Skocz do zawartości

BMW E90 320SI VIN WBAVF71030A016132


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Pisze posta jeszcze raz ponieważ poprzedni został usunięty z powodu braku VIN-u. A więc mowa była o Bmw e90 Si

 

http://allegro.pl/bmw-320si-full-m-pakiet-bixenon-limited-logic7-i7134259228.html#thumb/3

 

Parę osób zdążyło się już wypowiedzieć i już wiem że to nie najlepszy wybór , ponieważ silniki się sypią. A wiec kieruje następne pytanie jaki model najlepiej wybrać ?Może macie coś na oku godnego uwagi ?

 

budżet: do 34tys

 

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam. Pisze posta jeszcze raz ponieważ poprzedni został usunięty z powodu braku VIN-u. A więc mowa była o Bmw e90 Si

 

Parę osób zdążyło się już wypowiedzieć i już wiem że to nie najlepszy wybór , ponieważ silniki się sypią.

 

:nienie: :nienie:

To nie jest "nie najlepszy wybór" a NAJGORSZY... :mad2:

Wolałbym astrę w gazie, focusa w haku, aurisa w klimie lub civica w spoilerze... :norty:

 

A wiec kieruje następne pytanie jaki model najlepiej wybrać ?Może macie coś na oku godnego uwagi ?

W E9x od 320si to każdy silnik jest lepszy.

Natomiast w cywilnych E9x najlepsze są 6-cyl. diesle - i przy prawdziwych przebiegach trudno znaleźć jakąś powtarzalną wadę.

Ale we właściwym stanie też są najdroższe..

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
320si to fajne auto, ale trzeba je kupić z uszkodzonym silnikiem i wrzucić N46 150KM. Praktycznie wszystko pasuje.

Ładnie, pięknie. Teoretycznie masz rację.

Fakt - założenie N46 do 320SI zapewni normalną jezdność samochodu.

 

ALE...

Ale N46 moim zdaniem pasuje do image BMW 320SI jak świni siodło...

W nadwoziu E9x N46 to raczej silnik do względnie spokojnego przemieszczenia się.

 

Wiadomo - są tacy którym to nie przeszkadza, ale w zasadzie klient teoretycznie docelowy modelu 320SI raczej będzie zasmucony niespiesznym charakterem zbudowanego przez siebie swapa - 320SI + N46...

Normalnie - zbliżamy się do astry w gazie...

Oczywiście niektórym to wystarcza, ale dla mnie to lnic mądrego.

 

A i budżetowo operacja na krawędzi bezsensu - faktycznie trzeba znaleźć już zajechanego i kupić go za względnie małe pieniądze...

 

PS.

Nie wspomnę o odsprzedaży potem takiego niespiesznego swapa... - społeczeństwo się edukuje (internet, fora, twarzo_książka, twoja_rura, urządzenia przenośne, itp.) i coraz mniej jest ludzi nieświadomych..., szczególnie w przypadku zakupu BMW...

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie "filozuj". N46 akurat programem można zrobić na 168KM, wielkich różnic w osiągach nie będzie w porównaniu do oryginalnego motoru w 320Si, który też nie powala (może gorzej o pół sekundy). Masz za to samochód fajnie wyglądający, z oryginalnym pełnym M pakietem, dobrze wyposażony itd. Porównywanie do Astry z gazem jest tu w ogóle nie na miejscu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ok. Moje zdanie jest takie, że 320SI N45 jest odczuwalnie pracowitsze, kręci się zdecydowanie ostrzej i sporo wyżej - i sprawne - zjada na śniadanie N46. :)

Ty Mmw uważasz, że:

wielkich różnic w osiągach nie będzie w porównaniu do oryginalnego motoru w 320Si, który też nie powala (może gorzej o pół sekundy).

 

Myślę, ze pozostaniemy przy swoich zdaniach. :D

Linków z twoja_rura wstawiać nie będę. :wink:

 

BTW.

Chciałem bodajże 2011 czy 12 roku żonie kupić E90 w Pb - trafiłem teoretycznie ładną benzynę 320 E90 - okazało się to 320SI N45 (nie byłem wtedy zorientowany w temacie) - jechałem nią, przyparte do muru jechało naprawdę NIEŹLE...

Nie kupiłem, bo znany warsztat nieautoryzowany BMW Mikołajczak w Poznaniu powiedział, że mam BEZWZGLĘDNIE zapomnieć.

 

Potem przejechałem się jeszcze manualnym E90 N46 150KM - i powiem tak - nie ma co porównywać.

Czy było sprawne, czy nie? Nie wiem, nic się nie paliło, błędów nie było, ale była to jeżdżąca masakra. W majtki - pardon - w vanosy mu nie zaglądałem...

Wiedziałem jednak, że za bardzo szanuję swoją rodzinę, żeby jeździła takim czymś. Może automat by naprawił jej grzechy - ale żona wtedy chciała manuala - co fakt - było oczywistą bzdurą.

 

Wtedy kupiłem żonie W169 A-klasę 180d z oferowanym w salonie brabusikowym remapem 109KM /150KM. Latało to 10 razy lepiej niż ta 320 N46.

Pomimo, ze fanem merca z tamtych lat nie jestem. Nawet dla żony. :)

PS. Tak, wiem, co to moc, moment obrotowy, obroty max. momentu obr., obroty mocy max, itd....

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak właśnie myślałem miczek że nie miałeś 320si i dlatego tak plujesz na ten model, Ja miałem dwuletnie 320si kupione z przebiegiem 12tys km czy jakoś tak , sprzedałem ją dopiero 3lata temu jak się zaczęła medialna nagonka że to szmelc a kupowałem z nadzieją że to kolejne e30 M3 koncernu :mrgreen: paliła 12l przy spokojnej jeździe :D jak wiadomo silnik jest pozbawiony valvetronika i tu masz rację że przyparta do muru fajnie zamiatała, raz nawet byłem na torze Miedziana Góra i z modelem 325i 218KM e90 zrobiłem co chciałem ale tylko dzięki bajecznemu zawieszeniu modelu 320si przy serii w 325i. Auto sprzedałem w kielcach z przebiegiem 55tys km, dziś ma ponad 80tys km ciągle ten sam silnik i kupujący jest raczej zadowolony bo jak mnie widzi to pierwszy podniosi ręke w geście pozdrowienia :D Dla jasności, wiedział co kupuje. Porownując 320si z 320d n47 w temacie ilości wyprodukowanych sztuk i ich awarii to nie wiem co jest większym szmelcem prawda? :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jest trochę inaczej kolego 320SI - w założeniach BMW model 320si z N45 jest ciekawym pomysłem producenta, tyle że po czasie się okazało, że NIE NA POLSKIE REALIA, gdzie w przypadku rynku wtórnego najczęściej jest tak, że wskazania drogomierzy oferowanych samochodów najczęściej nie przekraczają 180, 220 czy ewentualnie 270 tys. - bez względu na wiek, a określenie "full serwis" oznacza najczęściej wymianę oleju silnikowego kupionego w sklepie Stonka lub podróby na alledrogo z najtańszym filtrem oleju, a określenie "bezwypadkowy" - oznacza, że ślady krwi znajdziemy dopiero po rozwinięciu worka zwiniętej "u specjalisty" poduszki powietrznej :oops: ...

 

W przypadku N45 z 320si ponoć można zakupić POPRAWIONĄ wersję silnika - tyle że CAŁOŚCIOWO operacja kosztuje +/- tyle co (realnie na dziś) cały sprawny 320si - więc kto to zrobi? :|

Niewielu... :|

Ale ja bym zrobił, więc są jeszcze pewnie tacy - co zrobią... :cool2:

 

NIESTETY fakt jest też taki, że dawniej każdy model silnika BMW było synonimem trwałości - ba - słynęły z odporności na wulgarną eksploatację i olbrzymie zaniedbania serwisowe... :mad2:

A teraz wiele z nich wymaga specjalnej troski. :|

 

Co do 2.0d N47, to jeździ tego na tony, przebiegi (nie mówię o wskazaniach drogomierza) niektóre mają porażające. :|

Fakt - rozrząd trzeba potraktować interwałem serwisowym - i załóżmy co 120 tys.km W CIEMNO GO WYMIENIĆ - nie zmuszając silnika przez własną głupotę do pracy na nieprecyzyjnie działającym rozrządzie (skutków tej głupoty jest wiele - nieoptymalne warunki pracy silnika, przegrzewanie, zasmolenie, nagary, przytkane smarowanie, mordujący się i silnik dpf, itd.), a już tym bardziej do pracy silnika na opiłkach z rozrządu... :|

Do tego system start-stop je wykańcza - kto żyje w nieświadomości, i nie wykoduje - to ma dodatkowego mordercę na pokładzie (np. padające turbo, wiecznie kwiczące - bo zajechane - napinacz, koła pasowe, pasek PK). :|

A na dokładkę temat notorycznie niesprawnych termostatów przy braku wskaźnika temperatury w deskach wielu beemek i jeżdżenia na niskim stanie oleju napędowego (a potem - ale te beemki głupie - bo nie wypalają DPF-u) po cichu wykańcza te silniki...

Jeśli to WSZYSTKO weźmiemy sobie do serduszka oraz wymienimy olej silnikowy z filtrem (nie stosując podrób) co każde 15 tys. to N47 spokojnie do 400.ooo dojeżdżają... :wink:

Niestety awarii N47 jest wiele, bo wiele z nich właśnie w ten sposób jest eksloatowanych, jeśli nawet podczas zakupu nowego BMW w ASO sprzedawca podczas wydania nowego samochodu mówi - "do widzenia na przeglądzie za 30.ooo km". :mad2:

Szkoda gadać.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.