Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Szanowni od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem E87 116i 115KM, zauważyłem problemy z klimatronikiem i nawiewem a mianowicie:

Jak włączam samochód i jest ustawiony na auto 21,5-22 stopnie to zaczyna ładnie grzać, nagrzewa samochód a potem ni z gruchy zaczyna walić zimnym powietrzem i trzeba ręcznie podkręcić o 0,5 stopnia żeby znowu wrócił do ciepłego.

Kolejny szkopuł jaki zauważyłem to przy ustawieniu auto samoczynnie przełącza się nawiew od szyby przez środek do nóg i spowrotem ale to chyba normalne ale jak już chcę zapodać mu np ręcznie na szybę to nie przełącza się na szybę i wali środkowymi kratkami.

Dodam jeszcze że podpinając pod KTS200 pokazuje błędy silniczków i modułu temperatury klimatronika i nie można wogóle skasować tych błędów

 

I teraz pytanie:

1. Ile jest siłowników/silniczków klap w E87 i gdzie się do nich dobrać - od silnika czy od środka

2. Czujnik temperatury w panelu klimatronika jak sprawdzić że jest dobry i sprawny?

3. Czy któraś jeszcze część powinna zostać sprawdzona przy takich historiach?

 

Z góry dzięki

Karol

Opublikowano
Mogę Ci odpowiedzieć jedynie na zagwostkę dlaczego raz wieje ciepłym a potem zimnym. Z tego co zauważyłem w BMW z tych lat jak masz ustawione 22 st C to początkowo wieje np 25 st żeby szybciej nagrzać a potem stabilizuje temp. puszczając trochę zimniejsze. W Twoim odczuciu może się wydawać że leci zimne powietrze ale sprawdzałem termometrem laboratoryjnym że we wnętrzu jak ustawie 22st to jest 22 st. W Audi na przykład wieje taką temp jaką nastawisz. Może egzemplarze z którymi miałem styczność były też "uszkodzone" pod tym względem.
Opublikowano
W jednym z moich postów napisałem: Choć nazwa "AUTO" na to nie wskazuje, ale.. czy można ustawić parametry nadmuchu-mocy i jego podział ( szyby, prosto na pasażerów, na nogi ) pozycji AUTO ?" ale jednoznacznych odpowiedzi nie było.. Może koledzy znają odpowiedź ?
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
Jeżeli chodzi o temperaturę wewnątrz pojazdu to tak jak napisał kolega matekboss,raz wieje cieplejszym a raz chłodniejszym różnica kilku stopni ale temperaturę trzyma ustawioną, u mnie tak było i uważam to za normalne. Oczywiście bez skrajności gorące/zimne.
Opublikowano
U mnie jest trochę inaczej - jak wyłaczam AUTO i puszczam na nogi to jest tak w moim odczuciu że na szybę leci 80% a na nogi ledwo dmucha 20%
Opublikowano
Tryb AUTO właśnie chyba tak ma, gdy przy obecnych temp. włączam nawiew na AUTO praktycznie 100% idzie na szybę, dopiero po paru kilometrach puszcza na kabinę. Niby w iDrive jest opcja sterowania klimatem, ale można ustawić tylko siłę nawiewu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakby panel był przyczyną, zacząłbym od podmiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie,

Panel wymieniłem i niestety nadal jest to samo, więc zostają tylko silniczki klap, tylko nie wiem z której strony się do nich dobrać i gdzie są.

Czy ktoś z szanownych bawił się w wymianę?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.