elektroniki w bmw i dowiedziałem się ciekawej rzeczy: bmw programuje PDF tak, aby przy 250k wyświetlał komunikat mimo, iż czujnik i PDF są Ok. Magik zmienił ustawienia na kolejne 250k i problem ustał.


Pozdrawiam

Opublikowano
Naprawdę? Co drugi problem z dpf na forum dotyczy zbliżającego się serwisu filtra. Wystarczy wymiana programowa na następne 250kkm. Oczywiście jeżeli nie jest zapchany.
Opublikowano
Nikt wcześniej nie podsunął mi tego tematu, a sam z racji braku wolnej chwili nie szukałem dokładnie, stąd o ponownym programowaniu dowiedziałem się dopiero u speca z moich okolic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.