Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W swojej bawarce mam 3 litrowy motor n52 i od 2 miechów problem, którego nie mogę rozwiązać - nierówno pracuje na biegu jałowym. Nagrałem krótki filmik aby to zobrazować-

. Jak to się zaczęło obroty tylko spadały, ale od tygodnia również podbijają. Dodatkowo jak odpalam auto to przez 5-7 sekund chodzi jakby nie na wszystkich garach. Dodam jeszcze, że problem wystąpił nagle - jak wracałem z trasy. Stojąc w korku zauważyłem, że silnik inaczej pracuje. Jakiś tydzień przed tą akcją wymieniłem wkład filtra powietrza na K&N i w sumie dopiero podczas tej trasy trochę auto przegoniłem.

 

Aktualnie zrobiłem:

1. Regeneracja zaworów DISA na aluminiowe klapki - poprzednio zgłaszały błąd i duży zawór DISA był wyrobiony.

2. Wymienione świece na nowe NGK.

 

Z autem byłem u 3 specjalistów. Podczas pierwszej wizyty mechanik mówił, że był błąd zaworu ssącego VANOSA. Po wykasowaniu oraz całodziennym czyszczeniu problem nie zniknął jak również podczas kolejnych wizyt błąd ten nie pojawiał się. Kolejni 2 specjaliści widzieli tylko błędy DISA dopóki ich nie zregenerowałem. Aktualnie ostatni specjalista nie wykrywa żadnych błędów - używa softu ISTA+.

 

Nie chciałbym jeszcze wymieniać wielu rzeczy, które i tak mogą nie przynieść rezultatu. Może macie jakiś pomysł na testy/diagnozę?

Post umyślnie zamieściłem w dziale e60/61, bo w moim same v8.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakieś parametry któryś odczytywał? Błędy to nie wszystko :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko po kolei, ponieważ przyczyn może być dużo. W pierwszej kolejności praca sond i korekcje. Dolot był sprawdzany na szczelność?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ja sam jej nie badałem - fachowiec, który regenerował DISA musiał zdjąć dolot, więc pogadam z nim na ten temat - może weryfikował przy montażu. Czy sam mogę jakoś to sprawdzić metodą chałupniczą? W poniedziałek podjadę do człowieka z INSTA+. Zakładam, że sondy można przetestować tym softem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Klasycznie psikanie plakiem, ale pewność daje próba dymowa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Słuchajcie dziś zrobiona adaptacja silniczka valvetronic'a, zamiana zaworów VANOSa + weryfikacja napięcia ładowania. Po każdym kroku weryfikacja czy jest jakaś zmiana. Niestety nie - dalej to samo :(

Fachowiec twierdzi, że dolot szczelny - sprawdzał jak go rozbierał przy regeneracji DISA i nie daje za wygraną. Jutro bądź pojutrze jadę z nim do jakiegoś znajomego fachmana. W samej rozmowie telefonicznej padło: podejrzenie na wtryski.

 

[2018.02.14]

Dopiero wróciłem z wizyty w kolejnym warsztacie. Inny soft + testy wykazały, że problemem jest elektrozawór VANOSA. Jestem zdecydowany, żeby kupić, bo już chcę mieć to za sobą. Gdzie proponujecie go kupić, znacie jakieś sklepy z ori częsciami?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Słuchajcie jakiś czas temu uporałem się z problemem. Oczywiście elektrozawór VANSa wymieniony, ale to nie on był problemem. Otóż zostawiłem auto kolejnemu polecanemu fachowcowi. który po diagnozach stawiał na DISY. Ja swoje regenerowałem - zakładałem aluminiowe klapki do małej i dużej DISy w zimę - no ale OK skoro to DISy to kupiłem 2 ori DISY i co dalej to samo... po dokładnym przeglądzie układu dolotowego okazało się że urwana klapka od dużej DISy siedziała zakleszczona w dolocie. Po jej usunięciu wszystko wróciło do normy. To co widział jeden fachowiec w ISTA+ to dziwne kąty wyprzedzenia zapłonu na połowie cylindrów a drugi ten który w końcu usunąć problem w swoim jakims sofcie deficyt powietrza na 4 i 6 cylinder.

Niestety nowych zaworów DISA nie mogę zwrócić, bo były na zamówienie. Te z mojego auta z aluminiowymi klapkami są na sprzedaż - w pełni sprawne jak się okazuje.

Opublikowano
A odme wymienialem w zimę przy okazji regeneracji zaworów DISA. Jedyne co jeszcze mnie boli to poszarpywanie z dolnego zakresu obrotowego przy noga w podłodze do 1350 obrotów. Wyżej już nic mi nie doskwiera.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.