Skocz do zawartości

Układ paliwowy e39 3.0d


Szostik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z układem paliwowym . Wcześniej myślałem ze to skrzynia i wymieniłem konwerter (dałem do regeneracji i wymieniłem olej) silnik czasami przerywa na wolnych obrotach niekiedy potrafi zgasnąć chodź bardzo rzadko. Podłączałem pod komputer No i problem z ciśnieniem paliwa. Wiem ze mam padnięta pompkę w baku (jechałem sobie 120 i nagle bach zgasł samochód a miałem równo 15l ) pompka progowa daje ciśnienie 3.2-3.5 a na pompie wysokiego ciśnienia skacze od 307-390. Jak się jedzie to czuć takie przerywanie silnika raz mocniej raz w ogóle. Jak myślicie to wszystko może powodować pompka w baku? Czy może progowa i przez to na pompie wysokiego ciśnienia się wacha cienienie..

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
pompka progowa daje ciśnienie 3.2-3.5

Pod obciążeniem? Jak na wolnych to zdecydowanie za mało. Masz w zbiorniku do wymiany, więc zacznij od niej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podejrzewam, że skończy się na obu, ale wymień w zbiorniku może wzrośnie ciśnienie na progowe, choć wątpię.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy pompka w baku ma coś wspólnego z tą w progu? Tak - obie sę wpięte w jeden obieg więc jak jedna (w baku nie domaga) to ta druga - progowa - też będzie miała niższą wydajność.

Pompka w baku daje ciśnienie 0.5 bara. Na progówce musisz mieć na wolnych obrotach minimum 4.0 bary (u mnie jest 4,15-4,20). Być może obecne wartości pompki progowej wynikają z niedoboru tego 0.5 bara z baku. Wymień najpierw pompkę w baku i sprawdź po tym parametry pracy progówki. Ale sprawdź POD OBCIĄŻENIEM bo na postoju to sobie można wiarygodnie co najwyżej błędy posprawdzać. Musisz jechać na niskich obrotach i stosunkowo wysokim biegu i wtedy przyspiesz aby na jednym biegu z tych niskich obrotów dojść do przynajmniej 3000-3500 obr./min. Wtedy sprawdź do ilu spada Ci parametr ciśnienia na progówce. W pełni sprawna nie powinna zejść poniżej mniej więcej 3.7 bara (u mnie póki co nie spada poniżej 3.9). Jeśli przy nowej pompce w baku parametr progówki będzie Ci dalej tak mocno spadał (na wolnych 3.2-3.5 to ZDECYDOWANIE za mało) to poczekaj jeszcze z wymianą pompki - sprawdź, czy nie przepuszcza Ci zbyt szybko zaworek zwrotny paliwa. Wygląda tak (na tym zdjęciu jest położony akurat "do góry nogami"):

 

http://oi61.tinypic.com/1j93cm.jpg

 

To jest to białe, plastikowe ustrojstwo. Znajdziesz je na wężyku ZA FILTREM paliwa - od tego wężyka odchodzi w dół inny wężyk - właśnie ten z zaworkiem zwrotnym. Jak masz siłę to zrób to palcami (lub kombinerkami owiniętymi jakąś szmatką aby nie przeciąć wężyka) - zaciśnij wężyk ZA TYM białym zaworkiem i zobacz w INPIE (innym programie diagnostycznym) jak wyglądają parametry. Test zrób na postoju, przy jałowych obrotach. Jeśli po zaciśnięciu wężyka parametr z progówki znacząco się zmieni to jest bardzo możliwe, że ze starości ugniotła Ci się już sprężynka w tym zaworku i po prostu przepuszcza Ci on paliwo na powrót dużo wcześniej niż powinien - stąd niski parametr ciśnienia na samej progówce.

Jeśli po zaciśnięciu wężyka za zaworkiem parametr nie zmieni się jakość bardzo znacząco to szukałbym nowej progówki. U siebie progówkę wymieniałem jak auto miało 6 lat. Tą w baku wymieniałem 1,5 miesiąca temu - auto ma już 15 lat.

Na przyszłość - jeśli chcesz ulżyć pracy pomp, wtrysków i układu paliwowego to dolewaj do paliwa oleju 2T (półsyntetycznego) - zmniejszysz tarcia w tych mechanizmach a i nie zdziw się, że korekcje wtrysków Ci się mocno poprawią po jakimś miesiącu stosowania tego prostego ale bardzo skutecznego specyfiku. Jeśli chodzi o proporcje to najbardziej optymalne jest dodawanie do baku 4-5ml oleju 2T na każdy zatankowany litr oleju napędowego. Ja wożę ze sobą dużą strzykawkę i przed tankowaniem dodaję jakąś ilość oleju i pod tą ilość oleju tankuję paliwo (oczywiście litr czy dwa paliwa w tą czy w tą nic nie zmieni więc nie ma się też co bawić w aptekarza.)

Ja stosowałem przeważnie ten bo jest łątwo dostępny - na każdej stacji Orlen:

 

http://static.abstore.pl/img/skleprolnoprzemyslowy/ac24d47d-22df-4d75-8d4b-6c0201963aed/l/orlen-oil-2t-semisynthetic-1l.jpg

 

Ostatnio zalewam ten bo jest jeszcze trochę lepszy tylko nie wszędzie można go dostać od ręki:

 

4ef79e1a4a9d9c4aec810c6a17d3

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatki LM też stosowałem - generalnie dobra firma i jedyna sytuacja po jakiej odnotowałem jakąś zauważalną poprawę w korektach wtrysków to było zalanie całej puszki LM Diesel Spulung do nowo włożonego filtra paliwa - tak aby silnik pochodził na tym w wersji nie tak mocno rozrobionej paliwem. Dodawany do baku nie uwidocznił poprawy korekt wtrysków. Olej 2T - nie dość, że dużo tańszy od takiego LM Diesel Spulung to jeszcze daje dużo lepsze rezultaty.

Co do wahania ciśnienia na pompie CR to być może winę ponosi regulator ciśnienia paliwa, który jest w nią w kręcony.

Zacznij jednak od uporządkowania sytuacji z pompkami bo to układ powiązany ze sobą dość mocno.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A wiec tak wymieniłem pompę w baku i ciśnienie na pomoce progowej wzrosło do 3.8 bar a pod obciążeniem spada do 3.5-3.6 a jak pedał w podłodze to 3.2 . W trakcie jazdy już nic nie przerywa a na kompie pokazało jeszcze ze któraś świeca do wymiany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszke odgrzeje kotleta. Już wszystko płynnie jedzie i wgl git odpala Lux tylko jeden problem. Występuje tylko na rozgrzanym silniku jak się pozapiernicza trochę .. parkuje sobie po ostrzejszej jeździe i zaczyna się troszeczkę dławić przerywać czasami wskazówka machnie ale nie gaśnie co to może być? Najbardziej to słychać przy wydechu bo mam zrobiony przelot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak wyglądają wtedy korekcje?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mogą, jak sprawdzisz korekcje to będzie coś widać. Może to być również problem z powietrzem i np. zacinający się egr, odepnij od niego podciśnienie i zaślep śrubką.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.