Skocz do zawartości

E38 735i 1996r - Nie działa obrotomierz


Pain97

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Odkąd kupiłem samochód nie działał obrotomierz oraz ekonomizer , poczytałem trochę w tym temacie i wszystkie znaki na niebie niby mówią że to czujnik abs w tylnym kole, lecz kontrolka abs'u się nie świeci , esp też działa prawidłowo . Zrobiłem test nr 2 w OBC i wskazówki się podnoszą. Co to by mogłoby być jeszcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz pod kompa.

Czujnik ABS, piasta, instalacja elektryczna, sterownik ABS,

 

Możesz wymienić wszystkie rzeczy po kolei ale komp, odczyt błędów, prędkości kół wiele podpowie

 

A mógłby ktoś mi wytłumaczyć co wspólnego ma abs z obrotami silnika w naszych samochodach bo nie kapuje za bardzo , raczej podejrzewałbym jakiś czujnik wału czy coś w ten deseń , i to by się nawet zgadzało bo inpa na silniku wywala mi błąd 112 phase sensor - tylko że to chyba wałka rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak Ci nie będzie działał prędkościomierz, to tak jak Daniel napisał, warto te elementy sprawdzić, natomiast obrotomierz nie, nawet jak wyjmiesz wszystkie czujniki z kół, obrotomierz powinien chodzić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak Ci nie będzie działał prędkościomierz, to tak jak Daniel napisał, warto te elementy sprawdzić, natomiast obrotomierz nie, nawet jak wyjmiesz wszystkie czujniki z kół, obrotomierz powinien chodzić

No właśnie a mi tylko nie działa obrotomierz i ekonomizer pod nim.

Prędkościomierz działa i ma się dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a bawiłeś się NCS-em też w zegarach?

nie , nie po prostu ten problem już występował wcześniej tylko nie miałem czasu się nim zająć.

Nawet się nie łączyłem z modułem KMB przez ncs więc chyba nic nie namieszałem napewno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
to jak masz NCS-a wejdź do zegarów, i sprawdź jaka wersja silnikowa jest ustawiona, jest ich tam dużo, tylko nie wiem czy akurat to zobaczysz, bo sama edycja pliku pokazuje mniej funkcji, zobacz czy Ci się pokażą, i akurat zegary jak będziesz kodował, to na zapłonie, z wyłączonym silnikiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak masz NCS-a wejdź do zegarów, i sprawdź jaka wersja silnikowa jest ustawiona, jest ich tam dużo, tylko nie wiem czy akurat to zobaczysz, bo sama edycja pliku pokazuje mniej funkcji, zobacz czy Ci się pokażą, i akurat zegary jak będziesz kodował, to na zapłonie, z wyłączonym silnikiem

zagłębiłem się dalej w temacie i natrafiłem na forum serii 5 jak ktoś mówi że jednak obrotomierz i ekonomizer trochę jednak są zależne od czujnika abs lewy tył

tutaj podaję linka https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=319282&hilit=obrotomierz

Chyba jeszcze podepnę INPE i sprawdzę te czujniki , co najlepsze z abs'em i dsc wszystko wporządku tak mi się wydaje

 

Dodam też że w NAVI mk1 którą posiadam nie pokazuje mi spalania tylko 0.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no wskazania spalania na monitorze nie będzie przy uszkodzonym czujniku, ale dziwne bo ja długo jeździłem z uszkodzonym tym właśnie czujnikiem i obrotomierz normalnie chodził, owszem nie było prędkościomierza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie i obrotomierz glupial, czasami miałem ABS i Tc czasami nie, a wskazówka paliwa przy 3/4 zbiorniku tańczyła od rezerwy po full.

 

Jeździłem tak 3 tyg więc wiem że różne szopki się dzieją przy lekko uszkodzonym czujniku. Ale wszystko trzeba zweryfikować kompem. Ja właśnie tyle na diagnoste czekałem żeby sprawdził czy to łożysko, sterownik, czujnik czy coś innego. Czujnik kosztował niecałe 300zl więc bez sensu wydawać pieniądze na darmo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jeżeli uszkodzony jest czujnik ABS, będzie konkretna informacja o jego błędzie, jest możliwość też podglądu rotorów podczas jazdy, jakie generują sygnały, jeżeli np. coś się dzieje z łożyskiem które podaje impulsy na czujnik, takie wskazania będą trochę nierówne, będzie można to zauważyć w Inpie, oczywiście czasami gaśnie wskazanie danego czujnika i niby wszystko wraz z błędem opisane jest jako czujnik, a na końcu okazuje się że to nie czujnik, tylko przerwa sygnału pokazuje się w samym sterowniku, sprawdź w Live data prędkości rotorów, jak się te koła kręcą?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.